kristianrk Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Hei! Jeg driver og jobber med ett par filmer som jeg gjerne vil sende inn som programforslag til forskjellige kanaler. Jeg antar da at det er noen tekniske spesifikasjoner og retningslinjer som må følges for at det skal gå i orden. Jeg lurer derfor på: Hvilket format bør filmen rendres i? Kan jeg bruke amatør-videoredigeringsprogrammer, eller må jeg opp i professjonell klasse? Stilles det noen tekniske spesifikasjoner til selve videokameraet? Andre ting jeg bør tenke på? Takk og bukker for alle råd og tips! Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hvis det er en Piloter og forslag ville jeg gått etter disse pointerene. Du må høyere opp enn Movie Maker, helst Pinnacle eller Vegas. Skriv filmen til miniDV...enklest for transportering, kvalitet og titting hos TV Stasjoner. (Det betyr at filmen rendres tilbake på tapen via kameraet ditt) Om du ikke bruker MiniDV, brenn en DVD-DL plate. Videokvalietet er ikke det aller viktigste, fokuser heller på lyden hvis du må velge. Men ett standard Widescreen kamera rundt 3000 burde holde (hvis du har lavt budsjett) Har du maskinvare/kompetanse for det...skyt i HD, ellers unngå det hvis dette bare er en non-broadcast pilot. Husk, viktigst er innholdet...ikke kvaliteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå