Gå til innhold

Hjelp til diverse casemod ting!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen spm angående casemodding ;)

Jeg tenkte jeg skulle lakkere mitt CM HAF922 hvitt både utvendig og innvendig + window m/ 120mm vifte.

Sett en del worklogs om dette og det ser utrolig fint ut :)

Mine spm er da:

Hva slags utstyr og ting trenger jeg til window modden?

Hvor kan jeg få kjøpt kule (gjerne 3D) viftegriller i Norge? Og resten av tingene?

Bør hele kabinettet demonteres for et bra resultat?

På forhånd, Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

1: Til sidevindu kan du bruke en del til å kutte stålet for å sette inn vindu. Jeg brukte selv stikksag og dremel. Du trenger også plexiglass til å sette inn etterpå. Du kan få tak i 20x30cm plexiplate på clas ohlson.

2: Jeg har ikke funnet noen i norge som selger slikt. Plexiglass finner du en liten plate på clas ohlson. Du kan også få tak i hos glassmestere tror jeg :)

3: Om du skal lakkere kabinettet, så kan det være smart å demontere alt og lakkere alt og så nagle det sammen igjen. Men det er ikke nødvendig.

Om du har paypal og har muligheten til å hande utenlands, så har mnpctech.com en del utstyr for modding. De har store plexiplater, viftegriller og mye mere jeg ikke husker akkurat nå.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

1. Du trengert en dremel, stikksag eller en vinkelsliper til å få kuttet hull til vinduet. Ei fil for å pusse ujevne kanter og noe å feste blasset med (poppnagler, dobeltsidig tape etc) Og selvfølgelig trenger du ei plate plexi/lexan/akryll, dette får du kjøpt på clas ohlson eller hos din lokale glassmester.

2. Hmm, Microplex solgte dette før, men det ser ut som om de har sluttet med det. TechBay her noen, og microplex har ettpar.

3. Ta ut all hardware hvertfall! og demonter det mest mulig (ta ut løse ting) ;)

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...