Bendorama Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hei, tror nesten jeg burde få sjekket hva normal temp på cpu skal være på idl og load. jeg byttet stock viften for flere måneder siden på grunn den var øddelagt i festene, så jeg kjøpte denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330802 som bråker værre en noe annet, på 100% og idl så pleier den å ligge på opp i mot 50 grader og på full load evt gaming, fra 50-70 grader, er dette litt drøyt for denne viften? jeg som kan ha brukt for lite / mye kjøle pasta tro? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hvilken CPU har du? Hva "vanlig" temperatur er har mye med cpu å gjøre. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 En intel q6600 på orginalt 2.4Ghz kabinette er Antec Nine Hundred som også har flere vifter, å alle står på fult, så skal være bra luft igjenomstrøm Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Du har for høye temperaturer for stock ja. Du burde ligge godt under 70C ved load av Intel Burn Test. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Renset du cpu for gammel kjølepasta og la på ny når du byttet kjøler? Om ikke, kan det være det som er problemet ditt Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Jeg gjorde det ja! renset alt og la på ny pasta, kanskje for mye? for lite? Jeg gjorde et TYNT lag på hele cpu lokket og muligens på vifte bunnen. Men har sett at jeg egentlig bare skal bruke en liten stripe vannrett på min type cpu og ingen ting på vifte bunnen, kan dette stemme?(leste for ikke så lenge siden) Har uansett bestilt Artic Silver 5, så får jeg prøve meg på ny! Endret 28. juli 2011 av Høybusk Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 arctic silver 5 er nokk det beste valget kanskje du kan bytte til vannkjøling, for eks h60 eller noe, har selv an coolit eco-c240 og min cpu ligger på 25 grader idle med rom temp på 21 grader, under load er den ikke over 40, men litt drøyt at din skal være 50 grader idle, litt vell mye må jeg si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå