Gå til innhold

Hva burde jeg gå for å bli IT-ingeniør?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 17 år, å sliter litt med å finne hvilken vei jeg skal ta for å bli dataingenør!

Jeg har gått 1 år på teknisk industriell produksjon. så nå skal jeg enten gå i lære eller gå 1 år på IKT.

spørsmålet mitt er hva er det lureste jeg går i lære som for å få den utdanninga?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må også ha nødvendig matematikk, men enkelte høgskoler, som Høgskolen i Gjøvik har et kort sommerkurs i R1 og mange utdanningsinstitusjoner har forksjellige ordninger som inkluderer nødvendig undervisning i matematikk og fysikk på toppen av generell studiekompetanse.

Lenke til kommentar

Du må også ha nødvendig matematikk, men enkelte høgskoler, som Høgskolen i Gjøvik har et kort sommerkurs i R1 og mange utdanningsinstitusjoner har forksjellige ordninger som inkluderer nødvendig undervisning i matematikk og fysikk på toppen av generell studiekompetanse.

Hei,

Jeg ville valgt IKT (ikke at man lærer så mye ,men det er mildt relatert) for så å ta allmenn påbygg. Ta så mye realfag du kan! Matte og fysikk! Og følg med i det! Ingen av de andre fagene er spesielt relevante.. Lykke til! :)

Anbefaler feks Datateknikk på NTNU.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg ville valgt IKT (ikke at man lærer så mye ,men det er mildt relatert) for så å ta allmenn påbygg. Ta så mye realfag du kan! Matte og fysikk! Og følg med i det! Ingen av de andre fagene er spesielt relevante.. Lykke til! :)

Anbefaler feks Datateknikk på NTNU.

Hvorfor siterte du meg for å svare på Trådstarters spørsmål?

:hmm:

Det dummeste type datanerder gjør er å ta IT-utdanning også bare sitte og spille WoW i ett år istedet for å følge med på noe som helst. Fordi de tror de "kan data" så det er ikke mere å lære.

Du har tydeligvis ingen anelse om hva en dataingeniør faktisk gjør, har du? Det er en viss forskjell mellom en dataingeniør og en av de IT-gubbene på skolen din.

TS:

Flere universiteter og høgskoler har forkurs som betyr at du ikke trenger å ta fullt av realfag som privatist. Prøv å sjekk ut det du. :)

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...