Guest97 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hei, jeg er en gutt som nettop er fylt 14 år, og har ikke kommet i puberteten, jeg er ca. 155cm har ikke hår i skrittet, og har lite hår på legger og lår. Har babyface og liten kuk. Er det noen muligheter for å komme fortere i puberteten? Vil helst høre om det er noen sprøyte eller andre muligheter utenom sprøyte. Blir glad for alle svar :-) 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Nei, du må nok ta tiden til hjelp. 5 Lenke til kommentar
warneck Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hei, Guest97. Nå vet jeg ikke hvilken oppfølging du har fått tidligere, men finner det litt merkverdig om du ikke har hatt kontakt med lege tidligere ang. problemstillingen - altså - at foreldrene dine har hatt kontakt med lege. Nå kan jeg ikke på rams hvilken persentil du tilhører med 155cm og 14 år, men særlig høy er du ikke. Det beste råd jeg kan gi er å ta kontakt med lege. I de tilfeller de mener det er behov for medisinsk intervenering vil de gi deg hormonell behandling (det du kaller sprøyte). Så, ta kontakt med legen. Husk at de er vandt med alle mulige problemstillinger. Det er ikke mer flaut å ta kontakt med legen og si at du har herpes på penis, enn at du har forkjølelse. De er forståelsesfulle. Liker du ikke legen din, så har du 100 % rett på å velge hvem som helst andre (dog ikke som fastlege, men du *må* ikke kontakte fastlegen din). 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Du kommer nok snart i puberteten! Det er ingen metoder du kan bruke for å frembringe tidligere pubertet, så du må bare gi det tid. Om du ikke har kommet i puberteten i en alder av 16 år, så kan du ta kontakt med lege. 1 Lenke til kommentar
AlexanderMG Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Du må nok bare vente. Hvis du ikke har kommet i puberteten innen noen år kan du kontakte lege. Lenke til kommentar
Barbadus Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Det er ikke så uvanlig å ikke ha kommet ordentlig i gang med den såkalte puberteten hvis du er 14. Ville ikke tenkt på det i det hele tatt, hvertfall ikke noe vits å tenke på lege osv. Det er mange som ikke kommer i puberteten før de er mer enn 14. En del som ikke gjør det før de er 15-16. Er ikke noe galt med deg for det. Ville bare vært litt tålmodig, så er det sikkert like rundt hjørnet. Det finnes selvfølgelig ting du kunne tatt som kanskje hadde speedet opp prosessen, men det er ikke å anbefale i det hele tatt, fordi de kan ha negative bivirkninger på både kroppen og psyken. Ville bare latt naturen gå sin gang. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Med mindre du trener som en toppidrettsutøver så er det kun tiden som kan taes til hjelp. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Drikk mer tran, du trenger tydeligvis alt inn med teskjed! Postet av anonym: e004d6abcb6da1e2227b41d4fe6da50d 2 Lenke til kommentar
Achmedi Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Hei! jeg er en gutt på 13 år. Jeg har ganske hårete legger og armer og det begynner å vokse hår over penisen min og testiklene mine blir litt mer rødmen og huden er litt tynnere for tiden, og jeg har merket at stemmen min er blitt litt mørkere en sist. betyr dette at jeg er kommen i puberteten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå