KarlRoger Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Men det er likevel litt skummelt at de sier at Norge har mer i vente, uansett om det ikke var de som stod bak denne gang.... Det er kun for å utnytte situasjonen. Det er ingen større eller mindre grunn til å frykte slike grupper nå. Lenke til kommentar
Sureño Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Men det er likevel litt skummelt at de sier at Norge har mer i vente, uansett om det ikke var de som stod bak denne gang.... Slike utsagn kommer fra feige personer som kun spiller på frykt. Derfor var dette en gylden mulighet å utnytte. Men det er sant som de sier, Norge har mer i vente. Det skjedde ikke denne gang, men det er bare et spørsmål om tid før radikale muslimer utfører terrorhandlinger på norsk jord. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Noen som har hørt noe/vet noe om hvor mange skadede og døde som er uidentifiserte?? -frank Lenke til kommentar
slipten Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 surgeons treating 16 gunshot victims have recovered no full bullets "These bullets more or less exploded inside the body ... These bullets inflicted internal damage that's absolutely horrible." Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) - Brukte spesialammunisjon for å gjøre mest mulig skade Ut fra det TV2 sier nå så ble Monica og politimannen drept med en gang ABB kom til øya. Og øyenvitnene sier også han hadde eksplosiver, men politiet har nektet dette? Kapteinen på fergen som kjørte frem og tilbake fra øya ble vitne til at hun ble drept også, og klarte å få en jente i sikkerhet.. En gutt hadde bedt på sine knær om å bli spart, abb hadde bare smilt og bare henrettet gutten. SISTE: Regjeringen varsler ett minutts stillhet i hele landet mandag 12.00 Endret 24. juli 2011 av Aalton Lenke til kommentar
norgi Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Ungdommer forbannet på media, presse-helikopter skal har lokket flere ungdommer ut av gjemsel og de ble da skutt av gjerningsmannen. http://www.itromso.no/nyheter/article472316.ece Forferdelig, har aldri tenkt på det, men har ikke likt at helikopteret var der å filme mens massakren pågikk Lenke til kommentar
slipten Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Identifiseringen av alle ofrene for terror-angrepene blir ferdig i løpet av neste uke, ifølge lederen for den nasjonale ID-gruppen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Politiet vil lukke fengslingsmøtet Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Fra bilder fra avisene, antar jeg tohåndsvåpenet Anders Behring Breivik hadde var en modifisert/modernisert M14 rifle. Den er semi-auto, noe som stemmer med vitnebeskrivelser. Et våpen som er treffsikkert fra 0-500m ++. http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2011/07/23/1311451959431_33.jpg I manifestet skriver han at han skaffet seg ruger mini 14. En halvautomatisk .223 Mener å ha lest at disse enkelt kan moddes til full-auto, og etter litt søking på nettet så virker det som om det stemmer. Om ABB gjorde dette vet jeg ikke. Er det bekreftet at det var halvautomat han brukte? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Mener å ha lest at disse enkelt kan moddes til full-auto, og etter litt søking på nettet så virker det som om det stemmer. Om ABB gjorde dette vet jeg ikke. Er det bekreftet at det var halvautomat han brukte? Vitner har skrevet at han skjøt enkeltskudd, men andre har også nevnt å ha hørt automatild så antar han har moddet den. Lenke til kommentar
hailgodset91 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Fra bilder fra avisene, antar jeg tohåndsvåpenet Anders Behring Breivik hadde var en modifisert/modernisert M14 rifle. Den er semi-auto, noe som stemmer med vitnebeskrivelser. Et våpen som er treffsikkert fra 0-500m ++. http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2011/07/23/1311451959431_33.jpg I manifestet skriver han at han skaffet seg ruger mini 14. En halvautomatisk .223 Mener å ha lest at disse enkelt kan moddes til full-auto, og etter litt søking på nettet så virker det som om det stemmer. Om ABB gjorde dette vet jeg ikke. Er det bekreftet at det var halvautomat han brukte? I følge hva han har skrevet i manifestet ville han ikke bruke helautomatisk da dette ville være mye mindre treffsikkert. Litt usikker på hvor jeg leste det, mne lurer på om det var i manifestet. Nå skal det sies at flere vitneutsagn har påstått å ha hørt kraftig automat ild. Blant annet den den tyske campinggjesten som tidligere har vært i den tyske hæren. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Til informasjon har jeg flyttet noen innlegg over i diskusjonstråden da de passer bedre der IMO. Reaksjoner på moderering tas på PM. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 http://fraparadistilhelvette.blogg.no/ Noe så fryktelig, må ha vært helt forferdelig for dem. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 http://fraparadistilhelvette.blogg.no/ Noe så fryktelig, må ha vært helt forferdelig for dem. Hun ene skriver han bærer en AK47. Er det bare uvitenhet, eller hadde han flere våpen? Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Første jeg tenkte var uvitenhet skal jeg være ærlig. Hun var nok livredd og Ak-47 er jo et våpen som "alle" vet hva er og automatisk forbinder med terrorisme og ondskap.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Dog var det jo hu jenta som tok båten sammen med ABB, som stusset på hvorfor han hadde med seg så mange våpen. Står vel ingenting i manifestet om andre våpen, samt han ikke var særlig fan av helautomatiske våpen. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 (endret) Hvorfor hevdes det at manifestet ble skrevet av ABB selv? Navnet hans finnes jo ikke et eneste sted der. Edit: Glem det, jeg fant det. Endret 25. juli 2011 av Arinomi Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Dødstall kan bli nedjustert 3 Lenke til kommentar
platty Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Intervju med faren til Breivik, han mener at sønnen burde tatt sitt eget liv. http://www.expressen.se/nyheter/1.2509476/pappan-han-borde-tagit-sitt-eget-liv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå