JRV Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Heisann! Har tenkt å kjøpe meg ny sykkel og da har valget falt på en racer da dette er det som passer mitt bruk (trening og til/fra jobb, og nordsjørittet). Fant fort ut at dette var en større verden enn sist jeg var aktiv i sykling og trenger noen tips og råd dersom noen kan dele! Som sagt i tittel ser jeg for meg å bruke rundt 15000kr og har sett noen som kanskje kan være aktuelle. Har sett på flere sider på internett og fant de beste tilbudene fra evanscycles.com som også har fri frakt.. http://www.evanscycles.com/products/bianchi/sempre-ultegra-2011-road-bike-ec025801 - evt spare 1000kr og gå for 105 oppsett? http://www.evanscycles.com/products/pinarello/fp2-2011-road-bike-ec025863 noen som vet om det er stor forskjell på FP2 vs FP3? Dette er bare noen tanker jeg har sett for meg og er ikke stor innenfor racere, men har syklet mye tidligere men da terreng og freeride. Er ca. 169-170 høy, 75kg kompakt i kroppsbyggning altså Tenker størrelse mellom 50-53 kan passe meg eller er jeg helt på jordet? Setter stor pris på dersom noen har erfaringer med disse syklene evt andre forslag til sykkel! Og andre tips å komme med. Mvh Jørgen Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hei! Det er ikkje lov å sykle med bukkestyre på Nordsjørittet, og ein racer er meget dårlig egnet til grusvei og lett terreng, som 40% av rittet består av. Har du planer om å sykle rittet, anbefaler eg ein hybrid sykkel uten demper. Selv har eg ein hybrid sykkel og ein racer sykkel. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det kan jo også vere ein idé å sjå om du kan få sett nokre av syklane "live" og gjerne prøvesitte for å sjå om geometrien på ramma passar din kropp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå