Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcn vil ikkje på :-( Hjelp

Anbefalte innlegg

Hei, har netopp kjøpt meg nytt kabinett og skulle då ta øve delene fra det gamle kabinette til de nye! Har også kjøpt ny strøm forsyning og har koblet alt til men den vil fremdeles ikkje på!! :-( Når eg tar på strømmen til pc-en så lyser hovedkorte opp og når eg trykker "start" så hørrer eg ingen lyd bare vifta til strømforsyninga som beveger litt på seg før den står dønn stille igjen.

Strømforsyning - Corsair HX 850W PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er helt vanlig etter en dag som dette.

Hardwareprodusentene har inne en respektknapp som skal hindre folk i å tenke på andre ting og spille spill når de egentlig skulle ha vært ute å snakket med venner om katastrofen.

Ta et bilde av kabinette inni og last opp så kan vi se om noe ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Du har noen en feilkopling eller glemt en ledning.

Har hovedkort og skjermkort fått sine nødvendige ledninger tilkoplet? Skjermkort trenger en 6/8 pins eller to alt etter modell, hovedkort trenger normalt en 4 pins.

Hvor stor strømforskyning har du nå?

Lenke til kommentar

Du har noen en feilkopling eller glemt en ledning.

Har hovedkort og skjermkort fått sine nødvendige ledninger tilkoplet? Skjermkort trenger en 6/8 pins eller to alt etter modell, hovedkort trenger normalt en 4 pins.

Hvor stor strømforskyning har du nå?

Eg har ikkje skjermkortet plugget inn endo for det var bare i veien, eg trenger bare sjå at alt starter skikkelig og viftene går på.

Men hovedkortet trenger 4-pins som eg har plugga inn, hovedkorte ville sikkert ikkje lyst opp vist ikkje den fekk strøm.

Men har koblet rett på "panel" me pwr switch osv .

Men det er jo 2 plasser du må plugge inn på hovedkortet der eg trur da ska vær ein 20-pins men ledningen som går fra strømforsyninga er 16 pins og ein anna som var 4 -pins så litt usikker på om eg bare skulle ta di sammen der.

Litt vansklig å forklara men skal laste opp et bilde snart.

Lenke til kommentar

Er det 24pin så skal den ekstra 4 pin henge sammen med 20 pin på samme kabel.

Alle skal inn.

Deretter er det 4 eller 8 pin vedsiden av cpu som må inn.

Ja begge dei to kablane er inni.

Men blei litt vanskligt med bilde, er ikkje så ryddigt kabinett, og har dårlig kamera så hjelper ingen verdens ting.

Lenke til kommentar

Belys kabinettet med en lampe så blir det nok bedre bilde ;)

Har prøvd å tatt lampe over og tatt 5000 bilder her no men alt er så uklart og vise nesten ingenting. Men litt framgong her no, har tatt å bytta te min gamle 550w strømforsyning og pcn ville fremdeles ikkje på, så er nok ein feilkobling me disse andre ledningane.

Men når eg prøvde å slå på pcn då så lyste et oransje lys rett atmed sata inngongane på hovedkorte. veit ikkje om da seie dåke noke men jaja! ;)

Og er alle dei 6 pins kablane som går fra strømforsyninga, er dei alle 12 v?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...