Gå til innhold

Hva vet vi om Anders Behring Breivik? Om manifest, videoer og personlig ideologi?


Anbefalte innlegg

Ok, men kan alle kjøpe da? En hver sivil kar med onde hensikter?

Ja. I Norge har vi til og med butikker som selger kniver, klær og støvler.

Takk for infoen, inntil nå har jeg dratt utenlands for å handle det.

 

Det er forskjell på klær og uniformer folkens... Klær kan alle gå i, uniformer er ment for en bestemt yrkesgruppe. Politi er en ganske spesiell yrkesgruppe som bærer sin uniform. Hvis dere ikke forstår hvorfor jeg synes det er rart at hvem som helst kan sitte og nettshoppe politiuniformer og effekter så lar jeg det bare være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han har jo en veldig dårlig oppfatning på hvordan samfunnet og rettsvesenet fungerer, dette har til og med forsvarer sagt.

 

Jeg har en mistanke om at det er en slags form for selvjustis, hvor han på en eller annen måte skjønner at han burde få helt jævlig behandling.

 

Slik en soldat forventer å bli torturert og kanskje drept i fangenskap hos en fiende i krig, hvor du vet at du også har gjort deg fortjent til det..

 

Han skrev jo litt om hvilke reaksjoner han forventet osv....

Lenke til kommentar

Slutt å kall denne mannen "svært intelligent". Vi har absolutt ingen bevis for at han er noe mer enn gjennomsnittlig intelligent. Eller tror virkelig folk at det han har gjort er så utrolig vanskelig? Jeg er helt overbevist om at de aller fleste kunne gjennomført en slik operasjon dersom de faktisk var forvirret nok til å ønske det. Store deler av manifestet hans er jo bare kopiert og limt inn fra andre. Jeg bøyer meg i støvet for hvordan hans "ekstreme intelligens" har gjort han i stand til å bedrive plagiat. Wow, virkelig..

 

I mine øyne er det viktigste med Anders Behring Breivik at han er så utrolig forvirret. Jeg er helt enig i at innvandring kan føre til visse utfordringer, men å si at vi er i krig er liksom så ufattelig drøyt. Jeg vet ikke om han ble pre-disponert for dette gjennom oppveksten, men det er mulig. Det virker på en måte som om han ikke har hatt skikkelig omsorg fra foreldre-figurer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ok, men kan alle kjøpe da? En hver sivil kar med onde hensikter?

Ja. I Norge har vi til og med butikker som selger kniver, klær og støvler.

Takk for infoen, inntil nå har jeg dratt utenlands for å handle det.

 

Det er forskjell på klær og uniformer folkens... Klær kan alle gå i, uniformer er ment for en bestemt yrkesgruppe. Politi er en ganske spesiell yrkesgruppe som bærer sin uniform. Hvis dere ikke forstår hvorfor jeg synes det er rart at hvem som helst kan sitte og nettshoppe politiuniformer og effekter så lar jeg det bare være.

Tror ikke at han har kjøpt den på nettet? Han hadde vel ikke en uniform som det stod "Police" på?

Dette rimer bare ikke...

Lenke til kommentar

Han har jo en veldig dårlig oppfatning på hvordan samfunnet og rettsvesenet fungerer, dette har til og med forsvarer sagt.

 

Det er jo egentlig bare å lese tankene hans det.. De ligger spredd ute på nettet......

 

 

Forresten. Er det noe mer i manifestet som er verd å nevne? Noe mer som ikke er nevnt?

Som er spesielt på en eller annen måte? Bisarre forestillinger etc?

 

Lenke til kommentar

Han lagde politijakka selv og politibuksene. Han hadde en slik tactical police uniform til noe annet, men han går rundt med en svartskinna ambulansejakke (ambulansetjenesten brukte akkurat samme jakke som politi før) og kan kjøpes i rød og svart hos Wenaas, ganske lett å få tak i sjakkrefleks osv. så vidt jeg er meg bekjent. Jakkene kommer jo 100% nøytrale fra Wenaas om du kjøper den svart, dvs. ingen refleks eller merker, bare å sy på politimerker osv. som du får kjøpt av folk som samler på politieffekter. Det er jo en fjortenåring som har kjøpt seg div. politieffekter som kaller seg birkeland patches, deriblant fulle politiuniformer.

 

Om en fjortenåring kan, så kan vel også ABB.

Lenke til kommentar

Han lagde politijakka selv og politibuksene. Han hadde en slik tactical police uniform til noe annet, men han går rundt med en svartskinna ambulansejakke (ambulansetjenesten brukte akkurat samme jakke som politi før) og kan kjøpes i rød og svart hos Wenaas, ganske lett å få tak i sjakkrefleks osv. så vidt jeg er meg bekjent. Jakkene kommer jo 100% nøytrale fra Wenaas om du kjøper den svart, dvs. ingen refleks eller merker, bare å sy på politimerker osv. som du får kjøpt av folk som samler på politieffekter. Det er jo en fjortenåring som har kjøpt seg div. politieffekter som kaller seg birkeland patches, deriblant fulle politiuniformer.

 

Om en fjortenåring kan, så kan vel også ABB.

Så ikke dette svaret, da jeg postet. dette er en redigering av den første posten.. :)

Veldig godt svar! :)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Han har jo en veldig dårlig oppfatning på hvordan samfunnet og rettsvesenet fungerer, dette har til og med forsvarer sagt.

 

Jeg har en mistanke om at det er en slags form for selvjustis, hvor han på en eller annen måte skjønner at han burde få helt jævlig behandling.

Det har jeg hatt på følelsen av også. Men det var før jeg leste hva han hadde skrevet på document.no og andre steder...

 

Slik en soldat forventer å bli torturert og kanskje drept i fangenskap hos en fiende i krig, hvor du vet at du også har gjort deg fortjent til det..

 

Han skrev jo litt om hvilke reaksjoner han forventet osv....

Det var delvis riktig... Litt klarer han jo å skjønne, og det er jo derfor han gjorde dette...

Men hans forestillinger generelt er forvrengte.. Alle hans forestillinger strider med virkeligheten. (hva som står i ordbøker og så videre om de begrepene han velger å bruke og så videre.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...