Gå til innhold

Terror i Oslo 22.07.2011 - Løpende informasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er likevel litt skummelt at de sier at Norge har mer i vente, uansett om det ikke var de som stod bak denne gang....

Slike utsagn kommer fra feige personer som kun spiller på frykt. Derfor var dette en gylden mulighet å utnytte.

Men det er sant som de sier, Norge har mer i vente. Det skjedde ikke denne gang, men det er bare et spørsmål om tid før radikale muslimer utfører terrorhandlinger på norsk jord.

Lenke til kommentar

- Brukte spesialammunisjon for å gjøre mest mulig skade

Ut fra det TV2 sier nå så ble Monica og politimannen drept med en gang ABB kom til øya. Og øyenvitnene sier også han hadde eksplosiver, men politiet har nektet dette?

Kapteinen på fergen som kjørte frem og tilbake fra øya ble vitne til at hun ble drept også, og klarte å få en jente i sikkerhet..

En gutt hadde bedt på sine knær om å bli spart, abb hadde bare smilt og bare henrettet gutten.

SISTE: Regjeringen varsler ett minutts stillhet i hele landet mandag 12.00

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

Fra bilder fra avisene, antar jeg tohåndsvåpenet Anders Behring Breivik hadde var en modifisert/modernisert M14 rifle. Den er semi-auto, noe som stemmer med vitnebeskrivelser. Et våpen som er treffsikkert fra 0-500m ++.

http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2011/07/23/1311451959431_33.jpg

I manifestet skriver han at han skaffet seg ruger mini 14.

En halvautomatisk .223

Mener å ha lest at disse enkelt kan moddes til full-auto, og etter litt søking på nettet så virker det som om det stemmer.

Om ABB gjorde dette vet jeg ikke. Er det bekreftet at det var halvautomat han brukte?

Lenke til kommentar

Mener å ha lest at disse enkelt kan moddes til full-auto, og etter litt søking på nettet så virker det som om det stemmer.

Om ABB gjorde dette vet jeg ikke. Er det bekreftet at det var halvautomat han brukte?

Vitner har skrevet at han skjøt enkeltskudd, men andre har også nevnt å ha hørt automatild så antar han har moddet den.
Lenke til kommentar

Fra bilder fra avisene, antar jeg tohåndsvåpenet Anders Behring Breivik hadde var en modifisert/modernisert M14 rifle. Den er semi-auto, noe som stemmer med vitnebeskrivelser. Et våpen som er treffsikkert fra 0-500m ++.

http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2011/07/23/1311451959431_33.jpg

I manifestet skriver han at han skaffet seg ruger mini 14.

En halvautomatisk .223

I følge hva han har skrevet i manifestet ville han ikke bruke helautomatisk da dette ville være mye mindre treffsikkert. Litt usikker på hvor jeg leste det, mne lurer på om det var i manifestet.

Nå skal det sies at flere vitneutsagn har påstått å ha hørt kraftig automat ild. Blant annet den den tyske campinggjesten som tidligere har vært i den tyske hæren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...