Gå til innhold

BK: Horndykker?

Anbefalte innlegg

Horndykker???

Bildet er fjernet.

Jeg tror det er en horndykker etter hva jeg prøver å finne via nettet, men ikke helt sikker. Ikke av beste kvalitet. Det kom både overraskende og brått på å treffe på denne fuglen der jeg var, så spenning var stor og jeg mer ukonsentrert enn ønskelig antagelig. Ikke sett den før, syns den ikke er helt ulik toppdykkern i farger med mer, men det er det heller ikke. Fikk tatt flere og ikke funnet ut hvilket som ble best. Skulle ønsket meg en bedre tele når denne dukket opp, men nå vet jeg hvor jeg kan finne den og bruke tid nok til muligens å få bedre bilder av den. Noen som kan bekrefte at det er en horndykker? På forhånd tusen takk.

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk Håkon, tror det må være en Horndykker jeg også. Har lest at det er en truet art, men som nevnt har jeg funnet et sted den er p.t. og vil oppsøke det på nytt og ta meg god tid. Det er nok dels godt og dels dårlig lys, Jan Erik, og jeg var mer spent enn vanlig idet det var en ny fugl å observere for min del. Dertil dykket den i ett sett, slik at fjærdrakten blir glinsete og gjør det mer vanskelig å få godt bilde.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...