vjd Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Jeg trenger råd og svar! Har ikke vært hos legen enda, fordi jeg er redd for at det kan være noe galt.. For ett par dager siden kjente jeg ett lite trykk bak på skulderen. Jeg tenkte først at det kunne være muskel strekk (noe som jeg har opplevd før). Men som dagene gikk ble det værre og værre.. Først i går fikk jeg kjempe vondt i skulderen, en slags banking. Og smerten stråler nedover armen. Når jeg puster og kommer til ett viss punkt når jeg "trekker inn luft" så dunker det hardt i brystet. Når jeg trekker inn mye luft kjenner jeg at det "river" på venstre side fra magen og helt opp til skulderen. Det er sykt vondt! Er det noen som har opplevd dette før?? Eller vet hva det kan være? Jeg er livredd! Endret 22. juli 2011 av vjd Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Dette er ikke noe å rote med selv. Få fagfolk til å se på dette. En lege vil kunne sende deg videre til ordentlig undersøkelse. Alltid viktig å ta tak i slikt så fort som mulig. Det er ikke usannsynlig at dette er muskulært. Hvis du har noen til å hjelpe deg med å trykke så kan du sjekke denne triggerpunktguiden fra selfcare.no, gitt at du er forskiktig og vet at triggerpunkter er årsaken. http://www.selfcare.no/Templates/triggerpunktguide.html De selger også utstyr som gjør at du kan selvbehandle deg. Men det er alltid viktig å se hvor evt. muskelspenningene kommer fra og gjør noe med kilden til problemet. Har det noe med kroppsholdningen din å gjøre, er det knyttet opp mot muskulær overanstrengelse, er det nevrologisk betinget fra f.eks syn, tenner eller fotstilling. Kan det være emosjonelt ? Lenke til kommentar
vjd Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg har vært en del ganger hos kiropraktor tidligere å få "løsnet" opp både rygg, nakke og skuldre. Det har hjulpet en god del. Men det føles ikke som om det er muskulært nå. Det er en intens smerte som river langt inne bak på skulderen. Har prøvd både med varmt vann i dusjen, massasje osv. Hvis det ikke går over i løpet av morgendagen, skal jeg dra for å få sjekket det med en gang. Tusen takk for rådene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå