Revel Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Har en litt eldre stasjonær med Win XP installert og ønsker å bruke denne som et rent harddisk kabinett. Fjerne monitor, mus og keyboard og styre det hele fra min Win 7 stasjonær. Hva trenger jeg av software for full tilgang og administrasjon av XP maskinen? Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hva trenger jeg av software for full tilgang og administrasjon av XP maskinen? Tenker du noe som remote desktop? Er den på samme nettverk som Windows 7 PC? Har du tenkt å bruke den UTENFOR ditt nettverk? Lenke til kommentar
Revel Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Hva trenger jeg av software for full tilgang og administrasjon av XP maskinen? Tenker du noe som remote desktop? Er den på samme nettverk som Windows 7 PC? Har du tenkt å bruke den UTENFOR ditt nettverk? Ja mulig. Ja, de er koblet til samme nettverk/router. Kabinettene står siden av hverandre så jeg håper det holder med en skjerm og ett keyboard og mus Trenger ikke ha tilgang utenfor nettverket. Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Alle pcer pleier å ha et navn eksempel: ola-PC vet du hva din PC heter? Slik finner du PC navn: (engelsk) •On the Windows Desktop or start menu, right-click on "My Computer" and select "Properties" •In the System Properties window, select the "Computer Name" tab •Take note of the full computer name Endret 24. juli 2011 av Bendik1337 Lenke til kommentar
Revel Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Ok, tusen takk. Da har jeg gjort det vanskeligere enn nødvendig for meg selv. Var sikker på at jeg måtte ha tredjepartsprogram, men så ligger alt klart i Windows ser det ut til Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Har du fått løst saken? Lenke til kommentar
Revel Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Ja, virker som at det er mitt i blinken. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Ja, virker som at det er mitt i blinken. Takk skal du ha! Bare hygglig Klikk på løst knappen så andre også forstår det Lenke til kommentar
Revel Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Hvordan skrur man av maskinen fra remote desktop? Får bare mulighet til å logge av eller bytte bruker, må fysisk trykke på powerknappen og da skanner den pga ukorrekt avslått ved neste oppstart. Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Hvordan skrur man av maskinen fra remote desktop? Får bare mulighet til å logge av eller bytte bruker, må fysisk trykke på powerknappen og da skanner den pga ukorrekt avslått ved neste oppstart. Tror du må skru av fysisk med knappen desværre... Lenke til kommentar
Hole Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Skriv shutdown /s i CMD, eventuelt lagre det i en bat-fil på skrivebordet. Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Anbefaler å se på LogMeIn! LogMeIn Free fungerer yppelig hvis du skal en liten tur utenfor huset! Du kan fjernstyre MED NETTLESEREN Du har mulighet for å restarte og slå av også. sålenge programmet starter med windows og windows starter automatisk fungerer dette KNALL. er verdt et forsøk ivertfall! Bendik. Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 se forskjellene mellom PRO og FREE her: Min lenke Lenke til kommentar
Revel Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Shutdown /s fungerer utmerket, Hole. Flott program, Bendik. Da er jeg fornøyd, tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå