norskgoy Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Ja, uffameg om de hadde flydd om ikke lakken var tørr. Da hadde jo luftfartstilsynet kommet for å fikse opp i dette skandaløse regelbruddet. Hva er grunnen til at du konsekvent ignorerer realiteten og bevisst prøver å fremstille situasjoner som noe annet enn de faktisk var? Hva er feil her? Det er tross alt argumentet til politiledelsen, og spytteslikkerne av politiledelse. Nei, det er ikke argumentet. Jeg skjønner ikke hvorfor du fortsetter å lyve. Lyver da aldri. Men nå har jeg jo forsåvidt forstått at du har problemer med det norske språk. Fått lest "skyting pågår" instruksen da? VG dokumenterer altså at politidirektøren juger så det renner av han. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Ja, uffameg om de hadde flydd om ikke lakken var tørr. Da hadde jo luftfartstilsynet kommet for å fikse opp i dette skandaløse regelbruddet. Hva er grunnen til at du konsekvent ignorerer realiteten og bevisst prøver å fremstille situasjoner som noe annet enn de faktisk var? Hva er feil her? Det er tross alt argumentet til politiledelsen, og spytteslikkerne av politiledelse. Nei, det er ikke argumentet. Jeg skjønner ikke hvorfor du fortsetter å lyve. Lyver da aldri. Men nå har jeg jo forsåvidt forstått at du har problemer med det norske språk. Fått lest "skyting pågår" instruksen da? VG dokumenterer altså at politidirektøren juger så det renner av han. Jeg kan ikke se at VG dokumenterer noe slikt i det hele tatt. Tvert imot ser jeg at media er på jakt etter blod igjen, akkurat som i Schjenken-saken. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Da er vel flere som er ute etter blod og ikke sanheten sikkert : Politiet visste Breivik var alene på Utøya Begynner å rakne litt nå. Lønner seg ikke å lyve. Ting kommer frem til slutt. Bedre å si hvordan det egentlig var og så ta lærdom av de feilene som faktisk ble gjort. Og det bør man her i dette tilfellet da det var snakk om flere liv pr. minutt spart. 1 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Viser seg at mine første meninger om Politiets utrykningstid, og alt som gjaldt denne sak ennå holder vann. Var mange som advarte mot for sterk kritikk, da man ikke viste alt ennå. Mine bange antagelser stemte, der kunne blitt reagert raskere, man viste det kun var en person bak ugjerningene som pågikk, og manglende bruk av helikopter og unskyldninger holder heller ikke vann. Ikke ett eneste moment finner jeg, som gir en skikkelig begrunnelse for den sene reaksjon fra politiet sett fra mitt ståsted. Skal jeg være helt ærlig, synes jeg det er kommet for lite kritikk av myndighetene og politiet i denne sak. Endret 31. oktober 2011 av Vårbris 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Litt kjipt å lese forsåvidt (Link i Glavalavala sin post #583). Men ingen overraskelse. Med en mann formidlet, så stinker iallefall avgjørelsen med å bruke en "miniubåt" 2 NM unna Utøya. Pjassop har nok svaret på dette og:) Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Da er vel flere som er ute etter blod og ikke sanheten sikkert :Politiet visste Breivik var alene på Utøya Begynner å rakne litt nå. Lønner seg ikke å lyve. Ting kommer frem til slutt. Bedre å si hvordan det egentlig var og så ta lærdom av de feilene som faktisk ble gjort. Og det bør man her i dette tilfellet da det var snakk om flere liv pr. minutt spart. Dette er bare nok en påstand av mange i saken. At man har meldt en gjerningsperson betyr ikke at det ikke kan være flere. Men alt dette er irrelevant, i og med at de første politifolkene faktisk prøvde å ta seg over til øya, men ikke fikk tak i båt. Viser seg at mine første meninger om Politiets utrykningstid, og alt som gjaldt denne sak ennå holder vann. Var mange som advarte mot for sterk kritikk, da man ikke viste alt ennå. Mine bange antagelser stemte, der kunne blitt reagert raskere, man viste det kun var en person bak ugjerningene som pågikk, og manglende bruk av helikopter og unskyldninger holder heller ikke vann. Ikke ett eneste moment finner jeg, som gir en skikkelig begrunnelse for den sene reaksjon fra politiet sett fra mitt ståsted. Skal jeg være helt ærlig, synes jeg det er kommet for lite kritikk av myndighetene og politiet i denne sak. Hva har dette med helikopter å gjøre? Det viste seg jo at helikopteret faktisk var inne til vedlikehold, så selv om det hadde vært egnet til transport av personell, hadde det ikke være på øya før lenge etter pågripelsen. Det viser seg jo også at de første politifolkene på stedet prøvde å ta seg over, men de fikk ikke tak i båt. På hvilken måte mener du det var en sen reaksjon? Litt kjipt å lese forsåvidt (Link i Glavalavala sin post #583). Men ingen overraskelse. Med en mann formidlet, så stinker iallefall avgjørelsen med å bruke en "miniubåt" 2 NM unna Utøya. Pjassop har nok svaret på dette og:) De brukte ikke en miniubåt, men en RIB av nøyaktig samme type som politi og militære over hele verden bruker i skarpe oppdrag. Dette vet du, men lyver om det likevel. Hvorfor stinker en avgjørelse om å bruke politiets egen båt når de ikke fikk tak i noen andre? Uærlig og usammenhengende er den mest treffende karakteristikken på din argumentasjon. Endret 31. oktober 2011 av Pjassop Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Da er vel flere som er ute etter blod og ikke sanheten sikkert :Politiet visste Breivik var alene på Utøya Begynner å rakne litt nå. Lønner seg ikke å lyve. Ting kommer frem til slutt. Bedre å si hvordan det egentlig var og så ta lærdom av de feilene som faktisk ble gjort. Og det bør man her i dette tilfellet da det var snakk om flere liv pr. minutt spart. Dette er bare nok en påstand av mange i saken. At man har meldt en gjerningsperson betyr ikke at det ikke kan være flere. Men alt dette er irrelevant, i og med at de første politifolkene faktisk prøvde å ta seg over til øya, men ikke fikk tak i båt. Du har jo ment hele tiden at det var selvmord å ta seg over, men nå sier du at det var det de ville a like vel. Snu på flisa og vrenge gåsa = Pjassop. At de ikke fikk fatt i en båt er jo en idioterklæring i seg selv. Hva med de som plukket opp folk? Hadde ikke de båt? Kom de aldri nær land med båtene sine? Hva med Campingen med 50+ folk med båt???? Og husene rundt som har båter liggende??? Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 De brukte ikke en miniubåt, men en RIB av nøyaktig samme type som politi og militære over hele verden bruker i skarpe oppdrag. Dette vet du, men lyver om det likevel. Hvorfor stinker en avgjørelse om å bruke politiets egen båt når de ikke fikk tak i noen andre? Uærlig og usammenhengende er den mest treffende karakteristikken på din argumentasjon. Ja, jeg ser ofte at politi og militær bruker U-RIB. Helt vanlig. Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 De brukte ikke en miniubåt, men en RIB av nøyaktig samme type som politi og militære over hele verden bruker i skarpe oppdrag. Dette vet du, men lyver om det likevel. Hvorfor stinker en avgjørelse om å bruke politiets egen båt når de ikke fikk tak i noen andre? Uærlig og usammenhengende er den mest treffende karakteristikken på din argumentasjon. Ja, jeg ser ofte at politi og militær bruker U-RIB. Helt vanlig. sier du dette nok ganger, så begynner du sikkert å tro på det. En fornuftig personer forstår at båten er veldig effektiv i mange oppdrag, men at det feilet her. En som prøver å gjøre billige poeng henger seg opp i sine egne barnslige fortolkninger. 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 sier du dette nok ganger, så begynner du sikkert å tro på det. En fornuftig personer forstår at båten er veldig effektiv i mange oppdrag, men at det feilet her. En som prøver å gjøre billige poeng henger seg opp i sine egne barnslige fortolkninger. Klart den feilet, det er opplagt. Dog, noen ser jo ikke det momentet engang. Og barnslig. Vel, den som taler er vel den første. 1 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Pjassop Viser seg at mine første meninger om Politiets utrykningstid, og alt som gjaldt denne sak ennå holder vann. Var mange som advarte mot for sterk kritikk, da man ikke viste alt ennå. Mine bange antagelser stemte, der kunne blitt reagert raskere, man viste det kun var en person bak ugjerningene som pågikk, og manglende bruk av helikopter og unskyldninger holder heller ikke vann. Ikke ett eneste moment finner jeg, som gir en skikkelig begrunnelse for den sene reaksjon fra politiet sett fra mitt ståsted. Skal jeg være helt ærlig, synes jeg det er kommet for lite kritikk av myndighetene og politiet i denne sak. Pjassop Hva har dette med helikopter å gjøre? Det viste seg jo at helikopteret faktisk var inne til vedlikehold, så selv om det hadde vært egnet til transport av personell, hadde det ikke være på øya før lenge etter pågripelsen. Det viser seg jo også at de første politifolkene på stedet prøvde å ta seg over, men de fikk ikke tak i båt. På hvilken måte mener du det var en sen reaksjon? Det har med hele operasjonen å gjøre, flere og flere usannheter og løgn kommer frem. Man måtte da ikke bruke dette spesielle helikopteret når liv sto på spill? Bruker man kun spesielle ambulanser ved utrykning ved akutte sykdomstillfeller? Ville ikke en privatbil, taxi, endog lastebil kunne bli benyttet hvis det gjaldt liv? Denne gangen gjaldt det livet til flere 100 ungommer og barn. Ett hvilket som helst helikopter kunne ha blitt benyttet, en hvilke som helst båt kunne ha vært til nytte. At politifolk ikke fikk tak i båt stiller jeg meg undrende til, fantes flust av båter i området, endog båter med motor i gang og eiere ombord. Hva hvis en slik udåd hadde blitt begått i Nordland, Troms eller Finnmark? Skulle man ventet på ekstraordinært mannskap fra Oslo? Skulle 10-tall, kanskje 100-vis blitt slaktet ned fordi man ikke kunne benytte materiell som fantes på stedet? Skulle man ventet ett halvt døgn på rette mannskaper og utstyr? Bare her i området er flere blitt avvæpnet av det lokale politi, dog etter noen timer, etter drap. I en slik situasjon må en ta alt til hjelp, kan aldri bli en rutine, med fast bruk av utstyr. Slike tragedier hender sjeldent når det passer politi og myndigheter som best, og alt utstyr ligger til rette for bruk. Endret 1. november 2011 av Vårbris Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Da er vel flere som er ute etter blod og ikke sanheten sikkert :Politiet visste Breivik var alene på Utøya Begynner å rakne litt nå. Lønner seg ikke å lyve. Ting kommer frem til slutt. Bedre å si hvordan det egentlig var og så ta lærdom av de feilene som faktisk ble gjort. Og det bør man her i dette tilfellet da det var snakk om flere liv pr. minutt spart. Dette er bare nok en påstand av mange i saken. At man har meldt en gjerningsperson betyr ikke at det ikke kan være flere. Men alt dette er irrelevant, i og med at de første politifolkene faktisk prøvde å ta seg over til øya, men ikke fikk tak i båt. Du har jo ment hele tiden at det var selvmord å ta seg over, men nå sier du at det var det de ville a like vel. Snu på flisa og vrenge gåsa = Pjassop. At de ikke fikk fatt i en båt er jo en idioterklæring i seg selv. Hva med de som plukket opp folk? Hadde ikke de båt? Kom de aldri nær land med båtene sine? Hva med Campingen med 50+ folk med båt???? Og husene rundt som har båter liggende??? Ja, det ville vært selvmord å gi seg i kast med flere tung bevæpnede terrorister. Hele poenget er jo at ingen visste hvor mange det faktisk var, og ungdommene meldte jo om at det var snakk om flere som var på vei. Politifolkene på stedet hadde all grunn til å tro at det var flere, og likevel ønsket de å gjøre det livsfarlige, nemlig å ta seg over. Dette skal de ha cred for, men det skal ikke være noe krav at man skal bevisst ofre livet sitt. En død politimann er en dårlig politimann. Å ikke få tak i båt når det ikke er noen båter tilgjengelig er en idioterklæring? Nå blir du bare desperat. De med båt som plukket opp folk visste ikke hvor farlig situasjonen faktisk var. De hadde veldig lite informasjon, og mange av dem tenkte ikke engang over hva som egentlig skjedde. 1 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Pjassop Viser seg at mine første meninger om Politiets utrykningstid, og alt som gjaldt denne sak ennå holder vann. Var mange som advarte mot for sterk kritikk, da man ikke viste alt ennå. Mine bange antagelser stemte, der kunne blitt reagert raskere, man viste det kun var en person bak ugjerningene som pågikk, og manglende bruk av helikopter og unskyldninger holder heller ikke vann. Ikke ett eneste moment finner jeg, som gir en skikkelig begrunnelse for den sene reaksjon fra politiet sett fra mitt ståsted. Skal jeg være helt ærlig, synes jeg det er kommet for lite kritikk av myndighetene og politiet i denne sak. Pjassop Hva har dette med helikopter å gjøre? Det viste seg jo at helikopteret faktisk var inne til vedlikehold, så selv om det hadde vært egnet til transport av personell, hadde det ikke være på øya før lenge etter pågripelsen. Det viser seg jo også at de første politifolkene på stedet prøvde å ta seg over, men de fikk ikke tak i båt. På hvilken måte mener du det var en sen reaksjon? Det har med hele operasjonen å gjøre, flere og flere usannheter og løgn kommer frem. Man måtte da ikke bruke dette spesielle helikopteret når liv sto på spill? Bruker man kun spesielle ambulanser ved utrykning ved akutte sykdomstillfeller? Ville ikke en privatbil, taxi, endog lastebil kunne bli benyttet hvis det gjaldt liv? Denne gangen gjaldt det livet til flere 100 ungommer og barn. Ett hvilket som helst helikopter kunne ha blitt benyttet, en hvilke som helst båt kunne ha vært til nytte. At politifolk ikke fikk tak i båt stiller jeg meg undrende til, fantes flust av båter i området, endog båter med motor i gang og eiere ombord. Hva hvis en slik udåd hadde blitt begått i Nordland, Troms eller Finnmark? Skulle man ventet på ekstraordinært mannskap fra Oslo? Skulle 10-tall, kanskje 100-vis blitt slaktet ned fordi man ikke kunne benytte materiell som fantes på stedet? Skulle man ventet ett halvt døgn på rette mannskaper og utstyr? Bare her i området er flere blitt avvæpnet av det lokale politi, dog etter noen timer, etter drap. I en slik situasjon må en ta alt til hjelp, kan aldri bli en rutine, med fast bruk av utstyr. Slike tragedier hender sjeldent når det passer politi og myndigheter som best, og alt utstyr ligger til rette for bruk. Det er løgn at det kommer frem flere og flere usannheter og løgn. Hvorfor kommer du med en slik påstand, når den er beviselig feil? Politiet ba om helikopterbistand allerede før skytingen på Utøya startet, men disse helikoptrene var ikke klare før etter at Breivik hadde blitt arrestert. Som du sikkert skjønner tar det en god stund å klargjøre helikoptre. Og nei, man kan ikke ta et hvilket som helst helikopter, og det er ikke akkurat slik at det står helikoptre tilgjengelig over hele Oslo heller. Politiet fikk ikke tak i båt fordi det ikke var båter akkurat der de var. Det er umulig å få tak i båt når det ikke er båter der, det skjønner du vel? Ja, hva hvis udåden hadde skjedd et annet sted i landet? Da hadde ikke politiet på magisk vis kunne trylle frem mer ressurser og flere helikoptre heller, så hva er poenget ditt? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Ja, det ville vært selvmord å gi seg i kast med flere tung bevæpnede terrorister. Hele poenget er jo at ingen visste hvor mange det faktisk var, og ungdommene meldte jo om at det var snakk om flere som var på vei. Politifolkene på stedet hadde all grunn til å tro at det var flere, og likevel ønsket de å gjøre det livsfarlige, nemlig å ta seg over. Dette skal de ha cred for, men det skal ikke være noe krav at man skal bevisst ofre livet sitt. En død politimann er en dårlig politimann. Å ikke få tak i båt når det ikke er noen båter tilgjengelig er en idioterklæring? Nå blir du bare desperat. De med båt som plukket opp folk visste ikke hvor farlig situasjonen faktisk var. De hadde veldig lite informasjon, og mange av dem tenkte ikke engang over hva som egentlig skjedde. Men du har argumentert at det var p.g.a. at det var et selvmord at de ikke tok seg over. Men politiet sier at det var p.g.a. at det ikke fantes en båt. Når du argumenterer på veiene av noen så er det jo greit at din historie stemmer med dems, ikke sant. Her er et sitat fra artikkelen med uttalese i fra Politimester Hammer: Politimester Hammer understreker at spørsmålet om én eller flere gjerningsmenn ikke påvirket politiets vurderinger. – Det viktigste hinderet for å komme seg til Utøya var mangelen på båt, sier hun. Din påstand om raporter om flere tungt bevepnede er bare vås og oppspinn som ble lagt frem i timene etter hendelsen og som en unnskyldning til for sen reaksjon. Ingen rapporter eller vitner bekreftet eller nevnte noe om flere tungt bevepnede menn. At noen journalister spekulerte i Al quaida o.l. er sandt , men Politiet var relativt bra informert og det er det artikkelen handler om også. Ingen var kommet i land når den første patruljen var der. Hvilke AUFere raporterte om flere tungt bevepnede?? Hva slags idioti ville ikke det ha vært ? Hvordan kunne det da ikke vært en båt der??? Og patruljen som da bare forlot undommer i fjærestene og i vannet mens de flyktet i sikkerhet???. Nei den var for blaut. Det hadde jo vært langt værre. Poenget er at alle dine poeng og argumenter har blitt dementert av de du selv prøver så desperat å forsvare. Bedre at du også innrømmer at ting gikk litt feil. Og det p.g.a. mangel på trening og resurser. Endret 2. november 2011 av Glavalavala Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Ja, det ville vært selvmord å gi seg i kast med flere tung bevæpnede terrorister. Hele poenget er jo at ingen visste hvor mange det faktisk var, og ungdommene meldte jo om at det var snakk om flere som var på vei. Politifolkene på stedet hadde all grunn til å tro at det var flere, og likevel ønsket de å gjøre det livsfarlige, nemlig å ta seg over. Dette skal de ha cred for, men det skal ikke være noe krav at man skal bevisst ofre livet sitt. En død politimann er en dårlig politimann. Å ikke få tak i båt når det ikke er noen båter tilgjengelig er en idioterklæring? Nå blir du bare desperat. De med båt som plukket opp folk visste ikke hvor farlig situasjonen faktisk var. De hadde veldig lite informasjon, og mange av dem tenkte ikke engang over hva som egentlig skjedde. Men du har argumentert at det var p.g.a. at det var et selvmord at de ikke tok seg over. Men politiet sier at det var p.g.a. at det ikke fantes en båt. Når du argumenterer på veiene av noen så er det jo greit at din historie stemmer med dems, ikke sant. Her er et sitat fra artikkelen med uttalese i fra Politimester Hammer: Politimester Hammer understreker at spørsmålet om én eller flere gjerningsmenn ikke påvirket politiets vurderinger. – Det viktigste hinderet for å komme seg til Utøya var mangelen på båt, sier hun. Din påstand om raporter om flere tungt bevepnede er bare vås og oppspinn som ble lagt frem i timene etter hendelsen og som en unnskyldning til for sen reaksjon. Ingen rapporter eller vitner bekreftet eller nevnte noe om flere tungt bevepnede menn. At noen journalister spekulerte i Al quaida o.l. er sandt , men Politiet var relativt bra informert og det er det artikkelen handler om også. Ingen var kommet i land når den første patruljen var der. Hvilke AUFere raporterte om flere tungt bevepnede?? Hva slags idioti ville ikke det ha vært ? Hvordan kunne det da ikke vært en båt der??? Og patruljen som da bare forlot undommer i fjærestene og i vannet mens de flyktet i sikkerhet???. Nei den var for blaut. Det hadde jo vært langt værre. Poenget er at alle dine poeng og argumenter har blitt dementert av de du selv prøver så desperat å forsvare. Bedre at du også innrømmer at ting gikk litt feil. Og det p.g.a. mangel på trening og resurser. Jeg har argumentert med at det ville være en riktig avgjørelse å ikke ta seg over på grunn av situasjonen. At de faktisk har prøvd å komme seg over betyr bare at kritikken om feighet og lignende tullprat som vanlig viste seg å være basert på fri fantasi. Dette endrer fortsatt ikke på det at dersom det hadde vært flere tungt bevæpnede gjerningsmenn, hadde det sannsynligvis vært selvmord å ta seg over. Min påstand om flere mulige gjerningsmenn stammer fra tiden da det faktisk skjedde. Det ble rapportert mangfoldige ganger at situasjonen var usikker, og flere kilder melder om at det var snakk om flere. Blant annet folk som faktisk var på øya, som hadde hørt at det var flere på vei fra fastlandet. Du er bare desperat etter å finne flere løgner for å smusskaste politiet. Du feiler som vanlig. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Jeg har argumentert med at det ville være en riktig avgjørelse å ikke ta seg over på grunn av situasjonen. At de faktisk har prøvd å komme seg over betyr bare at kritikken om feighet og lignende tullprat som vanlig viste seg å være basert på fri fantasi. Dette endrer fortsatt ikke på det at dersom det hadde vært flere tungt bevæpnede gjerningsmenn, hadde det sannsynligvis vært selvmord å ta seg over. Min påstand om flere mulige gjerningsmenn stammer fra tiden da det faktisk skjedde. Det ble rapportert mangfoldige ganger at situasjonen var usikker, og flere kilder melder om at det var snakk om flere. Blant annet folk som faktisk var på øya, som hadde hørt at det var flere på vei fra fastlandet. Du er bare desperat etter å finne flere løgner for å smusskaste politiet. Du feiler som vanlig. Igjen Pjassop. Veldig bra at du overprøver politiets avgjørelser. Men hvorfor svare når du bare svarer feil. Du sier jo ting politiet ikke mener selv. Feil nr 1 Du sier : politiet ikke kunne ta seg over fordi det vill vært selvmord. Politiet sier : at de ikke kunne ta seg over fordi de ikke fant noen båt. Feil nr 2 Du sier : Det var farlig fordi politiet trodde det var flere tungt bevepnede menn på øya. Politiet sier : De viste at det var en mann med automatvåpen(ikke tungt). Feil nr 3 Du får : info. om flere mulige gjerningsmenn i fra pressen mens sitvasjonen pågikk og før alle sivile fikk klarhet i fakta. Samme kilder som du kritiserer selv. Politiet får : sin info. fra ledelsen og via dems egne kommunikasjonsmidler ikke via FM radio på P4 eller SOL.NO . De som ga info til patruljen sier de klart informerte om en gjerningsmann med automatvåpen. Dette viste også politiet kommandosentral p.g.a. datteren til en i ledelsen snakket direkte med sin datter mens dette på gikk. Hun var på Utøya og er AUFer. Mer konkret fakta har ingen terrorutsatt nasjon sittet med så tidlig i prosessen. FAKTA : Jeg smusskaster ikke for å sværte politiet. Jeg påpeker fakta og feil du legger ut. Kritikken jeg retter er mot politikerene som bevilger for lite penger og resurser til opplæring av politiet og forsvaret i slike sitvasjoner. Politikerene er mer opptatt av fartsbokser og bøter i alle sorter i stedet for sikkerhet. (Personangrep overses og besvares ikke. Hold deg til saken.) Endret 3. november 2011 av Glavalavala Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg har argumentert med at det ville være en riktig avgjørelse å ikke ta seg over på grunn av situasjonen. At de faktisk har prøvd å komme seg over betyr bare at kritikken om feighet og lignende tullprat som vanlig viste seg å være basert på fri fantasi. Dette endrer fortsatt ikke på det at dersom det hadde vært flere tungt bevæpnede gjerningsmenn, hadde det sannsynligvis vært selvmord å ta seg over. Min påstand om flere mulige gjerningsmenn stammer fra tiden da det faktisk skjedde. Det ble rapportert mangfoldige ganger at situasjonen var usikker, og flere kilder melder om at det var snakk om flere. Blant annet folk som faktisk var på øya, som hadde hørt at det var flere på vei fra fastlandet. Du er bare desperat etter å finne flere løgner for å smusskaste politiet. Du feiler som vanlig. Igjen Pjassop. Veldig bra at du overprøver politiets avgjørelser. Men hvorfor svare når du bare svarer feil. Du sier jo ting politiet ikke mener selv. Feil nr 1 Du sier : politiet ikke kunne ta seg over fordi det vill vært selvmord. Politiet sier : at de ikke kunne ta seg over fordi de ikke fant noen båt. Feil nr 2 Du sier : Det var farlig fordi politiet trodde det var flere tungt bevepnede menn på øya. Politiet sier : De viste at det var en mann med automatvåpen(ikke tungt). Feil nr 3 Du får : info. om flere mulige gjerningsmenn i fra pressen mens sitvasjonen pågikk og før alle sivile fikk klarhet i fakta. Samme kilder som du kritiserer selv. Politiet får : sin info. fra ledelsen og via dems egne kommunikasjonsmidler ikke via FM radio på P4 eller SOL.NO . De som ga info til patruljen sier de klart informerte om en gjerningsmann med automatvåpen. Dette viste også politiet kommandosentral p.g.a. datteren til en i ledelsen snakket direkte med sin datter mens dette på gikk. Hun var på Utøya og er AUFer. Mer konkret fakta har ingen terrorutsatt nasjon sittet med så tidlig i prosessen. FAKTA : Jeg smusskaster ikke for å sværte politiet. Jeg påpeker fakta og feil du legger ut. Kritikken jeg retter er mot politikerene som bevilger for lite penger og resurser til opplæring av politiet og forsvaret i slike sitvasjoner. Politikerene er mer opptatt av fartsbokser og bøter i alle sorter i stedet for sikkerhet. (Personangrep overses og besvares ikke. Hold deg til saken.) Du lyver om det jeg skriver, og du lyver om situasjonen. Jeg sa at det var forståelig hvis politiet ikke fant det sikkert å ta seg over, da det ville bety selvmord dersom det var flere gjerningsmenn. Nå vet vi at politiet prøvde å ta seg over likevel, noe som selvsagt er deres valg. Jeg bestemmer ikke hva politiet skal gjøre. Jeg sa også at de ikke visste hvor mange gjerningsmenn det var. Det var nemlig stor usikkerhet, og det kom informasjon om flere gjerningsmenn både gjennom artikler i media, og gjennom videointervjuer med overlevende. Dette er enkle fakta som du prøver å lyve bort. 1 Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Du lyver om det jeg skriver, og du lyver om situasjonen. Jeg sa at det var forståelig hvis politiet ikke fant det sikkert å ta seg over, da det ville bety selvmord dersom det var flere gjerningsmenn. Nå vet vi at politiet prøvde å ta seg over likevel, noe som selvsagt er deres valg. Jeg bestemmer ikke hva politiet skal gjøre. Jeg sa også at de ikke visste hvor mange gjerningsmenn det var. Det var nemlig stor usikkerhet, og det kom informasjon om flere gjerningsmenn både gjennom artikler i media, og gjennom videointervjuer med overlevende. Dette er enkle fakta som du prøver å lyve bort. Hvordan kan du si noen om usikkerheten til de som var der når du ikke var til stede selv. At enkelte kunne mistenke at det muligens var mer en en skytter har jo ikke noe med fakta å gjøre. Det er ikke stor usikkerhet når det blir meldt via sambandet til politiet at det er en gjerningsmann. At du karakeriserer politiets muligheter til å konfrontere mulige bevepnede en eller flere som selvmord er jo helt usakelig. Hvorfor og hvordan skulle det vært selvmord? Hvor dum taktikk tror du politiet har? De løper ikke fektende med armene mot en bevepnet gjerningsmann å roper SLIPP VÅPENET ELLERS TAR VI DEG. Når instruksen til politiet er å avlede oppmerksomheten til skytteren vekk fra ofrene så er det jo det de skal gjøre. Her er litt av hendelsen og hva Politiet fikk vite . (Sitat fra aftenposten 30.10.2011) - Det kommer inn opplysninger om flere mulige gjerningsmenn til AMK-sentralen i Drammen. Dette ble formidlet til operasjonsleder ved Nordre Buskerud rundt klokken 17.54, men disse opplysningene ble ikke videreformidlet til mannskapene umiddelbart, sier Hammer. At de første politimennene som rykket ut trodde de sto overfor én gjerningsmann, blir underbygget av politirapporter Aftenposten har sett. Mannen som påtok seg rollen som innsatsleder, og som deltok i pågripelsen av Anders Behring Breivik, skriver i sin rapport at det var først etter pågripelsen av Behring Breivik at han fikk høre fra beredskapstroppen at det kunne være flere gjerningsmenn på Utøya. Den ene av de to politimennene skriver i sin rapport at det var «en person av norsk opprinnelse iført politiuniform som skjøt ute på øya». På et tidspunkt hørte han over sambandet at «gjerningsmannen hadde ringt inn og sagt at han ville overgi seg». Han skriver også at slik han oppfattet det, ble det «kun avfyrt ett våpen av gangen», og at han «hørte aldri to våpen bli avfyrt samtidig på øya». Kilde : Aftenposten Her er kun fakta og det er jo du som tuller og blander inn fiksjon med virkelighet. Det jeg reagerer på og syntes er upassende oppførsel er når politiets ledelse og prfolk bevist forteller løgner for å dekke over eventuelle feil som ble gjort. Jeg tror mye av dette kommer av amatørtendenser i politiet og at enkelte tar kritikken om dårlig utstyr og trening som personlig kritikk heller en konstruktiv kritikk. Målet må jo være å unngå at noe slikt skjer igjen, ikke at ingen får se slikt på TV neste gang politiet har en slik aksjon. Endret 4. november 2011 av Glavalavala Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Ingen visste hvor mange gjerningsmenn det var. Med flere gjerningsmenn ville det vært selvmord å ta seg over. Hva som faktisk viste seg å være tilfelle i etterpåklokskapens lys endrer ikke det faktum at det kunne være flere gjerningsmenn, og i det tilfelle ville det vært selvmord å ta seg over. Nå viser det seg jo faktisk at de første politifolkene faktisk prøvde å ta seg over, og dermed faller enda mer av den løgnaktige nedrakkingen på politiet i fisk. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Ingen visste hvor mange gjerningsmenn det var. Med flere gjerningsmenn ville det vært selvmord å ta seg over. Ja, da var jo seansen din med den militærogpoliti-brukt-over-hele-verden-RIB et skoleeksempel på hvordan det skulle gjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå