Gå til innhold

Fildeling i Windows 7. Helt umulig?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Slik situasjonen er nå så har jeg 2 datamaskiner med Windows 7, en stasjonær og en bærbar. De går på henholdsvis kablet og trådløst til en Belkin N1 router som der igjen henter internett fra huseigers AltiBox.

Nå har jeg prøvd meg frem i flere dager uten å få dettte til, jeg får ikke dele filer!

Har 2 harddisker på stasjonæren som jeg vil at bærbaren skal få full tilgang til.

Dette har jeg gjort:

Delt de gjennom "Deling-funksjonen" til Windows

Gått gjennom "Hjelp og støtte"-funksjonen.

Dette uten å få noe til! :S

Noen som kan gi meg en beskrivelse på hvordan jeg får dette til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er gjort. Får fortsatt ikke tilgang.

Dette er selve feilmeldingen:

Får ikke tilgang til "navn på data\mappe"

Du har ikke tillatelse til å få tilgang til "navn på data\mappe". Kontakt systemansvarlig for å få tilgang

Lenke til kommentar

Da fikk jeg det slik halvegs til. Gikk bare å dele hele den eksterne harddisken men ikke den den interne på stasjnæren så da måtte jeg dele hver eneste fil en og en.... Hater nå nettverks avdelingen hos Windows. :p Hehe.

Tusen takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar

Bra :thumbup:

Dilemmaet til Microsoft sin implementering av home networking kontra 'ekte' (domain) er litt forvirrende til tider.

Simple filesharing (fra XP) er egentlig noe drit.

Beste er fremdeles "workgroup" med alle brukerID's og identiske passord opprettet lokalt på hver eneste individuell PC i huset - og egenskaper på account='administrator' for et hjemmenettverk (da med simple sharing avslått/passwordprotected sharing i W7)

I utgangspunket er det slik at ved 'passordløs (simple)' filesharing at bruker A velger hva som skal gjøres tilgjengelig til de andre. Med passordbasert er det mere åpent og er vel fungerende i workgoup dersom man har lagt inn brukerID og passord med samme data individuelt på alle maskiner som man skal ha i workgroup - dermed må man ikke angi passord for å mappe opp drives/mapper som er shared av B - eller benytte admininstrative shares.

.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...