Gå til innhold

Nye PC-høyttalere - budsjett ca. 1500 kroner

Anbefalte innlegg

Skal begynne nå begynne som student igjen, og trenger derfor hjelp til å finne et høyttaler-sett for PC som fungerer bra i en stue på ca. 18m².

Har tidligere hatt Logitech Z-2300, og synes det fungerte ganske bra, så hvis jeg får noe tilsvarende og sikkert bedre også siden det settet er noen år gammelt, så blir jeg stor fornøyd!

Har funnet noen allerede:

Logitech Z523

Creative Gigaworks T3

Også fant jeg et brukt sett på Finn:

Logitech Z-5500

(PS: Her kan jeg vel bare bruke to av høyttalerne? Jeg sitter på en vanlig laptop så har ikke to lydinnganger, men det er vel ingen måte å trikse med dette på uten å skaffe nytt lydkort?)

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke to lydinnganger for Z-5500 så det trenger du ikke å bekymre deg for. Hva er det du primært skal bruke høyttalerne til og hvordan liker du lyden din?

Edit:

@Cr4ZyF34R: Du får den billigere andre plasser om jeg ikke husker feil. Men for min del så synes jeg at Subben er så latterlig stor at du må ha den plassert på gulvet. Noe som lett kan føre til at naboene under (hvis noen) kommer til å høre det ganske godt.

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar

Du trenger ikke to lydinnganger for Z-5500 så det trenger du ikke å bekymre deg for. Hva er det du primært skal bruke høyttalerne til og hvordan liker du lyden din?

Så det holder med en inngang på lydkortet? Så får man 5.1 lyd?

De skal primært brukes til musikk, muligens en film i ny og ne, men er derimot ikke kresen når det gjelder sistnevnte. Lyden er jeg fornøyd med så lenge man ikke er redd for å skru litt opp i forhold til skurring. Er jo begrenset hvor høyt jeg kan spille når jeg leier en leilighet i 1. etasje og huseierne bor i 2. etasje, så det skal ikke mye til.

Logitech Z-2300 settet var jeg veldig fornøyd med. God bass og frontene spilte mer enn bra nok.

ville absolutt lagt inn 250 KR mer så får du http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622397 så du får ekstra sterk trykk i lyden :D

Den ser bra ut den, men leier jo av de som bor over meg, så er begrenset hvor mye jeg faktisk kan dra ut av settet jeg kjøper. Får sikkert det settet der til budsjettet på 1500 kroner hvis jeg leter litt, men vil bare vite om jeg har bruk for noe så stort :-)

Lenke til kommentar

Så det holder med en inngang på lydkortet? Så får man 5.1 lyd?

De skal primært brukes til musikk, muligens en film i ny og ne, men er derimot ikke kresen når det gjelder sistnevnte. Lyden er jeg fornøyd med så lenge man ikke er redd for å skru litt opp i forhold til skurring. Er jo begrenset hvor høyt jeg kan spille når jeg leier en leilighet i 1. etasje og huseierne bor i 2. etasje, så det skal ikke mye til.

Logitech Z-2300 settet var jeg veldig fornøyd med. God bass og frontene spilte mer enn bra nok.

ville absolutt lagt inn 250 KR mer så får du http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622397 så du får ekstra sterk trykk i lyden :D

Den ser bra ut den, men leier jo av de som bor over meg, så er begrenset hvor mye jeg faktisk kan dra ut av settet jeg kjøper. Får sikkert det settet der til budsjettet på 1500 kroner hvis jeg leter litt, men vil bare vite om jeg har bruk for noe så stort :-)

Jeg tror du vil få 5.1 lyd, men jeg ville ha hørt med noen som er sitter inne med litt mer kunnskap på dette feltet enn meg (vil tro at laptopen din har en del å si også).

Etter det jeg har opplevd så er 2.0/2.1 bedre til musikk enn hva 5.1 er. Men igjen alt kommer an på hvor du kommer til å sitte i forhold til musikken. Men vil tro du kommer til å bli fornøyd uansett hva du velger mellom Z-5500 og det fra Corsair. Mener at du skal finne en diskusjon om sistnevnte høyttalerne hvis du søker på forumet, så du kan jo se hva folk synes om høyttalene der.

Lenke til kommentar

Jeg tror du vil få 5.1 lyd, men jeg ville ha hørt med noen som er sitter inne med litt mer kunnskap på dette feltet enn meg (vil tro at laptopen din har en del å si også).

Etter det jeg har opplevd så er 2.0/2.1 bedre til musikk enn hva 5.1 er. Men igjen alt kommer an på hvor du kommer til å sitte i forhold til musikken. Men vil tro du kommer til å bli fornøyd uansett hva du velger mellom Z-5500 og det fra Corsair. Mener at du skal finne en diskusjon om sistnevnte høyttalerne hvis du søker på forumet, så du kan jo se hva folk synes om høyttalene der.

Det holder masse med 2.1 egentlig, så kan bare stryke 5.1 settet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...