Baini Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Hei der, Jeg tenker på å oppgradere CPU og hovedkort siden det blir enklere en å sitte å tukle med klokking av 955en min som ikke er glad i meg. Den må overklokkes for å klare kjøre full styrke på HD5870 i CF. Jeg har tenkt og tenkt på 2500K, som ser ut som en morsom CPU å ha med. Av hovedkort til den har jeg ikke noen anelse egentlig. Så har bare sett meg ut Asus Sabertooth P67, er det noen HK som er bedre som støtter CF og SLI? Evt way slik at jeg kan plassere kortene litt lenger fra hverandre for bedre kjøling osv. Jeg har også 4 brikker med RAM på 2GB hver, av typen Corsair XMS3 1600Mhz CL8, burde det brukes 2 eller 4 brikker da. Har tenkt å overklokke siden jeg venter på en Noctua NH-D14. Det gamle HK+CPU tenkte jeg å selge billig til en fattig kompis som trenger en gaming pc om en liten tid, så da kan det jo og sendes med 4GB RAM. Takker for svar på forhånd! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 P8Z68-V PRO er hovedkortet for deg, første PCIe er i spor 2, andre er i spor 5. Så du får litt luft mellom kortene. i5-2500k takler lett fire minnebrikker, og du må ikke overklokke FSB/Base clock med i5-2500k, så du slipper å tenke på hastighet og latencies. 4GB RAM holder fortsatt i massevis til spilling. Lenke til kommentar
Baini Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Takk skal du ha! Da er det bare å slenge det på bestillingen min! Lenke til kommentar
Baini Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Jeg så nå at det er bare mulighet for 8x 8x CF/SLI, vil det ha noen stor begrensing på mine 2 HD5870? Edit: Finner jo alltid svaret rett etter jeg har spurt om det, selv om jeg søker som en gal først. Her er det et eksempel av en test med 5870 også. Endret 24. juli 2011 av Gausland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå