Gå til innhold

Enda en hjelp til "gaming-pc"-tråd! :)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Siden det ble relativt positivt innpå kontoen etter skatteoppgjøret, tenkte jeg å skaffe meg en pc beregnet til spilling.

Ettersom det begynner å bli noen år siden jeg sist følgte med på denne fronten, følte jeg at jeg trenger en form for "godkjenning" fra guru'ene inne på HW-forumet... ;-)

Kunne en eller annen tatt en titt på dette oppsettet og kommet tilbake med tips til eventuelle endringer?

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=952992&su=84019651-08B7-41C8-8470-8A0EEED66E0B

Gikk for en 750W PSU fordi jeg regner med å skaffe meg enda et skjermkort etter hvert.

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke noe galt i det, du kan dobble ram og kjøpe ett kort til i SLI siden om du ønsker.

Er mest vanlig å gå for 2600K , men den du valgte duger.

Skal du ha stock kjøler?

Vil tippe 70% av de som bygger 1155 her inne velger H70 eller tilsvarende.

Endret av War
Lenke til kommentar

Vurderte mer RAM, men skal inrømme at jeg ble litt påvirket av denne artikkelen: http://www.hardware.no/artikler/saa_mye_minne_trenger_spilleren/93672/6 :D

Tipper at jeg skaffer meg ekstra skjermkort ved neste lønning, evt når Battlefield 3 kommer ut!

I første omgang kommer jeg til å bruke stock kjøleren, tar det som en vurderingssak underveis om jeg bør bytte den.

Har selv snust litt på nevnte H70, vet du tilfeldigvis om den passer greit i det kabinettet jeg førte opp? :)

Lenke til kommentar

Ser ut til å passe, husk at den skal monteres slik at den trekker kald luft inn og den varme luften går ut inne i kabinettet. Da får man litt kjøligere cpu, men resten inni blir litt varmere.

Mente egentlig ikke at du måtte ha mer ram, men bra at du valgte 2x brikker og ikke gikk i X-58fella og kjøpte 6GB i en 3pac som halve forumet gjør.

Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke veldig stor forskjell på 2500K og 2600K utenom HT og 8 tråder. 2500K er helt klart et bra valg.

Du kan jo om du vil droppe GTX 560 og gå for GTX 570 som er litt dyrere men har den lille bedre ytelsen, vis du velger å klokke den kan du få den opp i nivå tilnærmet GTX 580 har jeg blitt fortalt.

Ser at David_T sier at Cooler Master PSUer er omtalt dårlig. da kan du jo evt gå for en av Corsair sine HX versjoner, da HX750 som er samme styrke som den du valgte.

Tastaturet kan jeg godt anbefale, selv om jeg ikke har prøvd det, men til å være en bedre versjon av X6 som jeg selv har er det bra.

Det var det meste jeg kunne noe av, så lykke til med å bygge i sammen dette :D

Lenke til kommentar

Bytt PSU. GX 750W er et særdeles dårlig kjøp for deg:

•  
  • Den klarer ikke levere mer enn 500W uten å falle ut av 80plus-godkjenning.
  • Den dreper maskinvaren din.
  • Du trenger ikke 750W, 650W holder fint til GTX 560 Ti SLI.

Bytt SSD til Crucial M4 eller Intel 320 series, disse er mye mer driftssikre og stabile. Forskjellen i ytelse merkes ikke, og det er vanskelig å si hvilken SSD som faktisk er den klart beste fordi det er mange forskjellige resultater i forskjellige tester.

CL9-ram er like raskt i spill og programmer, minnehastighet over 1600MHz CL9 er bortkastede penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...