Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Leiter etter cross / motard lett sykkel

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lekter etter en type cross eller motard sykkel (litt usikker på hva forskjellen er, har ikke så mye erfaring med sykkel heller)

Jeg har sett en del på Yamaha dt 125r og no har eg begynt å se litt på Yamaha wr 125 r og x.

Er det noen som har noe erfaring med disse syklene?

Fortell gjerne litt om den sykkelen du har med positive og negative ting.

Vil helst ikke ha en ligge sykkel, for jeg har hørt at de er ganske dyre å forsikre (men fortell gjerne om din ligge sykkel hvis du har det, kansje jeg blir overbevist..) Har tenkt å bruke rundt 30.000 kr på en sykkel + -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cross: Skog, grusveier, terreng, ørken, etc.

Motard: Asfalt. Mindre hjul med veidekk og ofte bedre bremser (større skiver). Er mer "manøvrerbare" på veien enn cross.

Edit: Har prøvd DT125R (cross) og selv om den er god å kjøre synes jeg den var alt for tung for terrengkjøring. Har også hatt en Honda CRM125 som er samme type men var en god del mer lettkjørt i terreng. Kvaliteten på begge var helt på topp!

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Tror nok begge er like lettkjørte sånn uten videre. Motarden er nok raskere å legge ned i svinger hvis du skal kjøre litt hardt. Crossen vil nok være mer retningsstabil siden den har større hjul.

Hvis en aldri noensinne har tenkt seg off-road og liker å kjøre på svingete veier så ville jeg valgt motard. Skulle jeg kjørt langturer med innslag av grusveier og kanskje også en tur på skogsveier og stier så ville jeg valgt cross, uten tvil!

Du kan prøve å søke på motard på youtube så kan du se typisk motard-kjøring. Søk så på "enduro" så ser du andre alternativet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...