Jørgen Sørheim Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 fant denne på 3dfxcool.no, og lurer på om noen har prøvd den. reagerte litt på teksten.. "..produce a real surround field as if it's being reproduced by.. ". sånn jeg tolker det, er det ikke fire forskjellige høyttalere i klokkene. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hakke prøvd den men er rimelig sikker på at det er snakk om ekte surround i dette tilfellet. Det står også at det er en 6 speaker headphone, samt at den har tre tilkoblingskabler: Front , Center, Back. Men annonsen kan kanskje virke litt upresis... Ellers synes jeg også de burde hatt en liten subwoofer kasse på toppen Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 I teorien trenger du ikke mer enn ett element i hvert øre hvis disse klarer å gjenskape det samme lydfeltet som du ville opplevd i virkeligheten. Vi har tross alt bare to ører... Det er flere teknikker som kan brukes med mer eller mindre hell for å skape et troverdig lydfelt, og flere av disse kan realiseres vha digital signalbehandling. Ser ut til at det er dette de hodetelefonene bygger på. Et problem med slike teknikker er at mennesker ofte bruker hodebevegelser for å bedre kunne lokalisere lydkilden. Dette blir et stort problem med hodetelefoner siden man da flytter hele det virituelle rommet når man beveger på hodet. For å kompensere for dette kan man bruke en head-tracker. Denne registrerer hodets bevegelse og dette blir brukt i i prosesseringen for å kompensere for hodebevegelsen. Edit: Tror jeg leste litt fort gjennom den linken, for det ser ut til at de bruker flere elementer. Eller? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Skikkelig surround MÅ ha flere individuelle høyttalrere i et større oppsett, men du kan sikkert høre litt "annerledes" lyd enn i stereo, men noe skikkelig hjemmekno effekt får du ikke av 2 av dem. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Skikkelig surround MÅ ha flere individuelle høyttalrere i et større oppsett, men du kan sikkert høre litt "annerledes" lyd enn i stereo, men noe skikkelig hjemmekno effekt får du ikke av 2 av dem.Det jeg snakker om er binaural teknikk. Enkelt sagt går det ut på å gjenskape feltet som beveger seg inn i øregangen slik det ville vært i en gitt situasjon. Et problem er selvsagt å få til dette perfekt, og så har du andre detaljer som eventuell lyd som blir registrert etter å ha gått gjennom hodet utenom øret. I tillegg kan bass kjennes fysisk på kroppen. Men, dette er teori og hvor godt de beste teknikkene i dag fungerer i praksis er jeg ikke sikker på, men det er nok snakk om mye bedre enn bare litt "annerledes" lyd. Uannsett et spennende tema Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 De så veldig proffe og kule ut men tror nokk ikke at man skall forvente alt for mye for lusne 470 kr : Jeg tror nokk at kvaliteten på lyden disse høytalerne lager er heller dårlig med tanke på at de koster så lite å lage at de kan selge de for 470 kr Lenke til kommentar
DanielF Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Sony har et headset eller to som koster en del. 7000kr ++ http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP....2eBf79D&Dept=pa Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Sony har et headset eller to som koster en del. 7000kr ++ det blir faktisk ikke mer enn 5900kr .. men, fremdeles, litt forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå