Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc nekter å starte.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk nylig en pakke fra komplett.no med nytt hovedkort, ssd og RAM. Hovedkortet er et ASUS Rampage III Extreme, SSD er Corsair Force Series GT 60 GB og RAM er Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL7. Når jeg først koblet sammen hele sulamitten og trykket på start-knappen skjedde det NADA. Etter en stund ville den slå seg på, men ingenting annet enn at viftene gikk for fullt. Nå skjer det igjen INGENTING når jeg trykker på knappen. Har prøvd med en annen PSU siden jeg trodde det var problemet, men det var det altså ikke. Jeg begynner nå å tro at CPUen er død? Er dette veldig sannsynlig? CPUen er en Intel Core i7 920. Har også fundert litt på om Komplett har sendt meg et defekt hovedkort, men jeg er jammen ikke sikker. Dere ble sikkert ikke veldig klok på dette her, men jeg trenger noen idéer. PSUen er på 1200W så jeg tror ikke det er problemet. Skriver hele oppsettet mitt her:

- 2 stk. PowerColor Radeon HD 4890.

- Intel Core i7 920.

- ASUS Rampage III Extreme.

- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL7.

- Chieftec 1200W PSU.

- Corsair Force Series GT 60GB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, har du prøv med kun en rambrikke, og evenetuelt flyttet den rundt?

har du koblet ALT der det skal(er F.eks to strøm kabler som skal kobles i hk)?

Har prøvd med en ram-brikke og flyttet rundt på den. Har skjekket at alle kabler er riktig plassert og så videre. Hvordan kan man vite at HK eller CPU er ødelagt?

Lenke til kommentar

Prøv å reset'e bios med knappen bak på hk'et... mitt Rampage ville nemlig ikke starte før jeg gjorde det.

mvh

Snabelen

Jeg har resetta biosen nå og da startet kortet, men skjer fremdeles veldig lite. Lukter litt svidd også :S... Lyser et rødt lyst der det står CPU ved siden av. regner med at det er noe gale med den da?

Lenke til kommentar

Kanskje et dumt spm men har du koblet til strøm kabelen til prosessoren? (Jeg glemte det når jeg kjøpte ny pc=P)

Jeg har koblet til alt av kabler som skal i hovedkortet. Men kunne definitivt vært typisk av meg og glemme det! :D Her settes alle innspill veldig stor pris på!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...