r0bin93 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 ser at de selger dette nå på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617299 er det mulig å strekke en nettverks kabel fra altibox'n å til den ene homepluggen. å fra pc'n til den andre homepluggen. Får jeg da bedre rekkevidde på nettet? Lenke til kommentar
War Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Forstår ikke, skal du "flytte" nettets første punkt? Disse fungerer bare på samme kurs. Slå av sikringen i skapet, de mørke rommene kan bruke den. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Ja, det fungerer i teorien. Hvilke hastigheter du vil oppleve i praksis kan ingen garantere. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Forstår ikke, skal du "flytte" nettets første punkt? Disse fungerer bare på samme kurs. Slå av sikringen i skapet, de mørke rommene kan bruke den. Man bør helst måle (eller bare sjekke med en lampe) at alt i rommet faktisk går på samme kursen. En kontakt kan jo være borra gjennom veggen for å slippe så mye ledninger. En av brukeranmeldelsene sier dog: Har vært skeptisk til powerline før da andre modeller jeg har testet har vært ustabile og lite brukenes.. Disse to homeplugene overrasket meg derimot positivt. Plugget dem i vært sitt støpsler som står på hver sin kurs og fikk link etter 10 sekunder Lenke til kommentar
War Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Det går jo på 2 kurser, kommer an på hvordan det er i sikringsskapet og nettet er lagt opp. Men det er ikke optimalt, trafikken må da igjennom hovedsikringen og evt vern. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Ikke for å pirke så veldig på dette, men kurssikringene står jo etter hovedsikringen og kurssikringene er som regel koblet sammen med en samleskinne (som får tilførselen fra 2 eller 3 ledninger fra HS avhengig om det er 1 eller 3-fas). Dermed trenger bare trafikken å gå gjennom toppen av den ene sikringen ned til skinna og rett ut av den andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå