Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Finner ikkje feil og pcn vil ikkje starte

Anbefalte innlegg

Hei!

Har netopp tatt pc delene over til et annet kabinett og har kjøpt meg ny strøm forsyning men pcn vil ikkje på.

Har plassert +/- led kablene og hdd led riktig og den 24 pins og 8 pins til hovedkorte, har også koble til hard disken, rammen, cpuen og alt dette her riktig.

Har ikkje koblet til skjermkortet enda for det var bare i veien men pcn skal kunne starte opp uten den.

Er da noke eg har glømt å plassert?

Alt fungerte fint før eg tok delene over til det nye kabinettet.

Har også prøvd med den gamle strømforsyninga men det fungerte heller ikkje så det er noke eg har plassert feil eller ikkje plassert i da heila tatt! :-( Går gal her eg sitte!

Einaste som skjer når eg trykker på start knappen er at vifta til Strømforsyninga beveger litt på seg før den stopper igjen.

Men det blinket et oransje lys rett atmed SATA inngangene, men pcn gjer ikkje fra seg noke lyd som kunne gitt et tegn på kor feilen kjeme ifrå!

Håper det er noken me litt peiling så kunne hjelpt meg med probleme for da finne eg ikkje på eigenhånd.

Kabinett : Cooler Master HAF 932 Advanced Big Tower

strømforsyning: Corsair HX 850W PSU

Hovedkort: ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

post-226011-0-56717900-1311520198_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er for å eliminere feilkilder. F.eks er det noen som glemmer å fjerne gamle avstandstykker når de bytter kabinett, så det står med kortslutning. Da vil det fungere på bordet.

Ja ok, skal prøve det nå!

Men pcn startet opp fint uten å tilkoblet hard disken, eller?

Lenke til kommentar

Det er for å eliminere feilkilder. F.eks er det noen som glemmer å fjerne gamle avstandstykker når de bytter kabinett, så det står med kortslutning. Da vil det fungere på bordet.

Ja ok, skal prøve det nå!

Men pcn startet opp fint uten å tilkoblet hard disken, eller?

Hadde eg vist kem du var så skulle eg hatt gitt deg ein stor god klem!

alt gikk på no når eg tok HK utav kabinette!

Går alt fint vist eg tar det inni kabinette igjen no?

Lenke til kommentar

Forutsatt at du monteer alt riktig og det er god kontakt i alle koblinger samt at ikke noe har kontakt vhor det ikke skal være kontakt. Du vet ihvertfall at alle komponenter virker.

Lenke til kommentar

Forutsatt at du monteer alt riktig og det er god kontakt i alle koblinger samt at ikke noe har kontakt vhor det ikke skal være kontakt. Du vet ihvertfall at alle komponenter virker.

Arh, når eg hadde HK utav kabinettet så fungerte alt og sluttet ikkje å virke etter noen sekunder som det gjør nå når eg har koblet alt av skjermkort osv til og puttet HK inn i kabinette igjen! :cry:

Lenke til kommentar

Da ville jeg ha sjekket alle avstandsskruene bak. Sett kortet ned og se i hullene , er det der de skal stå? Tell også.

Avstands skruer? Er ikkje heilt 100% sikker på ka du meine :hmm:

Men vil også legge til at alle viftene går litt rundt før di stopper 2 sekunder etterpå, og da kommer det et lys rett atmed sata inngangene, men det hørres ikkje ut som CPU-en jobber heller.

Lenke til kommentar

http://www.cybergooch.com/tutorials/images/buildsystem/IMG_6805.jpg Du har vel sånne under hovedkortet i alle hull som du trenger. Ellers kan du vente deg et fyrverkeri.

oi oi oi, da merka eg no at låg i posen som følgte med kabinette men da viste eg ikkje om! har ikkje vært noke fyrverki enda heldigvis så tar å skrur di på eg!

Forhindre di kortslutning eller noke sånt :S ?

Du kan banna på at eg føle meg dom no! :blush:

Lenke til kommentar

Alt inkl psu kunne ha dratt dit peppern gror.  Men siden den fungerte utenpå så er det nok iorden.   Merket du ikke at det ble litt for lavt? I/O-panel eller skjermkort? Husk på at du ikke må sette ned flere en du har hull for, + på rett sted.

Endret av War
Lenke til kommentar

Trøst deg med at det er flere som har gjort den tabben.

Uten avstandstykkene vil du få problemer med å få ting til å passe sammen, hovedkortet blir for lavt i forhold til utsparingene på kabinettet.

Men det største problemet er jo at tusenvis av elektriske ledere ligger rett ned på en stålplate. Det blir massevis av kortslutninger, umulig å si hva resultatet blir bortsett fra at det ikke fungerer. Er lett å ødelegge hele HK.

Lenke til kommentar

Alt inkl psu kunne ha dratt dit peppern gror.  Men siden den fungerte utenpå så er det nok iorden.   Merket du ikke at det ble litt for lavt? I/O-panel eller skjermkort? Husk på at du ikke må sette ned flere en du har hull for, + på rett sted.

Takk og lov for at denne siden eksistere!

Men me at eg måtte ta skruene på rett plass, mener du at det kun 1 skrue som skal på ein viss plass i kabinette`?

Lenke til kommentar

Trøst deg med at det er flere som har gjort den tabben.

Uten avstandstykkene vil du få problemer med å få ting til å passe sammen, hovedkortet blir for lavt i forhold til utsparingene på kabinettet.

Men det største problemet er jo at tusenvis av elektriske ledere ligger rett ned på en stålplate. Det blir massevis av kortslutninger, umulig å si hva resultatet blir bortsett fra at det ikke fungerer. Er lett å ødelegge hele HK.

Eg som har gått 1 år på elektronikk på vidergåande bør skjemst litt akuratt no!

Men eg har vært heldig som ikkje har ødelakt noen deler da!

Men tok utav HK og testet det på bordet igjen nå, alt fungere heldigvis og hørres ut some heile CPU-en arbeider og ikkje bare vifta :-)

Lenke til kommentar

Alt inkl psu kunne ha dratt dit peppern gror. Men siden den fungerte utenpå så er det nok iorden. Merket du ikke at det ble litt for lavt? I/O-panel eller skjermkort? Husk på at du ikke må sette ned flere en du har hull for, + på rett sted.

Takk og lov for at denne siden eksistere!

Men me at eg måtte ta skruene på rett plass, mener du at det kun 1 skrue som skal på ein viss plass i kabinette`?

Det er vel avmerket i kabinettet hvor skruene skal stå? Det er ihvertfall forskjell fra Mini ATX og ATX hovedkort.

Hadde akkurat samme problemet med min nybygde PC for et par mnd siden, startet opp pc'n, og viftene rikket på seg, men ingenting mer. Det viste seg at avstandsskruene var skrudd for hardt til, som gjorde at det ble en kortslutning. Løsnet litt på disse, og da startet den med en gang! Så monter disse du, men pass på og ikkje skru de til for hardt!

Lenke til kommentar

Det er vel avmerket i kabinettet hvor skruene skal stå?

Da er avmerka i kabinette ja!

F.eks så star da "F" eller "P" Men da står ikkje noke på skruene så eg veit ikkje ka skrue som skal kor eller om da har noke å sei! :blush:

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Da er avmerka i kabinette ja!

F.eks så star da "F" eller "P" Men da står ikkje noke på skruene så eg veit ikkje ka skrue som skal kor eller om da har noke å sei! :blush:

Hold hovedkortet foran deg, så ser du hvor det er skruehull. Så skrur du bare inn skruene i kabinettet i forhold til hvor det er skruehull på hovedkortet, om du skjønner? :p Hvilket kabinett er det snakk om her?

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Hold hovedkortet foran deg, så ser du hvor det er skruehull. Så skrur du bare inn skruene i kabinettet i forhold til hvor det er skruehull på hovedkortet, om du skjønner? :p Hvilket kabinett er det snakk om her?

hehe var ikkje vanskligare nei! :new_woot:

Det står helt nederst i min første kommentar, Coolermaster :D

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...