Gå til innhold

Hva vet vi om Anders Behring Breivik? Om manifest, videoer og personlig ideologi?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan han tolker religionen sin? Siden han er kristen liksom. Og han ba om å bli ført til å gjøre det han gjorde (WTF?)

Han er konservativ kristen. Han ønsker å bevare den kristne tradisjon, og ønsker seg et monokulturelt samfunn med kun kristendommen som eneste lovlige religion.

Jeg vil tro at han ser dette som motsetningen til Islam...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke lest hele tråden, så vet ikke om det er tatt opp.

Men PR-kåte Anonymous skal spre falske versjoner av manifestet på nettet, i et forsøk på å begrave originalen. De er vel litt seint ute, med mindre jeg husker feil så sendte Breivik ut manifestet til 1000 epost adresser. I tillegg, så har vel hele verdens media originalutgaven.

Barnslig og teit.

Vil gjøre manifestet til latter

Vel, men det er en god intensjon. Syntes ikke det var så dumt jeg.. Kan jo hende at mange får falske varianter som er fylt med fornuft slik at potensielt gale mennesker ikke gjør det samme? hehe :p

....Bare en tanke...

Nok et eksempel på de gode vokteres hykleriske dobbeltmoral (da tenker jeg ikke bare på Anonymous men også folk som føler seg hjemme på (ytterste) venstre fløy) når det kommer til ytringsfrihet. Har allerede sett nok eksempler bare i det "lille" samfunnet på forumet her om at tilhengere av ytringsfriheten vil kneble den om feil folk eller feil meninger kommer frem under dets flagg.

http://no.wikipedia.org/wiki/Anonymous ;

«Vårt budskap er enkelt: Ytringsfrihet. Anonymous arbeider på fredelig vis for ytringsfrihet over alt i alle former. Ytringsfrihet for internet, journalistikk, og borgere i verden. Uansett hva du tror eller sier, så jobber vi for deg.»

Det lite annet enn hyklerisk med denne oppførselen, uansett hvem den kommer fra. Enten så har man/vi ytringsfrihet og arbeider for det, eller så har man det ikke — og da må man stå for det! Jeg er en av dem som tror på at om noens synspunkter blir sensurert vil mulighetene for frustrasjon og alternative reaksjoner dessverre øke. Det er vi ikke tjent med!

Nei. Egentlig tror jeg på det å imøtekomme og konfrontere disse påstandene og ytringene på en fornuftig måte, slik at man kan påvirke i positiv retning.

Hvordan kan en si at Anon holder til på ytterste venstre fløy? Er ikke ytterst til venstre, kommunisme?

Lenke til kommentar
Anders Behring Breivik har hatt massiv kontakt med den høyreekstreme gruppa English Defence League (EDL)

http://www.dagbladet.no/2011/07/26/nyheter/utenriks/innenriks/terrorangrep_i_oslo/anders_behring_breivik/17456029/

btw, nå skjønner jeg hvorfor bikkjer blir kalt for "menneskets beste venn"!

(klikk/forstørr)

post-10740-0-72027700-1311689601_thumb.jpg

Ikke bare det, men EDLs finansielle støttespiller Alan Lake bruker mye av samme argumentasjon og retorikk som ABB:

http://www.indymedia.org.uk/en/2010/05/452328.html

- Ønsker å henrette muslimer

- Ønsker å henrette "forrædere" (politikere, pressefolk...)

- Ønsker å opprette enklaver der de som ikke tar avstand fra multikulturelle samfunn blir tvunget til å bo i

- Hvis de som blir flyttet til disse enklavene prøver å reise ut derfra, sier Lake at de også skal henrettes

- Snakker om at dette er i ferd med å skje alt, og tilsynelatende om stadier. Et av disse om 20-50 år

Alan Lake passer også profilen av ABBs "Richard the Lionheart" som en fremgangsrik forretningsmann. Lake har i tillegg reist mye og har kontakter rundt i landene ABB sier resten av ledelsen i tempelridderordenen befinner seg.

Etter det eg har fått med meg, ønsket ABB å lage ett kulturelt homogent samfunn, han ønsket ikke henrettelse av muslimer, men heller forvisning av andre kulturer fra Europa. Forskjellen på han og oss andre(?) tror eg er at noen av oss ønsker å stoppe innvandring, men la de som er her bli, noen ønsker integrering mens noen ønsker at disse skal få ha sin kultur i fred og leve side om side med oss andre.

Har du faktisk lest manifestet til ABB? Han ønsker henrettelse av muslimer som ikke drar frivillig, og han ønsker henrettelse av "forrædere".

Hvorfor begynner du å snakke om "oss andre"? Jeg snakker om hvem det er som sannsynligvis er ABBs kontakt i England.

Lenke til kommentar

Skjønner liksom ikke hvordan folk kan si at han virker intelligent. Det er da ingen ting som tyder på det?

Han har jo bare skrevet ned idioti fra ende til annen, og det gir vel ingen mening for andre enn ham selv? Vel.. Nå er det jo folk til og med i denne tråden som har nevnt at han virker oppegående og normal og sånt, så jeg bare lurer...

Alt tyder på at han er intelligent. Du/media må ikke rote med definisjoner.

"- En del av ham virker litt intelligent, men handlingene hans er åpenbart ikke det, sa Hatlo til Dagbladet."

Hva i alle dager er en intelligent handling?

Hva faen virker intelligent med denne fyren??? Se bare på hvor forkvaklet hans innlegg er på diverse ymse sider....

Du virker fryktelig opptatt av denne intelligensen hans. Det sier seg selv at han ikke akkurat er tilbakestående når han klarer å gjennomføre noe slikt. Det krever både intelligens, fysisk styrke, og ikke minst en helt spesiell psyke.

Neida. Jeg er ikke "fryktelig" opptatt av det. Jeg ville egentlig skape en diskusjon rundt det.

Han er vel ikke tilbakestående, men er det intelligent å få til noe slikt noe? Planlegge i flere år?

Ikke ha noen snøring på hvordan ting fungerer i samfunnet, og ikke vet hva som er forskjell på Høyre og Venstre-siden i norsk politikk?

Han ble til og med LEDER i FrP... Hvordan kan en så forstyrret person få et slikt verv i FrP? Medlem er jo en ting... Leder er en annen ting... Rart ikke legger merke til en så forkvaklet person før...

Nå må du slutte med tullet ditt.

1) Leder i FrP? Han tok altså over fra Carl I. Hagen?

2) De la ikke merke til noe fordi han forlot FrP da han begynte å tenke på voldelige aksjoner. Hvordan i helvete skal FrP-folk klare å spå fremtiden og hvordan han kom til å tenke da han forlot partiet?

Så ditt ekstremt uærlige forsøk på å smusskaste FrP feiler totalt.

Og så prøver du bare å endre tema. Jeg nevnte ikke FrP i det hele tatt.

Rart ikke legger merke til en så forkvaklet person før...

Er du blitt en slik menneskeskjenner at du vet hva dine venner og bekjente har for tanker inni seg? Vi holder alle mye skjult for andre, hemmelige tanker og ideer. Du kunne kjent meg i flere år, men du hadde aldri visst hva som surret dypest inni hodet mitt.

Nei absolutt ikke. Men denne fyren gir jo uttrykk for hva han tenker... Han skriver jo ned sine tanker...

(eller skrev)

Nei, det har du rett i. Men å faktisk bli leder i FrP når man har en sånn måte å tenke og argumentere på... Tatt opp i frimurerlosjer og så videre...

Det er ingenting i det han skrev offentlig som tydet på voldelige tendenser. Du er jo gal hvis du tror folk skal kunne lese tankene hans.

Endret av Pjassop
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan han tolker religionen sin? Siden han er kristen liksom. Og han ba om å bli ført til å gjøre det han gjorde (WTF?)

Han er konservativ kristen. Han ønsker å bevare den kristne tradisjon, og ønsker seg et monokulturelt samfunn med kun kristendommen som eneste lovlige religion.

Og hvor i alle dager får du dette fra da?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner liksom ikke hvordan folk kan si at han virker intelligent.

Det er da ingen ting som tyder på det?

Han har jo bare skrevet ned idioti fra ende til annen, og det gir vel ingen mening for andre enn ham selv? Vel.. Nå er det jo folk til og med i denne tråden som har nevnt at han virker oppegående og normal og sånt, så jeg bare lurer...

Alt tyder på at han er intelligent. Du/media må ikke rote med definisjoner.

"- En del av ham virker litt intelligent, men handlingene hans er åpenbart ikke det, sa Hatlo til Dagbladet."

Hva i alle dager er en intelligent handling?

Hva faen virker intelligent med denne fyren??? Se bare på hvor forkvaklet hans innlegg er på diverse ymse sider....

Du virker fryktelig opptatt av denne intelligensen hans. Det sier seg selv at han ikke akkurat er tilbakestående når han klarer å gjennomføre noe slikt. Det krever både intelligens, fysisk styrke, og ikke minst en helt spesiell psyke.

Neida. Jeg er ikke "fryktelig" opptatt av det. Jeg ville egentlig skape en diskusjon rundt det.

Han er vel ikke tilbakestående, men er det intelligent å få til noe slikt noe? Planlegge i flere år?

Ikke ha noen snøring på hvordan ting fungerer i samfunnet, og ikke vet hva som er forskjell på Høyre og Venstre-siden i norsk politikk?

Han ble til og med LEDER i FrP... Hvordan kan en så forstyrret person få et slikt verv i FrP? Medlem er jo en ting... Leder er en annen ting... Rart ikke legger merke til en så forkvaklet person før...

Nå må du slutte med tullet ditt.

1) Leder i FrP? Han tok altså over fra Carl I. Hagen?

Nei...

Tja, ikke leder da, men styremedlem. hehe. :)

Han hadde to verv i FpU, han var formann i lokalpartiet Oslo Vest fra januar 2002 til oktober 2002 og styremedlem samme sted fra oktober 2002 til november 2004.

http://www.tv2.no/ny...et-3544743.html

2) De la ikke merke til noe fordi han forlot FrP da han begynte å tenke på voldelige aksjoner. Hvordan i helvete skal FrP-folk klare å spå fremtiden og hvordan han kom til å tenke da han forlot partiet?

Nei, spå kan de ikke. Men at Frp er en magnet for slike tullinger har jeg fått ett inntrykk av... Bare å se på Tybring-Gjedde "frps propagandaminister" det...

:p

Så ditt ekstremt uærlige forsøk på å smusskaste FrP feiler totalt.

Ikke totalt... FrP har meninger som har tiltrukket seg denne mannen og folk med liknende meninger... Greit å vite hva som er forskjell på høyre og venstre... :)

Og så prøver du bare å endre tema. Jeg nevnte ikke FrP i det hele tatt.

Sint?

Rart ikke legger merke til en så forkvaklet person før...

Er du blitt en slik menneskeskjenner at du vet hva dine venner og bekjente har for tanker inni seg? Vi holder alle mye skjult for andre, hemmelige tanker og ideer. Du kunne kjent meg i flere år, men du hadde aldri visst hva som surret dypest inni hodet mitt.

Nei absolutt ikke. Men denne fyren gir jo uttrykk for hva han tenker... Han skriver jo ned sine tanker...

(eller skrev)

Nei, det har du rett i. Men å faktisk bli leder i FrP når man har en sånn måte å tenke og argumentere på... Tatt opp i frimurerlosjer og så videre...

Det er ingenting i det han skrev offentlig som tydet på voldelige tendenser. Du er jo gal hvis du tror folk skal kunne lese tankene hans.

Nei. Det er det ikke, og var det ikke... Ingen ting som tyder på at han hadde voldlige tendenser slik sett, bortsett fra barndommen hvor han likte å torturere husdyr og maur... Uansett: Meningene hans er jo forkvaklet, og han hadde samtaler på nettet sammen med andre forkvaklede medlemmer av FrP...

Lenke til kommentar
Han var sikkert en person som gikk rundt å skrøyt av hvor mange maure han hadde drept....

Hvor gammel er du?

Offtopic....

Og hvor i alle dager får du dette fra da?

Kort oppsummert fra det han har sagt tidligere, på forum etc.

Og facebook-profil.

Lenke til kommentar

Og facebook-profil.

Link?

For han har nemlig skrevet i manifestet at han ønsker både Jødedom og Buddhisme velkommen i Europa, så lenge de er ordentlig interegert.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han var med i et lokallag der det var veldig få medlemmer. Alle medlemmene fikk verv. Altså er det ikke snakk om noe reelt, men om en tilfeldighet.

FrP har meninger som har tiltrukket seg denne mannen og folk med liknende meninger...

Hva så? Meninger er meninger. Og da han gikk over til å tenke på vold, forlot han FrP. Meninger blir ikke mer eller mindre riktig av at en terrorist har hatt dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Uansett: Meningene hans er jo forkvaklet, og han hadde samtaler på nettet sammen med andre forkvaklede medlemmer av FrP...

For å være helt ærlig så høres dine innlegg 10 ganger mer forkvaklet ut enn de innlegg Breivik postet på nettet. Nei, jeg tuller ikke! Du er så langt inne i dine egen lille boble at jeg blir litt skremt. Du viser liten evne til refleksjon og ser verden som sort eller hvit.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden, så vet ikke om det er tatt opp.

Men PR-kåte Anonymous skal spre falske versjoner av manifestet på nettet, i et forsøk på å begrave originalen. De er vel litt seint ute, med mindre jeg husker feil så sendte Breivik ut manifestet til 1000 epost adresser. I tillegg, så har vel hele verdens media originalutgaven.

Barnslig og teit.

Vil gjøre manifestet til latter

Vel, men det er en god intensjon. Syntes ikke det var så dumt jeg.. Kan jo hende at mange får falske varianter som er fylt med fornuft slik at potensielt gale mennesker ikke gjør det samme? hehe :p

....Bare en tanke...

Nok et eksempel på de gode vokteres hykleriske dobbeltmoral (da tenker jeg ikke bare på Anonymous men også folk som føler seg hjemme på (ytterste) venstre fløy) når det kommer til ytringsfrihet. Har allerede sett nok eksempler bare i det "lille" samfunnet på forumet her om at tilhengere av ytringsfriheten vil kneble den om feil folk eller feil meninger kommer frem under dets flagg.

http://no.wikipedia.org/wiki/Anonymous ;

«Vårt budskap er enkelt: Ytringsfrihet. Anonymous arbeider på fredelig vis for ytringsfrihet over alt i alle former. Ytringsfrihet for internet, journalistikk, og borgere i verden. Uansett hva du tror eller sier, så jobber vi for deg.»

Det lite annet enn hyklerisk med denne oppførselen, uansett hvem den kommer fra. Enten så har man/vi ytringsfrihet og arbeider for det, eller så har man det ikke — og da må man stå for det! Jeg er en av dem som tror på at om noens synspunkter blir sensurert vil mulighetene for frustrasjon og alternative reaksjoner dessverre øke. Det er vi ikke tjent med!

Anonymous er ingen konkret gruppe. Du kan ikke kalle en gruppe av mennesker som ikke engang er fast organisert for hyklere. Forskjellige folk gjør forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Uansett: Meningene hans er jo forkvaklet, og han hadde samtaler på nettet sammen med andre forkvaklede medlemmer av FrP...

For å være helt ærlig så høres dine innlegg 10 ganger mer forkvaklet ut enn de innlegg Breivik postet på nettet. Nei, jeg tuller ikke! Du er så langt inne i dine egen lille boble at jeg blir litt skremt. Du viser liten evne til refleksjon og ser verden som sort eller hvit.

okei... jeg forstår.. mobbekampanje av meg.. hva du forsøker på det aner jeg ikke.

Kan du kommentere det du mener er forkvaklet av meg? Uten å gå til angrep på meg som person?

Jeg tok foresten utganspunkt i dette:

http://www.minervane...ektes-politikk/

Til kommentarene Anders B. og de han kommuniserte med... Om du mener at jeg er mer forkvaklet i mine meninger enn dem, så sier det mer om deg, enn meg...

Jeg er ingen massemorder, det er forskjellen.

Og facebook-profil.

Link?

For han har nemlig skrevet i manifestet at han ønsker både Jødedom og Buddhisme velkommen i Europa, så lenge de er ordentlig interegert.

Okei. Da har jeg missforstått. Sorry.

Han var med i et lokallag der det var veldig få medlemmer. Alle medlemmene fikk verv. Altså er det ikke snakk om noe reelt, men om en tilfeldighet.

Okei. Jeg forstår.

FrP har meninger som har tiltrukket seg denne mannen og folk med liknende meninger...

Hva så? Meninger er meninger. Og da han gikk over til å tenke på vold, forlot han FrP. Meninger blir ikke mer eller mindre riktig av at en terrorist har hatt dem.

Neida. Jeg gir meg på dette. Beklager kom litt skjevt ut..

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Og facebook-profil.

Link?

Breivik skrev:

Jo Benkow var en ekte konservativ. Han kom med følgende uttalelse (jeg tror det var i 1979 eller i 1980):

"Et homogent samfunn er et fredelig samfunn".

Denne uttalelsen hadde aldri dagens Høyreledelse tolerert. Det er da svært ironisk at Høyre hadde sin glanstid under Jo Benkow med det beste historiske valget i 1981: 31,8%). Høyre gikk som kjent kraftig tilbake like etter at Jo Benkow trakk seg i 1984.

Spørsmålet er, hva skjedde egentlig? Var det et oppgjør mellom kulturkonservative og multikulturalister/humanister på begynnelsen av 80 tallet som endte med at de kulturkonservative fikk munnkurv?

Er ikke homogenisert, ensartethet, eller likhet? At alle skal være like?

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Ser du scorer mye poenger ved å henge meg ut. Gratulerer.

Da føler jeg meg mobbet, så da har du vel fått det som du vil?

Lenke til kommentar

Hva tror dere Anders Behring Breivik "foretrekker" av å bli dømt til vanlig fengselsstraff eller slippe fengsel/erklært sinnsyk? :hmm:

Han ønsker en vanlig dom, slik at han ikke blir stemplet sinnsyk og at planene hans ikke blir tatt "seriøst". Det vil da jeg tro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nei, spå kan de ikke. Men at Frp er en magnet for slike tullinger har jeg fått ett inntrykk av... Bare å se på Tybring-Gjedde "frps propagandaminister" det...

:p

Kan vi ikke vente med dette nå? Personlig er jeg sterkt uenig i det Christian Tybring Gjedde står for politisk, men så vidt jeg vet tar alle i FrP avstand fra disse avskylige HANDLINGENE.

Siv Jensen den 22 juli 2011.

I dag er vi alle AUFere.

Kanskje er dere ungdommer og andre mer robuste en den vanlige norske kvinne og mann så dere ikke trenger noen sorgperiode. Selv begynner jeg gradvis å fungere som normalt.

Kan hende har http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Tybring-Gjedde det verre enn mange av oss andre, ettersom noen av hans tanker muligens kan finnes i manifestet uten at jeg har eller akter å lese det. Der jeg kommer fra pleier slike dokumenter å påføres betegnelsen

Kastes

etter at det har gått på sirkulasjon blant de ansatte.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...