Gå til innhold

Hva forventer du? av 1 person skytere i framtiden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bli fortere sliten når det er varmt, må ta med seg vann på oppdrag, mye hvis det er veldig varmt osv. ...

hvorfor ha det så utrolig realistisk?

Ser for meg at man springer en plass, plutselig får du vite: "You are tired, you should drink some water," man åpner inventorien, velger vannflasken; "drikk", så kommer en ny beskjed; "You have drunk some water, you feel more fit for upcoming challenges." Kjedelig? Jepp...

Det handler om å ha en flyt i spillet, ikke bli avbrytt av slike hendelser som egentlig er totalt unødvendige.

Jeg vil ha en slags måler (bensinmålerting) som viser hvor mye vann du har igjen, han drikker automatisk gjennom sugerer elns, må seff være mulig å justere realismen slik at de som ikke vil ha det med kan slå det av.

Lenke til kommentar
Bli fortere sliten når det er varmt, må ta med seg vann på oppdrag, mye hvis det er veldig varmt osv. ...

hvorfor ha det så utrolig realistisk?

Ser for meg at man springer en plass, plutselig får du vite: "You are tired, you should drink some water," man åpner inventorien, velger vannflasken; "drikk", så kommer en ny beskjed; "You have drunk some water, you feel more fit for upcoming challenges." Kjedelig? Jepp...

Det handler om å ha en flyt i spillet, ikke bli avbrytt av slike hendelser som egentlig er totalt unødvendige.

Jeg vil ha en slags måler (bensinmålerting) som viser hvor mye vann du har igjen, han drikker automatisk gjennom sugerer elns, må seff være mulig å justere realismen slik at de som ikke vil ha det med kan slå det av.

Det er måte på realisme da. Slike ting som beskrevet her har ingenting med underholdning å gjøre. Javisst, det kan være realistisk, men er det gøy? Nei! Syns heller man skal prioritere utviklerressurser på andre viktige ting i underholdningsøyemed (<---heter det det? :p)

Lenke til kommentar
AI skal reagere når de finner døde folk.

nemlig. det er da fienden skal gå inn i forsiktig-mode, alarmer skal ule, og flere fiender skal strømme til (realistisk, såklart.. at en brakke tømmes for soldater er vel og bra. at soldater strømmer ut fra et hull i veggen uten stopp, derimot..).

Akkurat dette finner du i No One Lives Forever 2. Finner en vakt en død kamerat, lar han alarmen gå, soldater kommer vassende ut av bygningene og begynner å lete etter deg med lommelykter og våpen. Du må faktisk gjemme deg virkelig, for de ser etter deg overalt.

Husker et oppdrag, hvor du skulle komme deg inn i en base. Jeg måtte drepe en vakt, fordi han så meg, og jeg fikk ikke tid til å kaste liket på skuldrene (for å gjemme det en plass), før jeg så skyggen til noen komme. Jeg måtte sprinte inn i et hus, og gjemme meg på toalettet. Utenfor hørte jeg de begynte å rope, og folk kom inn på toalettet og begynte å lete. Til slutt ga de opp og gikk tilbake til postene sine.

For meg har No One Lives Forever 2 hatt den mest interessante og levende AI-en så langt.

Lenke til kommentar

ATWindsor:

Jeg håper og tror vi kommer til et metningspunkt snart, men det vil vel aldri bli av typen 'hit men ikke lenger', heller i rykk og napp. Det er når er teknologien har kommet et stykke for så å ta en liten pause de virkelige gode spille kommer etter min mening - når utviklerne kan bremse ned litt å slippe å tenke på teknologien og heller lage innholdet.

id har en merkverdig historie her da de til dags dato aldri har klart å levere noe særlig innhold, men hele tiden presset teknologien videre. Det gjenstår å se om faktisk Doom3 er et godt spill og ikke bare en tech-demo - ikke at jeg misliker id av den grunn, helt motsatt - det er vel heller *de andre* der eneste salgstriks er teknologi og utseende som plager meg. Du finner det i alle sjangre, fra rpg til fps. Eksempel Morrowind i forhold til Gothic, pent men hjernedødt, i forhold til 'godt nok' og massevis av innhold. Eller horden med 'pene' fps sammenlignet med Deus Ex, som var helt greit utseende messig men oj for et spill!

Det jeg sier er at jeg håper vi faktisk kommer til et metningspunkt snart, der utviklerne har mindre muligheter til å selge spillene sine basert på hvordan det ser ut (hvis de fleste ligger på samme nivå uansett) og heller på innhold og om spillet faktisk er gøy. Jeg tror nok ikke at JC er så langt fra sannheten heller - vi ser jo at 2003 har vært et helt konge år for spill så langt med mye mindre vekt på hvordan de faktisk ser ut. Det blir jo som oftest nevnt ved siden av liksom nå om dagene, alla "A great game that also looks great".

Og jo, CS er fryktelig snevert =) Tilbrakte mange år med fps, men ble lei til slutt når jeg følte jeg hadde gjort akkurat det samme i så utallige mange timer (Q1 > TF > Q2 > AQ > HL > CS...)

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...