Gå til innhold

Varme tanker/beholdere under kjøleskap. Normalt?

Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei

Har tørket bak kjøleskapet i dag på ledninger og slike ting, men la nå plutselig merke til noe urovekkende. Under kjøleskapet er det to store svarte tanker, jeg vil anta disse er for kjølevesken. Disse tankene er for øyeblikket skremmende varme, såpass varme at jeg brenner meg når jeg tar på dem. Er dette normalt?

Setter stor pris på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har tørket bak kjøleskapet i dag på ledninger og slike ting, men la nå plutselig merke til noe urovekkende. Under kjøleskapet er det to store svarte tanker, jeg vil anta disse er for kjølevesken. Disse tankene er for øyeblikket skremmende varme, såpass varme at jeg brenner meg når jeg tar på dem. Er dette normalt?

Setter stor pris på svar :)

Sjekket nettopp, og min har en litt varm tnak under seg, og jeg har mitt splitter nye kjøleskap på maks kjøl.

Men det skal jo være varmt på utsiden for at det skal bli kaldt på innsiden. Men hvis det er "au" på varmt skalaen så er det nok noe galt.

hvor er den på varmt skalaen fra 1-10 (en er kald og 10 er kokeplate), evt. ca. mange grader er den? for 60 grader kan kjennes varmt ut for mange men er ikke SÅ varmt at det gjør noe.

-frank

Lenke til kommentar

Har ikke utstyr for å måle temperaturen på selve tanken, men når jeg legger termometret i umiddelbar nærhet viser det 30 grader.

Er ikke så varmt som en kokeplate nei, mer som glovarmt vann fra springen.

Vannet fra min spring er 70 grader, mens foreldrene mines holder ca. 50 grader, det er avhengig av instillingen på varmtvannsberederen som tilsier det, så sier ikke så mye. men kan du holde på den i ett minutt er den ikke ekstremt varm, får du brannsår ville jeg ringt butikken du kjøpte den i. Ringe en butikk uansett imorgen, for det er lurt å ta det på reklamasjonen med en gang siden varmen kan være et tidlig tegn på noe galt..

-frank

Lenke til kommentar

Vet ikke hvilke produkter dere har... Har dere tittet i bruksanvisningen? Dette er hentet fra en tilfeldig Electrolux-bruksanvisning:

Så sant mulig bør produktets bakside stå inn mot en vegg, slik at det unngås at man kan berøre eller komme i kontakt med varme deler (kompressor, kondensator) og dermed pådra seg brannskader.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...