TheWebmon Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg skal kjøpe et skikkelig skjermkort til PC'n min, og har sett litt på ATI Randeon 9800 PRO 128 MB. Jeg vil ha skikkelig kvalitet, så hvilke skjermkort er det som er must? :oops: Håper på svar 8) Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Radeon 9800 Pro med 256 MB DDR II (256-Bit minne) er vel det beste skjermkortet som er nå. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Finnes det 256 mb kort med DDR minneo gikke DDR2? Fikk ett i dag, men ser ikke noen steder at det står DDR2 minne (kjøpt som bulk uten ekse osv) Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Radeon 9800 Pro med 256 MB DDR II (256-Bit minne) er vel det beste skjermkortet som er nå. Ja jeg fikk nettopp min fra Digitalimpulse.no for 4600 kr (gått opp litt i pris nå) me skikkelig billig Lenke til kommentar
mr x Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Finnes det 256 mb kort med DDR minneo gikke DDR2? Fikk ett i dag, men ser ikke noen steder at det står DDR2 minne (kjøpt som bulk uten ekse osv) må bare gratulere deg.. ddr 2 minne..hvis du laster ned powerstrip vil du se mhz på minne. er ikke sikke på ddr 2,men de har vel 1000mhz eller mere på rammen Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvor finner jeg dette? Står det ikke noen andre steder? Lenke til kommentar
mr x Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvor finner jeg dette? Står det ikke noen andre steder? hvis du mente linken til powerstrip:http://www.entechtaiwan.com/ps.htm fikk du ingen ekstra proz eller tweak som fulgte med driverplata di ! Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Er du ute etter det beste av det beste er nok ett skjermkort basert på NVIDIA GeForceFX 5900 Ultra det beste valget. Når det gjelder å kjøpe kort med 256MB minne er det ingen vits. Det finnes ingen spill eller programmer som klarer å utnytte 128MB minne en gang, så hvorfor bruke penger på ett kort med 256MB RAM som du ikke får utnyttet? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Er du ute etter det beste av det beste er nok ett skjermkort basert på NVIDIA GeForceFX 5900 Ultra det beste valget. Når det gjelder å kjøpe kort med 256MB minne er det ingen vits. Det finnes ingen spill eller programmer som klarer å utnytte 128MB minne en gang, så hvorfor bruke penger på ett kort med 256MB RAM som du ikke får utnyttet? NEI de er ca like bra nvidia er bedre på en ting og ati er bedre på en annen ting men det er bedre bilde kvalitet på ati uansett nvidia sucks + at nvidia fx 5900 er MYE dyrere Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Det du poster nå er feil. Forskjellen mellom bilde kvaliteten på disse kortene kan du ikke se. Jeg vet også at NVIDIA er bra på noen ting, mens ATi er bedre på andre. Men i gjennomsnitt er NVIDIA kortet bedre i følge de fleste tester. Men du har helt rett at det vil lønne seg å kjøpe ATi kortet rent prismessig ettersom at forskjellen mellom kortene er på rundt tusen kroner. Så du vil nok få mer for pengene ved å kjøpe ett Radeon 9800 Pro kort. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Når det gjelder å kjøpe kort med 256MB minne er det ingen vits.Det finnes ingen spill eller programmer som klarer å utnytte 128MB minne en gang, så hvorfor bruke penger på ett kort med 256MB RAM som du ikke får utnyttet? Demoene til Fx-kortene(Dusk, Last chance Gas++) som du finner på www.nvidia.com krever 256MB minne på kortet (STÅR det hvertfall da..) Dessuten får nok nok brukt en god del av minnet på kortet dersom du f-eks kjører DM_Inferno på UT2003 - max details og 4XAA + 8X AF Lenke til kommentar
Isdas Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 For det første, så er ddr2 minne ekstremt mye dyrere enn vanelig ddr minne. For det andre, så er gf fx mye bedre enn radeon 9800 pro (syntes i alle fall jeg) Hilsen Isdas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå