Gå til innhold

Påminnelse av flere ting vi mener MÅ komme med på digit.no

Anbefalte innlegg

Her har jeg en del ting som bare er som en påminnelse - redd det går i glemmeboken.

1 - Vi ønsker oss mulighet for å kunne skrive inn EXIF-data manuelt.

2 - Norsk tekst på dag, dato og klokke under de små bildene på siden.

3 - Ønsker at ALLE kommentarene kommer i en streng under bildet i Billedkritikken - og ikke slik det er i dag - 12 kommentarer pr. side.

4 - Jeg regner med at det er flere, ja mange flere enn meg som ønsker å kunne legge inn flere versjoner av et bilde.

5 - Jeg må også minne om at det er et ønske om en konkurranse her, evt. MÅNEDENS BILDE (med premier)!

6 - Når det gjelder Kategorier i Billedkritikken - der mangler det bl.a. GATEFOTOGRAFI - det er sikkert andre også, men jeg savner den i og med at jeg tar veldig mye bilder i Oslo.

7 - En ting vi ønsker å få inn i Exif-data er muligheten for å kunne skrive inn hvilket objektiv man har brukt - ikke bare brennvidden slik det er i dag.

:roll: RAK-foto

Endret av RAK-foto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har jeg en del ting som bare er som en påminnelse - redd det går i glemmeboken.

1 - Vi ønsker oss mulighet for å kunne skrive inn EXIF-data manuelt.

2 - Norsk tekst på dag, dato og klokke under de små bildene på siden.

3 - Ønsker at ALLE kommentarene kommer i en streng under bildet i Billedkritikken - og ikke slik det er i dag - 12 kommentarer pr. side.

4 - Jeg regner med at det er flere, ja mange flere enn meg som ønsker å kunne legge inn flere versjoner av et bilde.

5 - Jeg må også minne om at det er et ønske om en konkurranse her, evt. MÅNEDENS BILDE (med premier)!

6 - Når det gjelder Kategorier i Billedkritikken - der mangler det bl.a. GATEFOTOGRAFI - det er sikkert andre også, men jeg savner den i og med at jeg tar veldig mye bilder i Oslo.

7 - En ting vi ønsker å få inn i Exif-data er muligheten for å kunne skrive inn hvilket objektiv man har brukt - ikke bare brennvidden slik det er i dag.

:roll: RAK-foto

De ønsker kan jeg tilslutte mig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Støtter RAK og Håkon! Savner også å få en mail dersom noen har kommentert bildene mine, eller om diskusjoner jeg har deltatt i får flere innlegg. Om det er innstillinger jeg kan gjøre selv, så tips meg gjerne om det ;)

Det skal det være en funksjon for - men det settes opp i diskusjon.no profilen din (Innstillinger > Varslinger), ikke i digit.no profilen. Har hørt noe om at den er muligens er noe buggy enda.

Lenke til kommentar

Vi har gjort noen stikkprøver, og det virker som det er litt på og av om det følger med dataene til et bilde som har tilleggsinformasjon med seg.

Burde kanskje vurdere å få et eget "objektivfelt" ved opplasting da kanskje....? (selvfølgelig et "frifelt")... :blush:

Lenke til kommentar

På gamle Digit hadde vi en funksjon der vi kunne se hvilke av medlemmene som var pålogget. Er det mulig å få en slik funksjon på nye Digit også?

https://www.diskusjon.no/index.php?act=idx nederst er det en komplett oversikt. Akkurat nuh ca 1900 pålogget - det gjelder selvsagt for hele nettstedet, men du kan trolig sortere ut navn av interesse? Der kan du også klikke in og se hvor de forskjellige er akkurat nuh...

Lenke til kommentar

[https://www.diskusjon.no/index.php?act=idx nederst er det en komplett oversikt. Akkurat nuh ca 1900 pålogget - det gjelder selvsagt for hele nettstedet, men du kan trolig sortere ut navn av interesse? Der kan du også klikke in og se hvor de forskjellige er akkurat nuh...

Jeg synes nok den lista var forholdsvis uoversiktelig. Da var lista på gamle Digit langt mer å foretrekke. ;) Skal være ganske interessert dersom man skal fyke over 1900 navn for å få oversikt. :hmm:

Lenke til kommentar

Forsåvidt meget enig. Dersom den f.eks hadde vist ens venner med fet skrift hadde den plutselig fungert utmerket til formålet. Så lenge man brukte vennelisten her inne og huekt av for venner å de man evt følger med på på Digit osv...

Så der fikk utviklingsgutta enda en liten finesse å tenke på ;-)

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...