MuffinMonster Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hei! Jeg fikk nylig en pakke fra komplett.no med nytt hovedkort, ssd og RAM. Hovedkortet er et ASUS Rampage III Extreme, SSD er Corsair Force Series GT 60 GB og RAM er Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL7. Når jeg først koblet sammen hele sulamitten og trykket på start-knappen skjedde det NADA. Etter en stund ville den slå seg på, men ingenting annet enn at viftene gikk for fullt. Nå skjer det igjen INGENTING når jeg trykker på knappen. Har prøvd med en annen PSU siden jeg trodde det var problemet, men det var det altså ikke. Jeg begynner nå å tro at CPUen er død? Er dette veldig sannsynlig? CPUen er en Intel Core i7 920. Har også fundert litt på om Komplett har sendt meg et defekt hovedkort, men jeg er jammen ikke sikker. Dere ble sikkert ikke veldig klok på dette her, men jeg trenger noen idéer. PSUen er på 1200W så jeg tror ikke det er problemet. Skriver hele oppsettet mitt her: - 2 stk. PowerColor Radeon HD 4890. - Intel Core i7 920. - ASUS Rampage III Extreme. - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL7. - Chieftec 1200W PSU. - Corsair Force Series GT 60GB. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 må bare spørre: du har dobbelt sjekket at på knappen er koblet i riktig? Lenke til kommentar
MuffinMonster Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 må bare spørre: du har dobbelt sjekket at på knappen er koblet i riktig? Det har jeg. Er dessuten en egen Start-knapp på hovedkortet som jeg har prøvd også. Takk for svar! Lenke til kommentar
Balli Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 ok, har du prøv med kun en rambrikke, og evenetuelt flyttet den rundt? har du koblet ALT der det skal(er F.eks to strøm kabler som skal kobles i hk)? Lenke til kommentar
MuffinMonster Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 ok, har du prøv med kun en rambrikke, og evenetuelt flyttet den rundt? har du koblet ALT der det skal(er F.eks to strøm kabler som skal kobles i hk)? Har prøvd med en ram-brikke og flyttet rundt på den. Har skjekket at alle kabler er riktig plassert og så videre. Hvordan kan man vite at HK eller CPU er ødelagt? Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Prøv å reset'e bios med knappen bak på hk'et... mitt Rampage ville nemlig ikke starte før jeg gjorde det. mvh Snabelen Lenke til kommentar
Balli Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 letteste er vel å skaffe en av samme komponentet som er fungerende for å teste! Lenke til kommentar
MuffinMonster Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Prøv å reset'e bios med knappen bak på hk'et... mitt Rampage ville nemlig ikke starte før jeg gjorde det. mvh Snabelen Jeg har resetta biosen nå og da startet kortet, men skjer fremdeles veldig lite. Lukter litt svidd også :S... Lyser et rødt lyst der det står CPU ved siden av. regner med at det er noe gale med den da? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Kanskje et dumt spm men har du koblet til strøm kabelen til prosessoren? (Jeg glemte det når jeg kjøpte ny pc=P) Lenke til kommentar
MuffinMonster Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Kanskje et dumt spm men har du koblet til strøm kabelen til prosessoren? (Jeg glemte det når jeg kjøpte ny pc=P) Jeg har koblet til alt av kabler som skal i hovedkortet. Men kunne definitivt vært typisk av meg og glemme det! Her settes alle innspill veldig stor pris på!! Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Koble til den lille "speakeren" som følger med, til hovedkortet. Prøv å start den, se på lyset/lysene på hovedkortet samt ossen lyd den kansje lager. Letteste metoden å feilsøke(som jeg vet om) Lenke til kommentar
Zorgeir Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 dette har du sikkert husket men har sett flere som har glemt det i det siste: Avstands skruene mellom HK og kabinet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå