Manken Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Hei. Det har seg slik at jeg har 3 minnebrikker med 2 GB minne på. Jeg har bare vist2 32bit, så vet at jeg ikke får fult utnyttet det. Hovedkortet mitt er et GIGABYTE x58a-UD3R. Har sjekket før og sett at det står at jeg har over 3000 GB minne (kjør-->dxdiag). Men nå i det siste når jeg har spilt får jeg ofte skikkelig lag spikes grunnet minnebruken. Når jeg sjekker dxdiag og andre programmer som viser de forskjellige komponentene, står det at jeg bare har 2gb minne. Har sjekket, og alle brikkene sitter ordentlig på plass, så det er ikke problemet. Trenger, seriøse forslag og tips til å få fikset dette! Takk for alle svar, på forhånd Endret 24. juli 2011 av Manken Lenke til kommentar
Cr4ZyF34R Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 eneste eg ser for meg, e enten defekt ram brikke, ellers så kan du prøve å formatere til 64-bit Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Du kan teste minnet med Ultimatebootcd. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Problem solved folkens. Det virker som to av brikkene har løsnet litt over tid, som følger av at jeg har tatt med meg pcen forskjellige steder. Så alt som trengtes å gjøres var å bytte de inn ordentlig hardt, slik at den satt i det siste hakket, slik at de satt ordentlig på plass Nå er vel neste steg å skifte til Windows 7 64x for full utnyttelse av RAMen Takk for svar uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå