Gå til innhold

Kjøpt 191T, 2 døde pixel - hvor irritert bør jeg være?

htrodal

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp min nye etterlengtete monitor. Dessverre hadde den pixel feil. Den første dukket opp med en gang - rød prikk nede til venstre - synes kun med svart bakrunn - kunne nok leve med denne. Ett døgn etter (idag), dukket en ny grønn prikk opp på nesten samme sted - denne lyser omtrent som en klar stjerne, spesielt med svart bakgrunn.

Hvor mye døde pixel har dere andre "stolte" eiere av 191T? Og hvor my pixel feil kan tolereres før man krever bytte (Monitoren er kjøpt hos Norkom(komplett))?

Har tidligere sett artikkler på nettet om å "massere" bort død pixel. Noen som har suksess erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du flere enn en død pixel har du krav på ny skjerm. I ditt tilfelle er det heller ikke snakk om en død pixel, men en lysende. Da har du krav på ny skjem umiddelbart. Lysende grønne pixler er ikke tillatt i følge standarden som tillater opptil 1 død pixel.

Anbefaler deg å ta kontakt med komplett, så får du nok byttet skjermen.

Lenke til kommentar
Men, hva i alle dager??? Etter å ha irritert meg GRØNN over det nye døde pixelet (lysende grønt), forduftet det.

Noen som kan forklare hva som skjer??

Høres ut som dårlig kontakt spør du meg

Vet ikke hvor mange CRT skjermer som sliter med døde piksler, men det kan ikke være mange... :wink:

Du kan ha døde pixler på CRT også, men siden CRT teknologien er så god så er det nulltolleranse der.

Lenke til kommentar
Har du flere enn en død pixel har du krav på ny skjerm. I ditt tilfelle er det heller ikke snakk om en død pixel, men en lysende. Da har du krav på ny skjem umiddelbart. Lysende grønne pixler er ikke tillatt i følge standarden som tillater opptil 1 død pixel.

Anbefaler deg å ta kontakt med komplett, så får du nok byttet skjermen.

Helt feil det er opptil 10 døde pixler med slike "vanlige" lcd skjermer ...har du ikke lest dead pixel policyen?

Lenke til kommentar

Vel, jeg har planer om å kjøpe meg en TFT-LCD skjerm snart, og jeg er helt fast bestemt på at jeg ikke godtar noen døde piksler! Synes det er veldig ignorant av produsentene, som det skrives i artikkelen fra THG, å skylde på de tekniske komplekse delene av produksjonen osv. når det kommer til døde piksler. Føler at kvaliteten på det solgte produktet her går på bekostning av produsentens avanse. Den greieste måten å sikre seg mot døde piksler på, er vel å benytte seg av returretten man har på kjøp av varer over internett - får du et panel med døde piksler, sender du det tilbake, og får pengene igjen. Deretter kan du f.eks. kjøpe tilsvarende panel fra en annen nettbutikk, eller prøve deg på å kjøpe fra samme butikk evt. under et annet navn (en venn, et annet medlem av husstanden etc...)

Lenke til kommentar

Klart at det er kjedelig med død(e) pixler nå etter å ha betalt 6K for en skjerm, MEN:

-Du legger ikke merke til den døde pixelen etter en stund, og i alle fall ikke når den er nede til venstre.

-Hvor mange ganger skal du bytte skjerm, og hvor mye tid og penger skal du bruke på dette?(frakt m.m.)

-Og selvom du får en skjerm som ikke har døde pixler, så kan det jo alltids komme noen "dødare" etterhvert. Jeg fikk en subdød pixel(lyser ikke) på min Samsung 152S etter 2 ukers bruk.

Dersom skjermen fungerer perfekt ellers, så ville jeg beholdt den dersom det bare var snakk om 1 stk død pixel.

BTW: Har en kompis som opplever det samme som deg, at en pixel dør og igjen står opp fra de døde. Dette kan skje opptil flere ganger på en dag.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Men, hva i alle dager??? Etter å ha irritert meg GRØNN over det nye døde pixelet (lysende grønt), forduftet det.

Høres ut som dårlig kontakt spør du meg

Vet ikke hvor mange CRT skjermer som sliter med døde piksler, men det kan ikke være mange... :wink:

Du kan ha døde pixler på CRT også, men siden CRT teknologien er så god så er det nulltolleranse der.

Jeg har aldri hørt om crt med døde pixler, det er nemlig den samme elektronstrålen som bombarderer alle punktene i en crt.

Lenke til kommentar

Fikk en dødpixel på skjærmen min på den bærbare dagen etter jeg kjøpte den. Ble så iritert at jeg "dyttet" på den med tommelen, da forsvant den.... hehe... ble gla da ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...