Sintfisk Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 God ettermiddag. For første gang på snart 10 år har jeg planer om å kjøpe en ny stasjonær PC. Problemet er at min forrige maskin kjørte på en Pentium III-prosessor, og jeg har ikke akkurat holdt meg spesielt oppdatert på hardware-fronten. Jeg har lest litt rundt, men det er fortsatt en del ting jeg er veldig usikker på. Her er hva jeg ønsker av maskinen: * Relativt støysvak * Rent design og gode kjøleegenskaper, uten at jeg trenger å gjøre for mye selv (har ikke planer om å overklokke) * Mulighet til å kjøre nyere spill i 1920x1080 / 1920x1200 med god flyt * Skal brukes primært til spill og filmtitting Jeg har tatt utgangspunkt i Komplett Gamer Limited Edition, da dette oppsettet allerede hadde mye av det jeg ville ha. Fractal Design Define R3 Black Pearl Corsair TX V2 650W PSU (Holder dette?) MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155 Intel® Core™ i5-2500K Processor Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 (For mye?) EVGA GeForce GTX 570 HD 1280MB PhysX (eneste GTX 570 som fikk plass in R3-kassa) Corsair SSD Force Series™ F115, 115GB (til OS og småprogrammer) Seagate Barracuda® 7200.12 1TB (til alt annet) Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, Creative SB X-FI Titanium (unødvendig?) Oppsummert: * Får jeg det jeg ønsker for denne prisen? * Er komplett sin maskin et godt utgangspunkt, eller får jeg noe tilsvarende billigere et annet sted? Alle innspill blir mottatt med takk! (kom også gjerne med en estimert "holdbarhetsdato"). Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Samsung SpinPoint F3 1TB,raskere en den du har valgt.. Skjekk prisene hos dustinhome 4GB ram holder lenge... 650W PSU er mer enn nok til ditt oppsett.. Lydkortet er unødvendig med mindre du har er lydanlegg hjemme som det skal kobles til av bedre kvalitet.. Endret 24. juli 2011 av taz Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Define R3 har plass til 29cm lange kort. Ethvert GTX 570, GTX 580, HD 6950 og HD 6970 vil derfor passe fint inn. Netshop Intel 1155 Free vil bli nesten 1000 kr billigere. Velger du ASUS GTX 570 vil du få et stille skjermkort med veldig god ytelse. Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz er det billigste settet med 8GB RAM, RAM-hastighet har ingenting å si på systemets hastighet. Intel 120GB SSD 510 2,5" S-ATA III er den mest driftssikre SSDen du kan få. Den har ikke hatt et problem etter det jeg har hørt, Intel er også markedsledende på SSD-kompatibilitet og har færrest feil. Ellers er 500W mer enn nok for et slikt oppsett, så Seasonicen som er ferdigvalgt vil holde i massevis til ditt bruk Overklokking er veldig enkelt på LGA1155, det er bare å trykke på en knapp og du får overklokket prosessoren 1GHz uten problemer, men det er kun "k"-variantene som kan overklokke. Dette kan være en god idé å slenge på, så kan du enkelt overklokke når prosessoren begynner å slite. EDIT: Å kjøpe et Define R3-kabinett er absolutt å anbefale, det er blant toppen av stille kabinetter. Endret 24. juli 2011 av arni90 Lenke til kommentar
superreven Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Holder også på å planlegge ferdigbygg om dagen. Og jeg får ikke noe til som er 1000kr billigere på Netshop kontra Komplett. Bytter jeg om Netshop sitt oppsett til Fractal R3 kabinett, k prosessor og SSD som Komplett har i standard (Komplett Gamer - Limited Edition), oppgraderer skjermkortet til samme kvalitet som det Komplett har (6850 -> 560 ti) så er derimot komplett 1000kr billigere, og det med bedre hovedkort som har støtte for bl.a. SLI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå