Gå til innhold

hvorfor skjer det ikke ofte i Norge at T-bane/buss/cruiseship blir terroristert?

Anbefalte innlegg

Korleis vart den bilen som enkelte kamera fanga opp kasta rundt og fullstendig maltraktert av ei bombe inne i ein bygning, mange etasjar over bakken?

Korleis fekk han 900kg sprenstoff inn i bygget?

Kvifor står det i manifestet at han brukte ein bil?

Jeg har ikke svar på alle spørsmål.

Jeg har bare mine mistanker fordi det er mye som ikke stemmer helt med de vi har fått vite i media om dette, og jeg stiller meg derfor kritisk til statens propagandaversjon av dette.

Det må da vel gå an å diskutere slikt helt åpent og ikke bare stole blindt på politikere, media, politi og statens såkalte eksperter, som beviselig lyver bevisst for oss for når det er noe de vil presse gjennom.

Jeg prøver mao å få i gang en saklig diskusjon, og ikke bare en tråd med lovprisning av statlig propaganda og en konkurranse i demonisering av han som ble brukt til å utføre dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan fremdeles ikke se at ytterveggene utenom vinduene er skadet på en måte som tyder på en bilbombe.

Fint for deg. :) Alle andre ser ut til å være uenige, så jeg kaster ikke bort mer tid på å prøve å få deg til å innse at du tar feil.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det må da vel gå an å diskutere slikt helt åpent og ikke bare stole blindt på politikere, media, politi og statens såkalte eksperter, som beviselig lyver bevisst for oss for når det er noe de vil presse gjennom.

Jasså, så du mener å ha bevis for at de lyver , når de snakker om bomben?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jasså, så du mener å ha bevis for at de lyver , når de snakker om bomben?

At både politikere,såkalte eksperter, media og politi lyver for oss når det er noe de vil oppnå må du ha vært ganske bortreist for å unngå å få med deg.

At de lyver nå også angående denne aksjonen er jeg også ganske sikker på.

Men jeg har ikke påstått at jeg kan bevise noe ennå.

Det er dine ord, som du kommer med fordi du er pumpet full av statlig propaganda og tilsvarende full av fordommer mot dem som er kritisk til statlig propaganda.

Lenke til kommentar

Det er dine ord, som du kommer med fordi du er pumpet full av statlig propaganda og tilsvarende full av fordommer mot dem som er kritisk til statlig propaganda.

Nei, jeg er kritisk til deg og dine påstander fordi jeg ser de som fullstendig latterlige. Du har verken detaljerte kunnskaper om hvordan byggene er konstruert, hvor bomben gikk av, hvor stor bomben var eller nøyaktig hva slags bombe det var. Jeg ser selv på bildene og videoopptakene, og jeg har selv vært både i og utenfor OED (R4) gjentatte ganger, så jeg vet hvordan det ser ut i området.

Hadde bomben gått av innendørs i R4, der det brant, hadde det ikke blitt så store skader på Høyblokka uten at hele forsiden av R4 forsvant fullstendig. Hvis du ser på dette bildet ser du at veggene og vinduene på venstre side (til venstre for «statuen») har blitt blåst innover, ikke utover. Du ser også at hele utsiden av bygget fortsatt er (til en viss grad) intakt.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Nei, jeg er kritisk til deg og dine påstander fordi jeg ser de som fullstendig latterlige.

Ja, og det er nettopp fordi du er pumpet full av statlig propaganda og fordommer mot alle som er kritisk til statlig propaganda.

Du er kritisk til meg pga de nevnte fordommene. Og du ser mine påstander som latterlige fordi du er pumpet full av statlig propaganda, og du kan bare ikke akseptere og forstå at politikere, politi eller media er i stand til å lyve for oss, selv om de faktisk gjør det ganske ofte, og noen ganger er blitt tatt i løgn også.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Det var ingen bil og ingen bilbombe. Eksplosjonen skjedde inne i bygget.

Hæ? Har du fått med deg nyheter osv? Det var en bilbombe på 500 kg eller mer. Hvordan frakter man 500 kg eller mer inn i en byggning. I tillegg: Hadde det vært INNE, hadde bygget rast sammen, ikke bare noen knuste ruter osv PÅ UTSIA...

Så du skadene utenpå? De var enorme... I tillegg hadde trykkbølgen en radius på ca 100 meter, noe den ikke ville ha hvis det var inne...

SJEKK FAKTA NESTE GANG!

Lenke til kommentar

SJEKK FAKTA NESTE GANG!

Enkelte personer trenger verken beviser eller fakta for å komme med "sannheten", heller ikke noe som helst som støtter opp det de skriver.

Det har uheldigvis blitt en liten gjeng av de her på forumet.

At bilder viser at veggene er trykket innover, at biler utenfor er totalvraket(uten at annet enn rutene i bygget er ødelagt), at vinduer i 100m radius er ødelagt, at bygget ikke er mer ødelagt er beviser enkelte ser glatt bort ifra, men holder heller fast ved de 2 halmstrående av sannhet de kan vri rundt etter eget ønske.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du er kritisk til meg pga de nevnte fordommene. Og du ser mine påstander som latterlige fordi du er pumpet full av statlig propaganda, og du kan bare ikke akseptere og forstå at politikere, politi eller media er i stand til å lyve for oss, selv om de faktisk gjør det ganske ofte, og noen ganger er blitt tatt i løgn også.

Ikke legg ord i munnen min, er du snill. Jeg har sagt det før og gjentar det helt til du klarer å forstå hva jeg mener: Jeg er kritisk til deg fordi du kommer med latterlige påstander helt blottet for bevis. Det eneste «beviset» du legger frem er påstander om at «alle lyver, så da er nok det motsatte av hva vi tror sant», og at du takket være «livserfaring» vet at det var en bombe på innsiden av det ene bygget.

Lyst til å kommentere det mer «tekniske» innlegget jeg skrev 22:21?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Konspirasjonsteoretikere finner man overalt. Når man i tillegg sitter med vrangforestillinger kan det bli farlig. ABB sliter vel litt med begge deler, etter hva jeg har lest av hans tråder så langt.

Nå sier jeg ikke at noen her sliter med vrangforestillinger, men konspirasjonsteoriene sitter visst løst.

Jeg er nok hjernevasket av propaganda fra staten. Har aldri stemt AP tidligere, men ved et valg i morgen ville de nok fått min stemme - som et svar til ABBs kampanje mot hva det nå er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...