Frøkena Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hei! Har trådløst nettverk her hjemme med passord. Har en venn på besøk som skulle logge seg på nettet med sin pc, og siden jeg ikke visste passordet (er ikke jeg som lagde det for lenge siden; var noen andre i familien og min pc logger seg automatisk inn på nettet hver gang), så gikk jeg inn på egenskapene for nettverket, og inn på siden der ''passordet'' ligger - og passordet bare vises som prikker/dotter. Fikk jo ikke noe ut av dette, siden det ikke sto bokstaver eller tall, bare prikker. Googlet litt på nettet for å finne ut av hvordan jeg kunne finne passordet (ingen andre hjemme som vet passordet) og fant en side som skulle finne ut av dette. Endte opp ved at jeg ved en feiltagelse kopierte en setning inn i passordfeltet og trykket enter. Nå får jeg ikke logget inn på nettet selv en gang! Får opp at det er feil passord.. Kan noen hjelpe meg? Er ikke noen verdensmester på dette med pc'er, så håper jeg har klart å forklare det noenlunde forståelig! Håper på snarlig hjelp! Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Skaff deg passordet til router slik at du kan logge deg på denne. Der vil du se hvilke passord som er benyttet som sikkerhet. Når du har passordet til router kan du og eventuelt melde inn merke og modell på router så vil noen sikkert guide deg inn. Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Hvis du (eller Noen) husker admin-passordet på ruteren kan du koble deg til med kabel, logge på, og endre trådløspassordet. Hvis du mangler alle passord og ingen husker hva som er satt er det gjerne like greit å ta en "factory reset" av ruteren. Det er typisk en liten knapp som skal trykkes inn mens du restarter ruteren. Deretter må du sette opp ruteren på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå