Mr.Anki Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Hei! Er student å skal kjøpe leilighet og lurer på om leiligheten bør stå i mitt eller en av foreldrene mine sitt navn? Med tanke på å få fult lån og stipend fra Lånekassen? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Så lenge formuen din ikke overstiger grensene til lånekassen så er det ikke noe problemer. Husk at ligningsverdien til en bolig du bor i er lavere enn verdien av boligen så det er sjeldent at det er noe problem at den står i ditt navn. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2011 Totalt sett, er det mest lønnsomt at leiligheten står i mitt eller foreldrene mine sitt navn? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Enklest for deg er nok å la den stå i ditt navn, men dette kommer jo litt ann på: om du da går over formue grensen til lånekassen? er det lån på den? Er det en gave fra foreldre/arv etc? Men veldig fort så er det enklere for deg i framtiden at den står på deg, så lenge du ikke bikker over formue grensen. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2011 Ligningsverdien på boligen blir telt som en del av min formue? Hvordan regner jeg ut ligningsverdien? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Den blir en del av din formue ja. Ligningsverdien blir bestemt av Skatteetaten, men skal være en viss prosent av verdien til boligen. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 det gfinnes beregningxmodeller for verdisetting av boliger/leligheter hos skatteetaten. Boliog/leiglighet bør stå i ditt navn med hensyn til beskattning ved salg. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Med tanke på at jeg få en betydelig gjeld så vil vel formuen min gå i null? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå