Gå til innhold

Produksjon og effektivisering

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Her kan du skryte over produksjon av resurser og matriale. Legg helst til bilder og forklar korleis det virkar. Du kan også kommentere ideane og gi ros eller kritikk.

Eg begynner :thumbup:

- Effektivisering av kornproduksjon:

2011-07-23_032832.png

Her kan dykk sjå korleis eg har forma "plantasjen". Den har vatn som gjer at plantene ikkje forsvinner så lett og lava som gjer at det vokser fortare.

2011-07-23_032857.png

Her er blir den aktivert og signalet går opp til pistonane som slepper ut vatnet, som tar med seg kornet og frøa.

2011-07-23_032916.png

Du vil alltid få fleir frø enn du hadde sist gong du planta viss plantene er fult utvokste.

2011-07-23_032957.png

Vatnet som blir slept ut av pistonane vil dekke denne gropa og kornet og frøa vil flyte ned til bunnen. Du skrur då av vatnet, og vatnet som allerede ligger nede i gropa vil ta med seg frøa og kornet til huset i bakgrunnen, der du lett samlar saman produktet.

Denne plantasjen er veldig effektiv og den er verdt strevet med å bygge den. Grunnen til at eg har valgt å ha tre blokkar mellom kvar høgde er fordi lavaen ellers ikkje vile virka som den skal. (Det logiske ville vert å ha 7 mellom kvar høgde fra toppen og ha 8 heilt nederst fordi du då slepper å skru av vatnet for at kornet og frø skal flyte ned til oppsamlingsplassen).

Håper at folk poster gode ideer som kan vere til nytte for hardcore minecraftspelarar slik som meg, og andre på forumet.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

På serveren «min» har vi et lignende drivhus. Samme prinsipp, men litt annerledes oppbygd. Jeg skal se om jeg får tatt noen gode bilder senere!

I mellomtiden kan dere nyte denne fantastiske og geniale trefarmen:

2011-08-05_17.25.40.png

Det plantes et tre på hver rute med jord, og etter en liten stund har man en enorm mengde tømmer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-141789

Bumper, gården funker dritfett :) Bruker den til en landsby på 5 innbyggere

Kult, kjekt å vite at folk bruker designet mitt :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Eneste jeg sliter med er at vannet tar mange seeds vekk, altså den sløser de. jeg står fast på samme antall/mister noen hver gang. En sjelden gang får jeg med meg mer enn forrige gang.

Har hatt litt av det same problemet eg og, men som regel vil du få meir seeds, om du lar plantene vokse nok opp. Du må også sørge for at ikkje dyr eller mobs kommer seg inn på åkeren og ødelegger. Når noko(n) går på åkeren forsvinner kornet.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jaja jeg vet det, men jeg lurer på om vannet ødelegger mye av seedsene, så skal prøve å kjøre en liten runde med vann for å løse alt, for så å la vannet strømme fritt til oppsamlingsgropa.

Det har du nok rett i, du vil få ein del meir viss du går og plokker med hand. Men i vertfall har eg fått nok seeds til å dekke heile åkeren, og har faktisk eit lite lager no.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...