nander Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg har begynt å gi opp å få installert Smoothwall via CDROM, så nå vil jeg prøve å sette opp en lokal FTP server på Mandrake 9.1 maskinen min. Jeg har brukt en "wizard" som sier at nå er alt installert... men jeg finner ikke noe sted jeg kan configurere den. noen forslag? Lenke til kommentar
nander Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Har ikke fått prøvd det enda... men virker som om dette kan være en løsning: (skrevet for andre som kanskje en gang i fremtiden har samme problem :-) ) To begin populating your anonymous FTP server, simply put the files in the /var/ftp/pub/ directory. You can connect to your FTP server as soon as the wizard is finished through the URL:ftp://localhost/pub. Home directories are also accessible by default with local passwords authentication. If queen wants to access his home repository she has to use the URL:ftp://queen@localhost. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Ja... Jeg vil også sette opp FTP i Linux Mandrake 9.1 Noen som kan forklare litt nøye eller... Kan ikke så særlig mye. I windows er det vel et program som så godt gjør det for deg...? Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 ncFTP funker vel rimelig greit. Ta en liten titt her Lenke til kommentar
nander Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 en lisens pris på mellom $99 og $199 er litt stivt, særlig når jeg bare skal ha den på lokalnetverket..... Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 en lisens pris på mellom $99 og $199 er litt stivt, særlig når jeg bare skal ha den på lokalnetverket..... Oi, det hadde jeg ikke sett. Men det står jo også dette There is also a free "personal" license option. This simply lets you run NcFTPd with 3 or fewer simultaneous connections, and is enabled automatically when you run with max-users=3 or less. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Personlig bruker jeg PureFTPd Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 ProFTPD er tingen! Dette skulle si det meste: We use the ProFTPD FTP server. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 vsftpd er også en mulighet dersom du er en av disse sikkerhetsfantastene vsftpd -- very secure ftpd..... Lenke til kommentar
moesen Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 vsftpd er også en mulighet dersom du er en av disse sikkerhetsfantastenevsftpd -- very secure ftpd..... Er den til Linux? Vil gjerne ha en til Linux...pluss en guide eller noe :wink: Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 skal du ha en warez-ftp bør du ta en titt på glftpd. Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 skal du ha en warez-ftp bør du ta en titt på glftpd. han sa lokalt, altså på hjemmenettverket antar jeg? warez kan du holde unna dette forumet. Lenke til kommentar
nander Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Jeg satte opp en FTP server på en XP maskin, fikk kontakt med den fra en annen XP maskin, og så begynte jeg Smoothwall installasjon. Jeg satte inn IP adressen, og fikk pinget den fra de to XP maskinene... men da jeg skulle laste ned fra FTP serveren var det intet håp, fikk ikke kontakt Prøvde å skrive: ftp://192.168.0.2/smoothwall.tgz og http://192.168.0.2/smoothwall.tgz noen forslag til hva det kan være? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Sjekk at firewallen (sikkert en wizard for den også) ikke blokker port 21. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 skal du ha en warez-ftp bør du ta en titt på glftpd. Warez eller ikke, glftpd hadde ALDRI sluppet inn på min boks..... Closed source, trojaner i en av de tidligere versjoner, det sier vel det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå