KroenenKarl Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hallo! Nylig så har jeg startet å filme ting jeg gjør i PvP i spill som wow og cod. Til dette bruker jeg da Fraps. Jeg har en god pc som drar 60 fps hele tiden, men når jeg bruker fraps så (helt random og på forskjellige tider) så dropper fpsen ned til 30. Dette er så forbanna irriterende og ødelegger masse klip for meg :S Noen her som har erfart noe lignende og som kunne hjulpet meg med å få den til å bli 60 fps? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 CPU og/eller harddisk som bottlenecker, tror jeg. Film ting i lavere oppløsning og/eller med lavere settings, eller sett FRAPS til å lagre videofilen på en annen harddisk enn den spillet ligger på. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Ikke noe ukjent problem dette...Fraps suger kraften ut av din pc. Men at den tar så mye er vel ikke helt vanlig...eller det spørs jo på systemet ditt. Hvilke cpu og hvor mange kjerner har nok mye å si her slik. Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 CPU og/eller harddisk som bottlenecker, tror jeg. Film ting i lavere oppløsning og/eller med lavere settings, eller sett FRAPS til å lagre videofilen på en annen harddisk enn den spillet ligger på. Jeg kjøpte faktisk en egen harddisk bare for fraps, på 1tb. http://www.dustinhome.no/product/5010329452 Men burde jeg da sette fraps til å gå i lavere enn 30 fps? Jeg bruker forresten full size Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Ikke noe ukjent problem dette...Fraps suger kraften ut av din pc. Men at den tar så mye er vel ikke helt vanlig...eller det spørs jo på systemet ditt. Hvilke cpu og hvor mange kjerner har nok mye å si her slik. hei, takk for svar. Min CPU er http://www.dustinhome.no/product/5010544370 Altså en 4 kjerners prossesor. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Grafikkort, CPU, harddisk, RAM - alt får lov til å jobbe ekstra når du FRAPSer. PC'en skal gjøre mer jobb, og dermed kan du ikke få alt like bra som om du ikke tar opp. Sørg for at du ikke kjører andre unødvendige programmer samtidig. Gå ned i kvalitet, oppløsning og/eller framerate. ..Og se om det ikke går bedre. Har du tweaket oppløsning og detaljer så det akkurat holder seg i 60Hz, så er det et hint om at du ikke kan kjøre dette også mens du tar opp. Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 jeg tok fra ultra til good på wow, og så langt har jeg kjørt i 3-4 minutter uten noe lagg. Så dette ser lovende ut Takk for hjelp Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Grafikkort, CPU, harddisk, RAM - alt får lov til å jobbe ekstra når du FRAPSer. PC'en skal gjøre mer jobb, og dermed kan du ikke få alt like bra som om du ikke tar opp. Sørg for at du ikke kjører andre unødvendige programmer samtidig. Gå ned i kvalitet, oppløsning og/eller framerate. ..Og se om det ikke går bedre. Har du tweaket oppløsning og detaljer så det akkurat holder seg i 60Hz, så er det et hint om at du ikke kan kjøre dette også mens du tar opp. Et annet problem derimot er at filmene deler seg til mange filer (f.eks jeg filmer på 6 min) Det blir til 1.30 min filer fordelt på 4 filer... Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det er jo ikke så rart at du får 30 fps. Som default står den på 30 fps, og da tvinges faktisk spillets fps ned til det fraps er satt opp til. Velg 60 fps og prøv å fraps da. Hvis ting hakker så er det fordi maskinen din ikke er rask nok. I så fall må du bruke half-size eller sette ned oppløsningen på spillet. De filene som er splittet opp i 1:30 hver fil, hvor store er de? Kjører du Force lossless RGB capture, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå