Anonym58508583 Skrevet 23. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2011 Jeg ønsker å lage en invite request side. den skal virke sånn at hovedsiden skal vise to alternantiver 1. for de som vil få en invite 2. for de som har invites og vil gi, etter gitt klikker de "har gitt" knappen Hvordan kan jeg gjøre dette? Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 23. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2011 Hva slags svar er du egentlig ute etter her ? Noen som kan lage hele siden for deg, eller fortelle deg linje for linje med kode ? Hva kan du fra før ? Kan gjøres lett med PHP og f.eks mySQL, les deg litt opp på disse 2 tingene. Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2011 Hva slags svar er du egentlig ute etter her ? Noen som kan lage hele siden for deg, eller fortelle deg linje for linje med kode ? Hva kan du fra før ? Kan gjøres lett med PHP og f.eks mySQL, les deg litt opp på disse 2 tingene. Jeg ønsker bare en liten pekepinn på hvordan det kan gjøres. Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 23. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) Ja det skjønner jeg, men ettersom du postet dette i "Generell/annen programmering" så lurer jeg på om du kan noe språk fra før ? f.eks php ? Men for å ta det generelt så ser jeg 2 måter å gjøre dette på. 1. Side hvor man har brukernavn og må logge inn, så blir inviten knyttet til brukerkontoen. 2. En side hvor man skriver in mailadressen sin, så blir invite key sendt til den mailen. Før den sendes sjekkes det om mailen er brukt før, og da sender man naturligvis ikke noen ny key. Begge krever et serverside script + en form for database. Endret 23. juli 2011 av laserlars Lenke til kommentar
etse Skrevet 23. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2011 om du bruker mySQL: lag en tabell over invites. F.eks. Hvem_Som_invitet || tidspunkt || epost_til_den_ble_invitet || Invite_key || Invite_brukt Når noen sender en invite på siden genererer du et tilfeldig invite-key og legger denne i tabellen og setter "invite_brukt" til "nei". Når personen da skal registrere seg, skriver han inn invite-keyen (du kan f.eks. ha at denne automatisk blir lagt ved om han åpner siden "www.hjemmesiden_min.no/register.php?invite_key=MINKEY" når han registrere seg sjekker du om keyen er gyldig i databasen, og hvis den er setter du den til brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå