Gå til innhold

TV-kort og lisensavgift

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ta bilde av operasjonen og sende hele røkelet inn.

Dermed kan de ikke si noe om at jeg kan få inn noe på tv'en.

Og videospiller tar jeg ikke på med ildtang engang. DVD er fremtiden hos oss.

Siste video spilleren jeg hadde brukte jeg bare som klokke i 3 år før jeg gav den vekk. :D

Lenke til kommentar
tv kort har  tv tuner og er derved lisensplikitig. Og slutt å bland nrk opp i dette. Lisensen går til nrk, men det er ikke lisens for å se nrk, men for å ha tv. Man har nrk for å "sikre" mangefold. (kultur program ingen ser på)

Feil, det er ikke lisens for å ha TV, men lisens for å få inn NRK. Det finnes noen som har gått til det skritt å få et radioverksted til å filtrere ut NRK fra TV,n for å slippe lisens. Det er sikkert en dyr operasjon, men noen står på sitt.

Elleres kan dere glede dere til NRK blir heldigital, da kan du ike få inn NRK uten å ha en digital dekoder av et eller annet slag. Uten denne dekoderen slipper du selfølgelig da lisens siden du ikke får inn NRK uten denne. (Det er vel en av grunnene til at det digitale nettet tar så lang tid å få ferdig - inntekter kan falle bort.)

:woot :woot:

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Begynner å dra på årene denne tråden nå, men fortsatt like aktuell nå som lisenspolitiet har trappet opp.."Går glipp av millioner"

:(

Med fjernsynsmottaker menes: TV, video m/tuner, satellittmottaker, PC med TV-kort o.l. Kort sagt alle tekniske innretninger som kan ta i mot levende fjernsynssignaler og videreformidle dem direkte.
TV Lisens
Nå har han fått svar. Trond Giske skriver at kringkastingsavgiften ikke er noe man betaler for NRKs tilbud, men at det er en avgift for å eie et fjernsynsapparat.

"Ingen tilbakebetaling" :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...