TragedyStruck Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Jeg har da naturligvis pådratt meg en bot, og lurer litt nærmere på reglene. I utgangspunktet antar jeg at boten er riktig utdelt. Situasjonen er at jeg parkerte på en plass jeg så at var avgiftsregulert 08-15 på lørdager, og jeg parkerte der da etter klokken 15. Det jeg ikke var klar over var at dette var innenfor en parkeringssone. Vil det i slike situasjoner være slik at sonens tidsbestemmelser overtar med en gang de skiltede tidene der jeg sto går ut? Sonen hadde regulering 08-24 på lørdager, mens skiltet der jeg parkerte var påskrevet 08-15 for lørdager. Takk for svar. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det kommer litt an på hvordan det er skiltet. HVis det er parkering forbudt mellom 08-15 lør så vil sonens parkeringstid etter min mening kunne gjelde 15-24. Hvis det er skiltet [P] (mot avgift 08-15 lør) og ikke angitt at det er soneparkering utover de anviste tidene så har du, etter min mening, en klagesak. I alle tilfelle så koster det ikke mange kaloriene å klage, men vær oppmerksom på at du må betale avgiften selv om du klager. Hvis du får medhold i klagen så får du avgiften refundert. Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) [...] vær oppmerksom på at du må betale avgiften selv om du klager. Hvis du får medhold i klagen så får du avgiften refundert. Parkeringsgebyr fra det offentlig må betales uansett om man klager eller ikke. (Lovhjemmel er Forskrift om offentlig parkeringsregulering mv § 15. se http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19931001-0921.html .) Parkeringsgebyr fra private firmaer må og bør ikke betales så lenge kravet er omtvistet (dvs. så lenge man klager til selskapet, klager til parkeringsklagenemda, du krever at selskapet sender inn forliksklage mot deg og det ikke er en rettskraftig dom på at selskapet har et krav mot deg, etc. avhengig av hvor langt du ønsker å gå med saken). Endret 25. juli 2011 av what_no2000 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 [...] Parkeringsgebyr fra private firmaer må og bør ikke betales så lenge kravet er omtvistet (dvs. så lenge man klager til selskapet, klager til parkeringsklagenemda, du krever at selskapet sender inn forliksklage mot deg og det ikke er en rettskraftig dom på at selskapet har et krav mot deg, etc. avhengig av hvor langt du ønsker å gå med saken). I stand corrected. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå