erp05 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hei, jeg kjøpte ny intern hardisk fra komplett (western digital caviar green 2TB) som jeg netopp koblet til. Problemet er at den ikke visest under harddiskstasjoner i min datamaskin... Den eneste hardisken jeg kan se er c disken. hva er problemet, og hva har jeg eventuelt gjort galt ? Lenke til kommentar
karsy Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 sjekket BIOS om den er på lista over hardisker? satt du den i en av tredjeparts SATA portene? (du kan se det på fargen, det er mest sannsynlig flest av den som ikke er fra en trdjepart) jeg ville ikke ha satt den i tredjeparts kontrollerens port. Lenke til kommentar
erp05 Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 sjekket BIOS om den er på lista over hardisker? satt du den i en av tredjeparts SATA portene? (du kan se det på fargen, det er mest sannsynlig flest av den som ikke er fra en trdjepart) jeg ville ikke ha satt den i tredjeparts kontrollerens port. Koblet til hardisk nr. 2 på alle mulige måter (forskjellige strømkabler, 2 forskjellige sata kabler.) og alt virker med nr 1, men ikke med nr 2. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Løsningen er Disk Management. Harddisken må formateres (evt partisjoneres først) og tildeles en bokstav før den er synlig i min datamaskin. Lenke til kommentar
karsy Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 men windows skal jo se en hdd som ikke engang er "mountet" til PCen. du kan eventuelt bytte fra ACHI til IDE. eller omvendt. ved mindre du ikke har et RAID oppsett. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Windows oppdager disken, men den vil ikke vises i min datamaskon med mindre den er formatert. Høyreklikk på min datamaskin > behandle > disbehandling > høyreklikk på den uformetere disken > velg formater Etter det skal det er det bare å følge instruksjonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå