Gå til innhold

Hva vet vi om Anders Behring Breivik? Om manifest, videoer og personlig ideologi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det du syntes er så forferdelig galt med Arbeiderpartiet?

 

Dette er vel ikke akkurat tråden for å diskutere politiske preferanser. Liker du AP så meld deg inn om det er det du ønsker. Generell partipolitikk kan vi diskutere i andre tråder.

 

Jaja... Det var bare en respons på det som ble sagt... Det du skrev hadde jo egentlig ikke heller noe med "personen breivik" å gjøre? En ting leder jo til en annen ting... Syntes ikke det er noe galt i det...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Skjønner liksom ikke hvordan folk kan si at han virker intelligent. Det er da ingen ting som tyder på det?

Han har jo bare skrevet ned idioti fra ende til annen, og det gir vel ingen mening for andre enn ham selv? Vel.. Nå er det jo folk til og med i denne tråden som har nevnt at han virker oppegående og normal og sånt, så jeg bare lurer...

 

Alt tyder på at han er intelligent. Du/media må ikke rote med definisjoner.

 

"- En del av ham virker litt intelligent, men handlingene hans er åpenbart ikke det, sa Hatlo til Dagbladet."

 

Hva i alle dager er en intelligent handling?

Lenke til kommentar

Skjønner liksom ikke hvordan folk kan si at han virker intelligent. Det er da ingen ting som tyder på det?

Han har jo bare skrevet ned idioti fra ende til annen, og det gir vel ingen mening for andre enn ham selv? Vel.. Nå er det jo folk til og med i denne tråden som har nevnt at han virker oppegående og normal og sånt, så jeg bare lurer...

 

Alt tyder på at han er intelligent. Du/media må ikke rote med definisjoner.

 

"- En del av ham virker litt intelligent, men handlingene hans er åpenbart ikke det, sa Hatlo til Dagbladet."

 

Hva i alle dager er en intelligent handling?

Hva faen virker intelligent med denne fyren??? Se bare på hvor forkvaklet hans innlegg er på diverse ymse sider....

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ingen som har lagt merke til hvor merkelig han egentlig er..? :dontgetit:

 

Tja... Hans meninger og sånt?

Les denne artikkelen skrevet av kameraten hans:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7726002

 

 

Skjønner liksom ikke hvordan folk kan si at han virker intelligent. Det er da ingen ting som tyder på det?

Han har jo bare skrevet ned idioti fra ende til annen, og det gir vel ingen mening for andre enn ham selv? Vel.. Nå er det jo folk til og med i denne tråden som har nevnt at han virker oppegående og normal og sånt, så jeg bare lurer...

 

Ja.. Nå har det gått meg litt hus forbi hva vi egentlig diskuterer, men du sa at det var rart så få hadde lagt merke til hvor spesiell han egentlig er, og den er jeg ikke helt med på.

 

Og den "vennen" kan vel ikke kalles noe venn, men en klassekamerat som gikk i samme klasse som han for mange mange år siden. Men klart, kan vel late som om dem var gode venner og sitte og komme med beskrivelser og sånt, hvis man føler for det. Akkurat det finner jeg ikke så veldig interresant. Hele artikkelen finner jeg på en eller annen måte litt usmakelig, av en eller annen grunn.

 

Ellers er jeg enig. Skjønner enda ikke hvorfor folk tilegner han den egenskapen som svært intelligent og eventuelt at han kunne ha vært en stor samfunnsforandrer på positiv måte, hvis han bare hadde villet..

Lenke til kommentar

Han tror blant annet at Marx mente at sosialismen ville resultere i et "statsløst samfunn" ...

Hva er det som er intelligent ved denne uttalen, for eksempel?

 

Anders B. skrev 29. januar, 2010 kl. 09:33

 

Marx mente sosialismen ville resultere i et "statsløst samfunn". Det at han fortsatte tyder på at han ønsket dette. For å få et statsløst samfunn må man først bryte ned Kristendom, nasjonal identitet, nasjonale kulturer og tradisjoner, en utvikling vi er i full gang med i alle Europeiske land. Selv om Marx til en viss grad var en nasjonal-bolsjevik ønsket han fortsatt å dekonstruere nasjonal identitet og dermed legge til rette for internasjonalisme. Det blir derfor ikke feil å kalle Marx for en anti-nasjonalist eller en internasjonalist.

 

Ordet Marxist er i 99% av alles sinn ensbetydende med internasjonalisme og ikke nasjonalisme. Nasjonalistiske kommunister eller såkalt nasjonal-bolsjevisme som politisk konsept er så og si utdødd.

 

Lenke til kommentar

Ingen som har lagt merke til hvor merkelig han egentlig er..? :dontgetit:

 

Tja... Hans meninger og sånt?

Les denne artikkelen skrevet av kameraten hans:

http://www.nrk.no/ny...norge/1.7726002

 

 

Skjønner liksom ikke hvordan folk kan si at han virker intelligent. Det er da ingen ting som tyder på det?

 

Han har jo bare skrevet ned idioti fra ende til annen, og det gir vel ingen mening for andre enn ham selv? Vel.. Nå er det jo folk til og med i denne tråden som har nevnt at han virker oppegående og normal og sånt, så jeg bare lurer...

 

Ja.. Nå har det gått meg litt hus forbi hva vi egentlig diskuterer, men du sa at det var rart så få hadde lagt merke til hvor spesiell han egentlig er, og den er jeg ikke helt med på.

Nei, det er mulig. Men jeg fikk på følelsen av at det var mange som på en måte anså denne personen for smart og intelligent og så videre... En smart og intelligent person ville ALDRI ha foretatt en slik aksjon! Ikke på denne måten, og ikke begrunnet det på denne måten... Det er utenkelig.

Unabomberen var kanskje intelligent, og det er kanskje derfor folk tror han er intelligent? Unabomberen hadde(har?) en IQ på 167... Normalen er vel på 105 tror jeg...

 

 

Og den "vennen" kan vel ikke kalles noe venn, men en klassekamerat som gikk i samme klasse som han for mange mange år siden. Men klart, kan vel late som om dem var gode venner og sitte og komme med beskrivelser og sånt, hvis man føler for det. Akkurat det finner jeg ikke så veldig interresant. Hele artikkelen finner jeg på en eller annen måte litt usmakelig, av en eller annen grunn.

Jeg finner den usmakelig jeg også... Men det er jo rart at han velger å kalle Anders for "min venn"?

Når han absolutt ikke er det, mener jeg?

Ellers er jeg enig. Skjønner enda ikke hvorfor folk tilegner han den egenskapen som svært intelligent og eventuelt at han kunne ha vært en stor samfunnsforandrer på positiv måte, hvis han bare hadde villet..

Det er godt når man møter forståelse :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ps turbonello, er du en av dem som kommer til og bli AP tilhenger pga sympati? Og neida, man skal ikke diskutere så mye politikk her, men dette er egentlig ikke politikkdiskusjon.

 

Men du spurte om hvorfor jeg hadde så mye i mot AP, og jeg har vel aldri ytret noen personlige meninger om dem tror jeg, fordi akkurat det hører ikke til her. Det jeg derimot mener er at man skal ikke skremmes til og stemme, man skal ikke stemme pga enkelthendelser, hvilket parti man stemmer på burde komme i fra mange andre vurderinger man gjør.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Nei, det er mulig. Men jeg fikk på følelsen av at det var mange som på en måte anså denne personen for smart og intelligent og så videre... En smart og intelligent person ville ALDRI ha foretatt en slik aksjon! Ikke på denne måten, og ikke begrunnet det på denne måten... Det er utenkelig.

Unabomberen var kanskje intelligent, og det er kanskje derfor folk tror han er intelligent? Unabomberen hadde(har?) en IQ på 167... Normalen er vel på 105 tror jeg...

Du kan da heller ikke vite at denne personen ikke er smart og intelligent. En enkel handling avgjør ikke om en person er intelligent eller ikke. Du sier at en smart person aldri ville gjort dette, og rett etter nevner du at unabomberen hadde en IQ på 167? :p

Gjennomsnittlig IQ er 100 og vil alltid være 100.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og neida, man skal ikke diskutere så mye politikk her, men dette er egentlig ikke politikkdiskusjon.

 

Vel, om du ønsker å opprette en helt ny tråd på grunn av dette, så er det greit. Men det er også greit (for meg) å snakke om det her.

 

Men du spurte om hvorfor jeg hadde så mye i mot AP, og jeg har vel aldri ytret noen personlige meninger om dem tror jeg, fordi akkurat det hører ikke til her. Det jeg derimot mener er at man skal ikke skremmes til og stemme, man skal ikke stemme pga enkelthendelser, hvilket parti man stemmer på burde komme i fra mange andre vurderinger man gjør.

 

 

Ja, jeg er enig i det du sier her.

Lenke til kommentar

Og hvordan i all verden har han fått tak i denne politi-uniformen???

 

Lett! Man kan faktisk gjøre det så enkelt å bare gå på Politistasjonen og spørre om å få låne en uniform til en film el. Du skal dog ha litt bevis, men som med alt annet, antar jeg at man kan skaffe deg rimelig lett...

 

Eller: http://www.qmuniforms.com/ ...

 

Man kan jo også sy seg en Politiuniform, uten at det er spessielt vanskelig...

Lenke til kommentar

Skjønner liksom ikke hvordan folk kan si at han virker intelligent. Det er da ingen ting som tyder på det?

Han har jo bare skrevet ned idioti fra ende til annen, og det gir vel ingen mening for andre enn ham selv? Vel.. Nå er det jo folk til og med i denne tråden som har nevnt at han virker oppegående og normal og sånt, så jeg bare lurer...

 

Alt tyder på at han er intelligent. Du/media må ikke rote med definisjoner.

 

"- En del av ham virker litt intelligent, men handlingene hans er åpenbart ikke det, sa Hatlo til Dagbladet."

 

Hva i alle dager er en intelligent handling?

Hva faen virker intelligent med denne fyren??? Se bare på hvor forkvaklet hans innlegg er på diverse ymse sider....

Du virker fryktelig opptatt av denne intelligensen hans. Det sier seg selv at han ikke akkurat er tilbakestående når han klarer å gjennomføre noe slikt. Det krever både intelligens, fysisk styrke, og ikke minst en helt spesiell psyke.

Lenke til kommentar
Anders Behring Breivik har hatt massiv kontakt med den høyreekstreme gruppa English Defence League (EDL)

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/26/nyheter/utenriks/innenriks/terrorangrep_i_oslo/anders_behring_breivik/17456029/

 

 

btw, nå skjønner jeg hvorfor bikkjer blir kalt for "menneskets beste venn"!

 

(klikk/forstørr)

post-10740-0-72027700-1311689601_thumb.jpg

Ikke bare det, men EDLs finansielle støttespiller Alan Lake bruker mye av samme argumentasjon og retorikk som ABB:

 

http://www.indymedia.org.uk/en/2010/05/452328.html

 

- Ønsker å henrette muslimer

- Ønsker å henrette "forrædere" (politikere, pressefolk...)

- Ønsker å opprette enklaver der de som ikke tar avstand fra multikulturelle samfunn blir tvunget til å bo i

- Hvis de som blir flyttet til disse enklavene prøver å reise ut derfra, sier Lake at de også skal henrettes

- Snakker om at dette er i ferd med å skje alt, og tilsynelatende om stadier. Et av disse om 20-50 år

 

Alan Lake passer også profilen av ABBs "Richard the Lionheart" som en fremgangsrik forretningsmann. Lake har i tillegg reist mye og har kontakter rundt i landene ABB sier resten av ledelsen i tempelridderordenen befinner seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han er en vanlig oslogutt/mann som mislikte det som har skjedd med byen og etterhvert landet?

NEI!

 

Han er et ektremt dysfunksjonelt menneske som i mange år har forholdt seg til sine meningsmotstadnere som om de ikke var mennesker.

 

Det er umenneskeliggjøringen eller demoniseringen om du vil som har gjort ham i stand til å utføre disse uhyrlige handlingene. Mennesker med et fungerende sjelsliv kan ikke utføre noe slikt. For å få det til er du nødt til å skape et bilde av "fienden" som mindreverdig. Akkurat som Hitler gjorde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Anders Behring Breivik har hatt massiv kontakt med den høyreekstreme gruppa English Defence League (EDL)

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/26/nyheter/utenriks/innenriks/terrorangrep_i_oslo/anders_behring_breivik/17456029/

 

 

btw, nå skjønner jeg hvorfor bikkjer blir kalt for "menneskets beste venn"!

 

(klikk/forstørr)

post-10740-0-72027700-1311689601_thumb.jpg

Ikke bare det, men EDLs finansielle støttespiller Alan Lake bruker mye av samme argumentasjon og retorikk som ABB:

 

http://www.indymedia.org.uk/en/2010/05/452328.html

 

- Ønsker å henrette muslimer

- Ønsker å henrette "forrædere" (politikere, pressefolk...)

- Ønsker å opprette enklaver der de som ikke tar avstand fra multikulturelle samfunn blir tvunget til å bo i

- Hvis de som blir flyttet til disse enklavene prøver å reise ut derfra, sier Lake at de også skal henrettes

- Snakker om at dette er i ferd med å skje alt, og tilsynelatende om stadier. Et av disse om 20-50 år

 

Alan Lake passer også profilen av ABBs "Richard the Lionheart" som en fremgangsrik forretningsmann. Lake har i tillegg reist mye og har kontakter rundt i landene ABB sier resten av ledelsen i tempelridderordenen befinner seg.

ABB har brukt "riddernavnet" sitt Sigurd Jorsalfare (korsfareren) i sin kontakt med EDL:

 

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/her-hyller-breivik-britiske-ekstremister-3546091.html

 

Enda mer som tyder på at hans "Richard" er koblet til EDL, altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...