Empire of the Sub Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Heisann! Jeg er en gutt på 22 år som sliter en del med lite energi og generelt sett mye slapphet. Jobber hver eneste dag utenom søndag, og hiver som regel i meg en redbull hver dag før jobb. Sover 5-8t før jobb, men føler meg opplagt selvom jeg sover så lite som 5 eller 6. Våkner som regel opp med tom mage, men appetitten er lik null. Det går ofte 2-3t før jeg får i meg noe mat, og da orker jeg som regel ikke mer en to brødskiver. Bare tanken på frokost gjør meg dårlig. Når jeg kommer hjem fra jobb har jeg som regel kun spist 2 eller 3 brødskiver, og magen er helt tom. Noen dager kan jeg spise en monstermiddag etter jobb - andre dager orker jeg såvidt å spise en yoghurt, uansett hvor sulten jeg er! Spiser vitaminer hver dag/annenhver dag. Drikker jeg alkohol, blir jeg meget trøtt og slapp etter 4-5 øl (0,33l). Ofte kjøper jeg inn en eller to redbull for å unngå å sovne på vors. Når jeg våkner om morgningen føler jeg meg som regel opplagt, men føler ikke at øynene og hodet er helt våkne før etter minst 2 timer etter jeg har våknet. Er ofte helt våken og full av energi på kvelden, etter kl 00.00. Spiser utrolig lite, men jeg klarer rett og slett ikke dytte i meg mer mat på dager der appetitten er dårlig. Har hatt gode perioder der jeg har spist utrolig mye, men fortsatt ikke gått opp det minste. Veier 65kg og har gått ned 4-5kg det siste året. Det siste jeg vil er å bli en flis som ikke klarer å dytte i meg mat. Jeg elsker mat, men som sagt - har problemer med å spise meg ordentlig mett under dager der appetitten er dårlig. Det er sikkert mange som mener at det kun handler om å skaffe seg baller og rett og slett bare dytte i seg mat. Problemet er at hvis jeg gjør dette, blir jeg ofte bare kvalm og får en "oppkast" følelse, og bruker helt utrolig lang tid på å tygge i meg maten. Magen skriker etter mat, men det føles ut som halsen og spiserøret jobber mot meg. Noen som har noen gode råd vedr. dette? :-) Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Du har sikkert Jern og B12 mangel. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Du må skaffe deg baller. Fra spøk til alvor. Den viktigste innrømmelse du kan gjøre er at matlysten vil variere og i perioder være begrenset. Jeg trenger trenger ofte over 4000 kcal i løpet av en dag, men har aldri lyst til å spise så mye (Holder meg fin og mett med 1500). Du må gjøre måltidene til en greie. Det første bud må være å få faste måltider. Frokost, middag og kveldsmat burde være et minimum av daglig inntak. Så kommer det viktigste, nemlig å finne mat du liker. Det er et hav av sunn mat der ute som du kan velte deg i. Liker du fisk? Spis det ofte. Liker du kylling? Spis det ofte! Melk? Drikk så mye du ønsker. Alle har mat de klarer å spise tross dårlig matlyst. Kjæresten min digger egg, derfor blir det egg til frokost hver dag. Begynner å bli noen år siden sist hun ikke spiste frokost. Du skriver at du ikke har gått opp i vekt tross perioder med mye mat. Det avgjørende for vekten er hva du gjør hver dag, ikke hva du gjør i perioder. Dette kan du spørre alle jojoslankerne om. De spiser med måte i en liten periode - går ned i vekt - og så er de tilbake på sine utskeielser og vekten raser tilbake. I en periode ville jeg droppet fest og fyll om du synes det tynger deg. Gjør alkohol til at matlysten forsvinner, bør du ha en periode uten. Så lenge du tar iniativet selv så kan du være med venner på fritiden uten å drikke alkohol. Hjalp det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå