Gå til innhold

Partiet for meg.


Anbefalte innlegg

Mye av det du skriver er FrP-politikk også.

Du må nok rett og slett finne noen kjernespørsmål og velge parti utifra hvilke temaer som interesserer deg mest.

 

 

Jeg finner f.eks tiltalende punkter ved partier fra AP til FrP.

(Alt til venstre for AP og til høyre for FrP skygger jeg greit unna).

Så grunnen til at jeg i dag er med i FrP og ikke f.eks Venstre, er at FrP er mest Israel-vennlig(et viktig punkt for meg).

 

Det er derimot mange spørsmål jeg er veldig enig med venstre i, så hvis FrP hadde blitt anti-Israel, og Venstre hadde blitt pro-Israel, ville jeg gått over til Venstre.

 

Kanskje litt simpelt, men slik er de fleste velgere, de har enkelte temaer man er spesielt engasjert for, og velger det partiet som samenfaller best med temaet de brenner mest for, hvor de velger parti fra et knippe av partier som uansett er spiselige for velgeren i utgangspunktet.

 

Men man bør vel være enig med de fleste sakene til partiet ellers også?

Partiet burde vel gjenspeile ens egne verdier generelt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visste du at oljepengene tilsvarer 5 nasjonalbudsjett?

 

Pengebruken har ikke bare med "sparing til fremtidige generasjoner" å gjøre, men hensyn til inflasjon/rente spiller også inn.

 

En viss pengebruk må til for å få landet til å gå rundt, og opprettholde/bedre f.eks. infrastruktur, men den må være fornuftig.

Lenke til kommentar

Men man bør vel være enig med de fleste sakene til partiet ellers også?

Partiet burde vel gjenspeile ens egne verdier generelt?

Det er jeg enig i, men jeg skrev at man velger parti utifra et knippe partier som er spesielige for velgeren.

 

For å ta meg selv som eksempel:

Jeg vil at alle skal ha tilgang til samme kvalitet på utdanningen sin uavhengig av foreldrenes økonomiske situasjon, gratis helsevesen, trygdeordninger og generelt et godt samfunn som sikrer alle innbyggere et minimum av levevilkår, og like muigheter i livet.

**Dette er kanskje typiske AP-verdier(selv om AP ikke har monopol på dette. Til og med FrP vil fortsatt ha dette, men noe redusert og privatisert).

 

Jeg vil at Norge skal ta langt klarere standpunkt til Tyrkia. Jeg mener Norge skal anerkjenne folkemordet på armenerne, og støtte et fritt Kurdistan i området mellom Tyrkia,Iran,Syria og Irak.

**Dette er en sak som partiet Rødt/RV er engasjert i.

 

Jeg vil ha mindre statlig styring og avgifter utover det jeg nevnte med helse/skolevesen etc.

Dvs at jeg er totalt imot diverse bensinavgifter, sukker-avgifter, akoholavgifter og andre ting politikerne prøver å kjøre gjennom for å styre innbyggerne.

Jeg vil også totalt nedlegge statlig drift og finansiering av kultur, og mener fritid og lykke er noe folk må ta i egne hender, og at staten har langt viktigere ting å bruke resursene på.

** Dette er en typisk FrP-sak.

 

Jeg støtter Israel.

** Dette er en typisk FrP-sak.

 

 

Som du ser har jeg synspunkter fra partier fra Rødt til FrP.

Alt fra Arbeiderpartiet til FrP har nok saker som mathcer til at jeg kan stemme på dem uten å føle meg dårlig.

Men nøyaktig hvilket parti jeg skal velge avhenger rett og slett av kjernesaken min, Israel.

Skal jeg ha et parti som matcher alt det jeg mener, må jeg lage mitt eget parti.

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...