Gå til innhold

Oppsett av en Ftp server..

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å gi opp å få installert Smoothwall via CDROM, så nå vil jeg prøve å sette opp en lokal FTP server på Mandrake 9.1 maskinen min.

Jeg har brukt en "wizard" som sier at nå er alt installert... men jeg finner ikke noe sted jeg kan configurere den. :shrug:

noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke fått prøvd det enda... men virker som om dette kan være en løsning: (skrevet for andre som kanskje en gang i fremtiden har samme problem :-) )

To begin populating your anonymous FTP server, simply put the files in the /var/ftp/pub/ directory. You can connect to your FTP server as soon as the wizard is finished through the URL:ftp://localhost/pub. Home directories are also accessible by default with local passwords authentication. If queen wants to access his home repository she has to use the URL:ftp://queen@localhost.

Lenke til kommentar
en lisens pris på mellom $99 og $199 er litt stivt, særlig når jeg bare skal ha den på lokalnetverket.....

Oi, det hadde jeg ikke sett.

Men det står jo også dette

There is also a free "personal" license option. This simply lets you run NcFTPd with 3 or fewer simultaneous connections, and is enabled automatically when you run with max-users=3 or less.

Lenke til kommentar

Jeg satte opp en FTP server på en XP maskin, fikk kontakt med den fra en annen XP maskin, og så begynte jeg Smoothwall installasjon. Jeg satte inn IP adressen, og fikk pinget den fra de to XP maskinene... men da jeg skulle laste ned fra FTP serveren var det intet håp, fikk ikke kontakt :grumpy:

Prøvde å skrive:

ftp://192.168.0.2/smoothwall.tgz

og

http://192.168.0.2/smoothwall.tgz

noen forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...