DrozO Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hei, Skal gå til innkjøp av ny pc nå. Skal brukes til gaming og grafisk design (Adobe pakken og kanskje litt 3d). Har sett på de ferdige pc-ene de har på Komplett.no og etter hva jeg ser så ser de greie ut. Tenker mest på denne her egentlig : Komplett Gamer Premium a60 crossfire hd6970 og AMD Phenom II X6 1090T Black Edition prosessor. Annet alternativ er å bygge pc selv, men er ikke sikker på hvor mye man sparer egentlig..anyone? Hadde vært greit med litt komentarer og meninger fra dere om oppsettet til komplett og om det er bedre å bygge selv. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Intel i5-2500k er et langt bedre alternativ enn en Phenom II X6. Har du planer om å spille spill over flere skjermer eller på 2560x1600? Hvis ikke er det bortkastede penger å kjøpe et SLI/CFX-oppsett. Det er i7-970 på LGA1366 eller i7-2600k på LGA1155 som gjelder for deg. i7-2600k er omlag 90-95% av en i7-970 i 3D-modellering og opptil 120% i enkelte spill. Phenom II X6 klarer såvidt å matche forrige generasjons firekjernede i7-prosessorer i mangetrådede oppgaver, i spill er den fullstendig underlegen. Kilde For bilderedigering finnes det en del bedre SSDer også, Crucial M4 og Intel 510 series er de to seriene jeg vil anbefale. De er meget stabile, har en del bedre ytelse enn en Force F60A når du skal behandle komprimerte filer og har lavere feilrate enn andre konkurrenter. Ellers burde du kanskje vurdere mer enn 8GB minne, det er ikke dyrt å kjøre opp til 16GB (eller 24GB med i7-970) og da er du sikker på at du har nok Lenke til kommentar
DrozO Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Har satt opp en liste nå med noen av delene du nevnte. Ser den bra ut? Komplett handlekiste Lenke til kommentar
DrozO Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Ah,done ! Takk for hjelpa. Hva mer trenger jeg egentlig for å få en komplett pc?, tenker på kabler og slikt... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Du har valgt et minnesett på seks brikker a 2GB. Bytt til to sett med 2x4GB, så får du mer minne du mer minne, og du sitter ikke igjen med to ubrukte minnebrikker fordi hovedkortet har fire minnespor. 800 kr spart. Minneytelse og overklokkingsmuligheter har null å si for overklokking og ytelse på i7-2600k. Kabinettet du har valgt vil bråke, men det er jo smak og behag selvfølgelig. Personlig hadde jeg valgt Define R3 En HX 850W passer fint til å kjøre to GTX 580, men hovedkortet støtter ikke dette. Bytt enten til P8Z68-V PRO eller gå ned til 550W PDU med god samvittighet. Om du ønsker å ha mulighet for SLI i fremtiden burde du spandere på deg en bedre PSU enn HX 850W syns jeg. AX 850W på komplett, eller denne XFX Black Edition 850W på dustin. Stillere GTX 580 fra Gigabyte bråker mindre, kjøles bedre, overklokker bedre, og kjører 3MHz raskere enn EVGA-varianten. Du kan sikkert spare litt penger ved å kjøpe fra dustin også. Alt av kabler du trenger følger med, skjerm, tastatur og mus må du også ha. Ikke glem Windows 7 Alt i alt virker det som om du har spart inn over 1500 kr allerede ved å bygge selv etter litt tipsing. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå