jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 jeg har nettopp installert linux red hat på pc en min alt virker helt fint til jeg skal boote opp da må jeg skrive inn Login og passord hva er dette? det går heller ikke an å skrive noe som helst på passord! Lenke til kommentar
Rhaps Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Du må skrive inn det passorde du skrev i installsjonen. Brukernavnet er nok root. Lenke til kommentar
gusto Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Når du la inn linux fikk du beskjed om å legge inn et passord. Det passordet er root passordet. Altså login: root passord: det du la inn under innstalleringen Det er en fordel å opprette en vanlig bruker etter innstallasjonen. Få opp en konsoll og skriv: adduser og følg instruksjonene. Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 det går jo ikke an å skrive noen ting på passord Lenke til kommentar
picachu Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Quote: On 2002-02-05 19:13, mais skrev:det går jo ikke an å skrive noen ting på passord Det ser bare ut som om det ikke går an å skrive noe, men det gjør du.... Skriv inn passordet du valgte under innstalleringen og trykk ENTER. voila Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 jeg kommer kun inn på en konto (ikke admin. der står det bare inlog incorect) men da kommer det bare root@root# eller noe slikt og når jeg da prøver å skrive noe som f.eks startx kommer det bare komand not found [ Denne Melding var redigert av: mais på 2002-02-05 21:43 ] Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Altså, det er en fordel å huske hvilket passord man skrev under installasjonen... Hvis du ikke husker hva det er, må du nok installere linux på nytt... Lenke til kommentar
Cadger Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Hvis du glemmer root passordet så kan du skrive "linux single" lilo-prompten. Da kommer du rett i et shell i single-user-mode. Da kan du kjøre passwd og sette nytt passord. Eventuel kan du også skrive "linux init=/bin/bash rw" Lenke til kommentar
hutre Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 som nevnt over: user="root" trykk "enter" Passwd: skriv ditt passord som du MÅ ha opprettet når du installerte. Du vil i linux ikke se hva du skriver (ikke engang ******). enter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå