lobster Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg ønsker å ha Kontakt oss link på siden min. Jeg ønsker å skjule adressen mot spam roboter som snapper opp e-post adresser på nettet. Hvordan gjøre dette i PHP? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 mailto:brukernavn(a)domene.com eller noe sånt? Lenke til kommentar
Valagar Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Så lenge e-postadressen din ikke står i kildekoden kan jo ikke spam-robotene finne den. Hvis du skal skrive den opp, skriv f.eks. navn at domene dot com. Skal du derimot ha et kontaktskjema kan du bare unngå å skrive opp adressen, så er du vel trygg... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Er jo bare å lage et skjema som bruker PHP sin mail() funksjon. Da trenger ikke adressen å stå i HTML-kilden, ergo får ikke spam-robotene tak i den.. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Jeg så for meg noe alle dette: (Funnet på Htscripts.com) <script language="JavaScript"><!-- var name = "protected"; var domain = "cdrsoft.com"; document.write('<a href="mailto:' + name + '@' + domain + '">'); document.write(name + '@' + domain + '</a>'); // --> </script> Jeg er ikke så flink i PHP, men dette ville vel la seg gjøre lett i PHP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå