Xneon Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hei... Sitter å vurderer på om jeg skal pensjonere min core 2 quad 8200 etter mange års god tjenestegjøring. Det jeg sitter med nå: asus p5n-d core 2 quad 8200 4gb xms2 pc6400 2x9800gtx+ i sli 750w chieftec psu 10000rpm 74gb raptor + lagrings disker Zalman 9500cnps kjøler Thermaltake v9 kabinett Merker at denne pcen begynner å bliu litt for svak for dagens spill og programmer. Og er redd for at nye spill som bf3 og cod mw blir for mye for den. Jeg har ikke overklokket før men med nytt system har jeg lyst til å kansje prøve litt på det. Er dette enklere å gjøre på det nye systemet med efi bios? Det jeg skal prøve på å få til er at jeg får mest mulig ytelse for pengene, for meg er det bare ytelse som gjelder. har prøvd meg litt frem for å finne dette og legger dette ut her som vedlegg, så håper på mange gode tilbakemeldinger om dette. Jeg så på quick sync på z68 hk med tanke på raptoren jeg har i pcen min nå. Vil dette hjelpe på ytelsen ved å slå sammen en ssd og en raptor? Jeg spiller nå spill som mw2 og nyere bilspill. Psuen er et halvt år gammel. Noen som kan hjelpe meg her og gi meg tilbakemeldinger på oppsettet evt sette opp ett? Mvh Xneon Lenke til kommentar
umarex Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Trenger du SSD? Så kanskje du kunne ha brukt mere penger i prosessor/skjermkort? Også anbefaler jeg til å vente til helgen for Superweekend på Komplett osv, kan lønne seg. ;-) Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg har ikke ssd fra før og tenkte på om dette kunne vært bra og kjørt i intel smart response med raptor disken min. Er det noen som har testet ssd+raptor i intel smart response? Venter frem til helgen ja med å bestille, tenkte på superweekend:D Tenkte du på om jeg skulle ta vekk ssden og sette inn et 570? Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Til spillpc vil en GTX570 ha mye mer nytte enn en SSD. Hvis det er komplett du vil benytte, så har de ukens tilbud på en 570 nå. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623947 evt. en HD6970 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå