Gå til innhold

Hva vet vi om Anders Behring Breivik? Om manifest, videoer og personlig ideologi?


Anbefalte innlegg

Anders Behring Breivik har hatt massiv kontakt med den høyreekstreme gruppa English Defence League (EDL)

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/26/nyheter/utenriks/innenriks/terrorangrep_i_oslo/anders_behring_breivik/17456029/

 

 

btw, nå skjønner jeg hvorfor bikkjer blir kalt for "menneskets beste venn"!

 

(klikk/forstørr)

post-10740-0-72027700-1311689601_thumb.jpg

Ikke bare det, men EDLs finansielle støttespiller Alan Lake bruker mye av samme argumentasjon og retorikk som ABB:

 

http://www.indymedia.org.uk/en/2010/05/452328.html

 

- Ønsker å henrette muslimer

- Ønsker å henrette "forrædere" (politikere, pressefolk...)

- Ønsker å opprette enklaver der de som ikke tar avstand fra multikulturelle samfunn blir tvunget til å bo i

- Hvis de som blir flyttet til disse enklavene prøver å reise ut derfra, sier Lake at de også skal henrettes

- Snakker om at dette er i ferd med å skje alt, og tilsynelatende om stadier. Et av disse om 20-50 år

 

Alan Lake passer også profilen av ABBs "Richard the Lionheart" som en fremgangsrik forretningsmann. Lake har i tillegg reist mye og har kontakter rundt i landene ABB sier resten av ledelsen i tempelridderordenen befinner seg.

 

Etter det eg har fått med meg, ønsket ABB å lage ett kulturelt homogent samfunn, han ønsket ikke henrettelse av muslimer, men heller forvisning av andre kulturer fra Europa. Forskjellen på han og oss andre(?) tror eg er at noen av oss ønsker å stoppe innvandring, men la de som er her bli, noen ønsker integrering mens noen ønsker at disse skal få ha sin kultur i fred og leve side om side med oss andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

btw, nå skjønner jeg hvorfor bikkjer blir kalt for "menneskets beste venn"!

 

(klikk/forstørr)

post-10740-0-72027700-1311689601_thumb.jpg

 

Bare for å ha nevnt det.. å indirekte kose seg over andres ulykke er vel ikke en egenskap som du anbefaler andre å tilegne seg vel??

 

Selv om det er dine motstandere finnes det lite kjærlighet i å ønske andre vondt.

 

Det er vel indirekte slike holdninger som fører til vold,,, eller??

Lenke til kommentar

btw, nå skjønner jeg hvorfor bikkjer blir kalt for "menneskets beste venn"!

 

(klikk/forstørr)

post-10740-0-72027700-1311689601_thumb.jpg

 

Bare for å ha nevnt det.. å indirekte kose seg over andres ulykke er vel ikke en egenskap som du anbefaler andre å tilegne seg vel??

 

Selv om det er dine motstandere finnes det lite kjærlighet i å ønske andre vondt.

 

Det er vel indirekte slike holdninger som fører til vold,,, eller??

 

Nei, for det er alltid mine fiender som starter. Altså deres skyld.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ingen ting blir akkurat som man har tenkt. Han kan ikke spå hva som skjer i fremtiden etter å ha gjort dette... Han kunne umulig ha noen forståelse for hva som kom til å skje.. Det er bare tull å påstå at noen i det hele tatt kan tenke seg alle konsekvensene ut av dette, spesielt gjerningsmannen bak dette...

Sannsynligheten for at vi blir truffet av en kjempemeteor fra verdensrommet innen 2083 er antagelig større enn at Breivik's utopia intreffer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

En person kan ha sterke meninger om hva som er galt i samfunnet, de færreste skriver 1500 sider om det og enda færre dreper for sine meninger.

Vet vi egentlig hvor mye av dette som er klipp og lim og hvor mye som er stoff fra eget hode?

Lenke til kommentar

En person kan ha sterke meninger om hva som er galt i samfunnet, de færreste skriver 1500 sider om det og enda færre dreper for sine meninger.

Vet vi egentlig hvor mye av dette som er klipp og lim og hvor mye som er stoff fra eget hode?

 

Stoffet er tydeligvis gått gjennom etter hva eg har lest fra begge manifester. Altså er mye klipp og lim men det er byttet ut ord og satt inn selvstendig settninger. Ellers er det bare hans erfaringer som er eget verk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg vil dog ikke konkludere med noe før jeg får høre at en profesjonell har gitt ham diagnosen.

Enig.

 

Altså... En psykolog kan svare på dette. Vi kan bare forholde oss til wikipedia og leksikon, og da tolke disse. Det er svært mange ulike diagnoser. Jeg har selv studert en del psykologi, siden jeg har vært manisk depressiv, etc. og ønsket å forstå hvorfor jeg da hele tiden hadde vonde følelser og tanker etc.

Modig av deg å skrive det. Da skal du vite at mange kunstnere er manisk depressive.

 

Psykiateren Tollak B Sirnes har skrevet en bok: "Når de beste ikke makter mer" du kunne ha interesse av å lese. Sirnes mener de beste blant oss er de manisk depressive. Boken beskrver hvordan mange mennesker herser med dere.

 

Det beste jeg personlig har lest om psykopati finnes i den anerkjente norske psykiateren Ingjald Nissen's Bok "Psykopatenes diktatur" selv om den mer er rettet mot å analysere Nazismen som politisk / massepsykologisk fenomen.

 

Jeg er usikker på hva en profesjonell ville sagt om den definisjonen dere viser til fra Wikipedia.

Lenke til kommentar

Han er en vanlig oslogutt/mann som mislikte det som har skjedd med byen og etterhvert landet?

NEI!

 

Han er et ektremt dysfunksjonelt menneske som i mange år har forholdt seg til sine meningsmotstadnere som om de ikke var mennesker.

 

Det er umenneskeliggjøringen eller demoniseringen om du vil som har gjort ham i stand til å utføre disse uhyrlige handlingene. Mennesker med et fungerende sjelsliv kan ikke utføre noe slikt. For å få det til er du nødt til å skape et bilde av "fienden" som mindreverdig. Akkurat som Hitler gjorde.

 

Men de ødelegger jo landet med fjernkulturelle? Skal vi bli som Balkan? Jeg tror du lever litt i en drømmeverden uten historiekunnskaper.

Lenke til kommentar

Han er en vanlig oslogutt/mann som mislikte det som har skjedd med byen og etterhvert landet?

NEI!

 

Han er et ektremt dysfunksjonelt menneske som i mange år har forholdt seg til sine meningsmotstadnere som om de ikke var mennesker.

 

Det er umenneskeliggjøringen eller demoniseringen om du vil som har gjort ham i stand til å utføre disse uhyrlige handlingene. Mennesker med et fungerende sjelsliv kan ikke utføre noe slikt. For å få det til er du nødt til å skape et bilde av "fienden" som mindreverdig. Akkurat som Hitler gjorde.

 

Men de ødelegger jo landet med fjernkulturelle? Skal vi bli som Balkan? Jeg tror du lever litt i en drømmeverden uten historiekunnskaper.

Hvem eksakt ødelegger landet med fjernkultulturelle? Vennligst beskriv hvordan de gjør det, hvem de er, og hva du mener man bør gjøre med det.

 

Eventuelt kan du tenke deg veldig godt om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner liksom ikke hvordan folk kan si at han virker intelligent. Det er da ingen ting som tyder på det?

Han har jo bare skrevet ned idioti fra ende til annen, og det gir vel ingen mening for andre enn ham selv? Vel.. Nå er det jo folk til og med i denne tråden som har nevnt at han virker oppegående og normal og sånt, så jeg bare lurer...

 

Alt tyder på at han er intelligent. Du/media må ikke rote med definisjoner.

 

"- En del av ham virker litt intelligent, men handlingene hans er åpenbart ikke det, sa Hatlo til Dagbladet."

 

Hva i alle dager er en intelligent handling?

Hva faen virker intelligent med denne fyren??? Se bare på hvor forkvaklet hans innlegg er på diverse ymse sider....

Du virker fryktelig opptatt av denne intelligensen hans. Det sier seg selv at han ikke akkurat er tilbakestående når han klarer å gjennomføre noe slikt. Det krever både intelligens, fysisk styrke, og ikke minst en helt spesiell psyke.

 

Neida. Jeg er ikke "fryktelig" opptatt av det. Jeg ville egentlig skape en diskusjon rundt det.

Han er vel ikke tilbakestående, men er det intelligent å få til noe slikt noe? Planlegge i flere år?

Ikke ha noen snøring på hvordan ting fungerer i samfunnet, og ikke vet hva som er forskjell på Høyre og Venstre-siden i norsk politikk?

 

Han ble til og med LEDER i FrP... Hvordan kan en så forstyrret person få et slikt verv i FrP? Medlem er jo en ting... Leder er en annen ting... Rart ikke legger merke til en så forkvaklet person før...

Lenke til kommentar

Rart ikke legger merke til en så forkvaklet person før...

Er du blitt en slik menneskeskjenner at du vet hva dine venner og bekjente har for tanker inni seg? Vi holder alle mye skjult for andre, hemmelige tanker og ideer. Du kunne kjent meg i flere år, men du hadde aldri visst hva som surret dypest inni hodet mitt.

Lenke til kommentar

Rart ikke legger merke til en så forkvaklet person før...

Er du blitt en slik menneskeskjenner at du vet hva dine venner og bekjente har for tanker inni seg? Vi holder alle mye skjult for andre, hemmelige tanker og ideer. Du kunne kjent meg i flere år, men du hadde aldri visst hva som surret dypest inni hodet mitt.

 

Nei absolutt ikke. Men denne fyren gir jo uttrykk for hva han tenker... Han skriver jo ned sine tanker...

(eller skrev)

 

Nei, det har du rett i. Men å faktisk bli leder i FrP når man har en sånn måte å tenke og argumentere på... Tatt opp i frimurerlosjer og så videre...

Lenke til kommentar

ABB mener jo at revolusjonen skal være ferdig i 2083, at dette bare er starten, at ABB nå har åpnet for reformasjonen ved å åpne øynene til alle.

 

Jeg tror han er stormannsgal, han tror planen er så bra at den kommer til å funke etterhvert. Dette er bare starten. Han mener også at han vil bli en helt om 50-60 år, og folk vil se tilbake på det sm skjedde som en heltegjering i Europas frigjøring fra Islam.

 

Er vel trolig at han tenker at det blir voldsomme reaksjoner nå, men at over tid så vil folk forstå og hans ideologi bli en realitet.

Har det noen gang skjedd i historien at en massemorder/morder generelt etterhvert blir hyllet som en helt?

 

Det er bare å se i bibelen det... Herren virker å være en massemorder som blir tilbedt den dag i dag...

Lenke til kommentar

Rart ikke legger merke til en så forkvaklet person før...

Er du blitt en slik menneskeskjenner at du vet hva dine venner og bekjente har for tanker inni seg? Vi holder alle mye skjult for andre, hemmelige tanker og ideer. Du kunne kjent meg i flere år, men du hadde aldri visst hva som surret dypest inni hodet mitt.

Jepp. Han hadde skreve et par punkt om dette i manifestet - hvordan man skal skaffe påskudd for å være lenge borte. Da mente han at MMORPG-spill var perfekte. Si til sine nærmeste at man er helt oppslukte i dette spillet, så vil de i mange tilfeller lyve for deg. Altså skaffe deg et alibi for å holde det skjult.

 

Høres ut som om han likte å manipulere folk.

Lenke til kommentar

Blir for meg ganske feil at man sitter og sier at han faktisk er så smart og begavet at han kunne ha brukt sine "evner" til og gjøre store betydelige forandringer for menneskene, hadde han bare villet.

 

Hvordan livet hans skulle fyke ann og bli, var neppe et valg han har tatt. Han er en syk mann, intet mer og intet mindre.

 

Etter min mening.

 

Jeg forstår egentlig grunnen til at faren hans flyttet til utlandet, tror jeg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...