Mr.M Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Hva tror dere Anders Behring Breivik "foretrekker" av å bli dømt til vanlig fengselsstraff eller slippe fengsel/erklært sinnsyk? Han ønsker en vanlig dom, slik at han ikke blir stemplet sinnsyk og at planene hans ikke blir tatt "seriøst". Det vil da jeg tro. Det høres logisk ut det, selv om evt. "sinnsykdom" sies å gi lettere soning (psykehus) men det er nok "vanlige kriminelle" som evt. håper på denslags, og ikke personligheter med et dypere mål som ABB Det som er bekymringsfullt er at det i sammenheng med ymse attentater mot politikere eller politisk struktur (worldwide) i etterkant visstnok er ganske vanlig at gjerningsmenn blir "psyk forklart" Dette antageligvis utifra en ide om å "ta brodden" ut aksjonen/ideologi, og samtidig gi et signal om at "kun syke meennesker kan finne på noe sånt" Blir spennende å se etterhvert hvorhen det norske rettsystemet/maktapparatet lander i det spørsmålet Endret 27. juli 2011 av Mr.M Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Slutt å kall denne mannen "svært intelligent". Vi har absolutt ingen bevis for at han er noe mer enn gjennomsnittlig intelligent. Eller tror virkelig folk at det han har gjort er så utrolig vanskelig? Jeg er helt overbevist om at de aller fleste kunne gjennomført en slik operasjon dersom de faktisk var forvirret nok til å ønske det. Store deler av manifestet hans er jo bare kopiert og limt inn fra andre. Jeg bøyer meg i støvet for hvordan hans "ekstreme intelligens" har gjort han i stand til å bedrive plagiat. Wow, virkelig.. Hvorfor henger du deg opp i dette i det hele tatt? Dette blir for ynkelig. At han omtales som intelligent er ikke bare "tatt ut av løse lufta". Fyren er åpenbart meget smart, hvorfor bruke tid på å etablere tvil om dette? Hvordan definerer du "meget smart", og hvordan vil du bevise at han er noe mer en gjennomsnittlig smart? Grunnen til at jeg henger meg opp i det er at denne mannen ikke fortjener urettmessig skryt. Han er vel-formulert, og har klart å planlegge rimelig bra. Han har hatt svært god tid på seg. Han har kopiert mesteparten av manifestet av en annen fyr. Manifestet er altså hovedsakelig skrevet av en fyr med en høy intelligens, (Kaczynski kom inn på Harvard som 16-åring og tok en doktorgrad i matematikk ved Universitetet i Michigan. Han ble professor i matematikk i ung alder, og arbeidet som professor på Berkeley.) . Men dette forteller ikke så alt for mye om Breivik... Annet enn at Breivik forstår det engelske språket, og forstår seg på andre forstyrrete mennesker i verden. Han har ekstremt mye vrangforestillinger... Han har begått et av historiens mest grusomme massedrap... Og han har sikkret seg selv fengsel, det vil si: Frihetsberøvelse, for resten av livet sitt... Da kan han umulig kalles "meget smart".. Mannen har hatt 9 år på seg til å planlegge hver eneste detalj. Blir folk virkelig imponert av dette? Det er latterlig banalt hvis du bare har tid og interesse nok. Han har bare komponert sitt eget lille oppdrag basert på hva mange andre har gjort før han. Basert på hva jeg har sett så langt, så er det et hån mot menneskeheten og kalle denne mannen noe annet enn gjennomsnittlig intelligent. Endret 27. juli 2011 av Dux ducis 1 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Så det du sier Dux er at dette er noe alle kunne gjort om de var like skrudd i hodet? Endret 27. juli 2011 av Tå. Lenke til kommentar
Hypex Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Latterlig med folk som sier han skal dø hvis han kommer ut osv. Da er man ikke noe bedre selv, pluss jeg tror ingen i Norge virkelig hadde gjort det. Pårørende er i sorg, og han har fått ønsket sitt oppfylt. Oppmerksomhet og nysjerrige folk. Vrangforestillinger de-luxe. 1 Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Har han noengang egentlig blitt konfrontert av fornuftige mennesker av andre meninger enn han selv? Finnes det noe diskusjonsforum eller noe som han har blitt konfrontert, og svart? Ifølge manifestet hans så var han jo i stadig diskusjoner med venner, som alle selvfølgelig hadde et annet syn på ting enn det Breivik har. Jeg tror ikke noen kunne fått han til å forandre sitt syn på islam. Det var et intervju med en eller annen på NRK tror jeg det var. Jeg husker ikke bakgrunnen hans, men han var vel en professor eller noe og han hadde visst diskutert endel med blandt annet Breivik på document.no var det vel. Han sa vel noe sånt som at han trodde han var den eneste på den nettsiden som snakket resten litt imot. Han som ble intervjuet altså, ikke Breivik. 1 Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Det var Lars Gule, som forøvrig var Norges første internasjonale terrorist, ironisk nok. Endret 27. juli 2011 av bögfisk Lenke til kommentar
docmacher Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 De sier at manifestet har 1500 sider men det er bare 780. Eller er en halvdel på norsk? hilsen fra Tyskland Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Mulig at du enten har lastet ned et uferdig dokument, at det ikke har lastet ferdig eller at du har veldig liten skrift. Hele greien er forøvrig på engelsk. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Det var Lars Gule, som forøvrig var Norges første internasjonale terrorist, ironisk nok. Hva gjorde han? 1 Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 http://no.wikipedia.org/wiki/Lars_Gule Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Han er vel-formulert, og har klart å planlegge rimelig bra. Han har hatt svært god tid på seg. Han har kopiert mesteparten av manifestet av en annen fyr. Manifestet er altså hovedsakelig skrevet av en fyr med en høy intelligens, (Kaczynski.... Manifestet til Kaczynski utgjør en svært liten del av Breivik sitt manifest. Det er ikke hovedsaklig skrevet av Kaczynski med andre ord. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Det som er bekymringsfullt er at det i sammenheng med ymse attentater mot politikere eller politisk struktur (worldwide) i etterkant visstnok er ganske vanlig at gjerningsmenn blir "psyk forklart" Dette antageligvis utifra en ide om å "ta brodden" ut aksjonen/ideologi, og samtidig gi et signal om at "kun syke meennesker kan finne på noe sånt" Blir spennende å se etterhvert hvorhen det norske rettsystemet/maktapparatet lander i det spørsmålet Med mindre du mener at du har bedre kjennskap til forskjellige psykiatriske diagnoser enn fagfolk ser jeg ikke at du har særlig godt grunnlag for å stille spørsmålstegn til en eventuell diagnose som kan bli satt på ham. Man trenger ikke være ravende gal i den forstand mange tenker på før man kan bli karakterisert som psykisk syk, det er forskjellige grader av psykisk sykdom og det er veldig mange diagnoser av vidt forskjellig art. Det at en person får en diagnose vil ikke nødvendigvis si at man ikke er strafferettslig tilregnelig heller. Jeg har vanskelig for å se hvordan en psykisk frisk og velfungerende menneske ville klare å gjennomføre noe sånt. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 ... Frp er en magnet for slike tullinger har jeg fått ett inntrykk av ... Naturlig nok, siden det er partiet som lener seg mest mot høyresiden i Norge. Hadde du forventet at de skulle føle noen form for levelig kompromiss i å slenge helt i andre enden av skalaen og kose seg med kommunistspirer og overhyppe sosialister?! Det blir akkurat som AP og SV er magneter for "tullinger" som ikke ser potensielle konsekvenser av at alle skal få alt og at vi skal ha det så bra med oss selv med å være snillest mulig på andres bekostning. Det er sagt at én ting er sikkert om (overdreven) sosialisme — de vil gå tom for andres penger! 1 Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hvordan kan en si at Anon holder til på ytterste venstre fløy? Er ikke ytterst til venstre, kommunisme? Les setningen en gang til; Nok et eksempel på de gode vokteres hykleriske dobbeltmoral (da tenker jeg ikke bare på Anonymous men også folk som føler seg hjemme på (ytterste) venstre fløy) når det kommer til ytringsfrihet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Nå begynner seriøsiteten til de som skrive i denne tråden å bli så tvilsom at jeg lurer på om jeg skal fortsette å delta i den. Tre med fake bilder, en gutt med kvinne bilde og to med bilder av kjente personer. Til orientering har jeg lagt inn en lenke til denne tråden http://www.webproworld.com/webmaster-forum/threads/110638-Norway-before-and-after-July-22-2011. på et forum jeg har vært medlem siden 2005. For å informere utlendinger om det som skjedde. For å diskutere med noen der det er mindre følelser innblandet. Endret 27. juli 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Nå begunner seriøsiteten til de som skrive i denne tråden å bli så tvilsom at jeg lurer på om jeg skal fortsette å delta i den. Tre med fake bilder, en gutt med kvinne bilde og to med bilder av kjente personer. Du har mistforstått totalt hvordan diskusjon.no fungerer. Tror du skal søke andre steder å utveksle meninger dersom dette er et problem for deg. Fordelen med anonymitet er at vi kan si hva vi virkelig mener, uten at det får noen konsekvenser for oss. Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hvor i manifestet er dagboka å finne? Har sett gjennom innholdsfortegnelsen tre ganger. Har jeg dårlig syn? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Nå begynner seriøsiteten til de som skrive i denne tråden å bli så tvilsom at jeg lurer på om jeg skal fortsette å delta i den. Tre med fake bilder, en gutt med kvinne bilde og to med bilder av kjente personer. Snakker du om avatarer eller? Ironien angående seriøsitet er isåfall merkbar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Du har mistforstått totalt hvordan diskusjon.no fungerer. Tror du skal søke andre steder å utveksle meninger dersom dette er et problem for deg. Fordelen med anonymitet er at vi kan si hva vi virkelig mener, uten at det får noen konsekvenser for oss. Dette har vi vel diskutert før i den tråden som hyllet Hitler og som nå ser ut til å være slettet fra forumets database. I hvertfall er den ikke på min sider over tåder jeg har deltatt lenger. Men hvorfor bruke bilder av kjente personer og motsatt kjønn som avatar? Hvorfor ber du meg forlate dette forumet, bare på grunn av mine meninger? Endret 27. juli 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hvor i manifestet er dagboka å finne? Har sett gjennom innholdsfortegnelsen tre ganger. Har jeg dårlig syn? På slutten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå