Gå til innhold

Hva forventer du? av 1 person skytere i framtiden?


Anbefalte innlegg

Blod?

er masse blod ute og går i dagens fps spill, kanskje ikke så realistisk, men allikevel: rødt blod ;)

så hva skal man med enda mer av det? har du ikke sett nok av involler og løse armer ol. i f.eks SoF 1/2 eller i filmer?!

blæh, det her ble en moralpreken ala muttern :

/daChronix

Du ser frem til Doom III, ser jeg? ;)

 

faktisk, egentlig ikke, doom3 gjør meg ingenting om blir utsatt de 10 neste årene, men Halo, breed og far cry derimot kan jeg ikke vente på :D

 

/daChronix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blod?

er masse blod ute og går i dagens fps spill, kanskje ikke så realistisk, men allikevel: rødt blod ;)

 

Eller saft som på GTA3/vice city, og Syltetøy som i Operation Flashpoint...

Realistisk blod som renner/drypper hadde gitt en litt ny dimensjon til mange spill :yes:

 

mkay da,så skal jeg si meg enig i det, men er allikevel blod i dagens fps spill, enten du liker måten det er designa på eller ikke :p

 

/daChronix

Lenke til kommentar

Mere skytevåpen av alle slag, flere ammo typer, eksplosjoner, mere sprengstoff håndtering og velge mengde. Mere blod, intens action. BulletCam - viser hvor kula suser og treffer.

"Lys pistoler" eller noe og 3D briller som gjør det til mere virtual reality - "fight suit", som gir deg støt/vibrasjon der du blir truffet.

Lenke til kommentar
Hadde også vært kult med hele verden som område at man kunne reise rundt i hele verden slik vi kjenner den og kunne slå seg løs i beste Grand Theft Auto stil.

 

Lurer veldig på hvor stort du hadde tenkt det spillet skulle blitt... 6 cder?8? 10?

Lenke til kommentar

 

se sine egne bein ja, det hadde vært en fin ting

 

Hadde bare blitt plagsom til slut ( å se beina røre på sei hvert sekund)

 

mange våpen.

 

Mere fantasi i brett designene

 

 

ser du ned hele tiden når du spiller, det gjør ikke jeg, heller ikke i hværdagen ser jeg bena mine, med mindre jeg ser ned... jeg ville liktå se noe når jeg ser ned, istedet for å føle seg som ett svevende punkt uten masse lissom...

 

masse våpen, ja! og realsitiske! synd utviklere så sjeldent inkluderer våpen bare fordi de er kuule ;), alt skal lissom ha en spesiell mening/funksjon...

 

Hvorfor ikke lage det på 1-2 dvd(er) når blue-ray teknologien blir vanlig nok.

Med den kan man få 27,5 gigabyte på en cd tenk deg framtidens harddisker,cd'er og dvd'er tenk hvor mye de kan inneholde da my friend.

Sikle sikle...

 

problemet med dette er at noen må lage innholdet også...

Lenke til kommentar
Selve gameplayet tror jeg ikke det skjer så mye med. for fps ble det meste satt med quake1 :)

er grenser for hvor mye variasjon man får i cs type spill også.

Det det bør kunne skje mye med er nettverkskoden, slik at det blir bedre å spille med høy ping.

Enemy territory er glimrende på det punktet, fungerer meget bra å spille på en usa-server med 150 i ping.

 

Høy ping blir jo et stadig mindre problem ettersom utviklinga går framover, så synes ikke akkurat det burde være topp-prioritert på spillfronten.

 

AtW

Lenke til kommentar
Innhold =)

 

Som Carmack nevnte i en eller annen tale i det siste forutså han at FPS markedet vil fort komme til et metningspunkt der ting ikke blir 'bedre' - ie, når grafikken ser så vireklig ut som den kan gjøre, når ragdoll systemet er 'perfekt', dynamisk lys fungerer som lys gjør i virkeligheten, etc - da vil spillutviklerne konsentrere seg mer om innhold og faktisk lage historier. Som man ser idag er vi nok ikke så langt unna som Carmack sier, det er mange spill som har noen av disse komponentene på plass rimelig 'perfekt' og når alt kommer sammen til slutt er det jo bare selvmord i bransjen å bruke år på utvikle sitt eget system.

 

Det som kommer til å komme fremover som suksesser er nok sterke singleplayer opplevelser (HL, Splinter Cell, Deus Ex) med kanskje sterkere rollespill elementer - det er nok begrenset hvor lenge du orker doom modellen. I tilegg vil nok FPS bevege seg mer over til MMOG stilen der du spiller online konstant istedenfor korte matcher med et satt antall spillere i samme scenario om og om igjen.

 

Neste skritt er nok holografisk presentasjon av denne grafikken, der du har opplevelsen rundt deg og ikke på en skjerm foran deg, men det er jo på teknologi siden og ikke spill utviklerne som står for.

 

Vi har hatt en drøss med spillutviklere i det siste som kommer med rene 'doom' fps spill og de feiler jo stort hele gjengen - det er nok ikke så lenge før de tar hintet og ser at det er 2 måter å lage fps spill på - enten en god historie og kult gameplay, eller å kjøpe en flimlisens du kan pushe ut millioner av drittspill til uvitende fanbois. Jeg er redd det siste er det du kommer til å se mest av fremover =/

 

Ellers hadde det vært kult å se sine egne ben når du kikket ned! Det måtte være den største nytenkingen i fps spill på mange år =)

 

psilocybe: Mye av det du nevner finnes allerede nærmest perfekt implementert i Splinter Cell =)

 

Cheers,

Ellusion

 

Jeg er uenig med JC der, vi er ikke kjapt på vei mot ett metningspunkt, vi er jo milevis fra et metningspunkt, det punktet kommer sikkert, men det er lenge til.

 

Forøvrig liker jeg "Korte omganger"-stilen til fps, det er jo det som gjør det gøy å spille, at du bare kan sette deg ned å ta en kort omgang, det er liksom ikke et kjempetiltak og ta seg en match.

 

Og er det bar jeg som synes SC er ett middelmådig spill? Det er jo alt for lite variasjon i det, synes helt seriøst doom2 har mye større replay-value enn SC. Har ikke tall engang på hvor mange ganger jeg har rundet doom2.

 

AtW

Lenke til kommentar
Blod?

Second that, med ny fysikk burde de også klare å lage mer realistisk blod.

Ser jeg decal-blod som på HL i ett spill til så hyler jeg av frustrasjon, det ser virkelig småteit ut. Og det at det renner ut i en liten pøl for så å forsvinne er heller ikke med på å forbedre realismen

 

ser du ikke vaske-dama som kommer i en h****** fart og vasker opp? ;)

Lenke til kommentar

Folk som du har skutt skal bli liggende, blodet skal størkne, eller bli vasket vekk av regnet hvis det regner. AI skal reagere når de finner døde folk. Som noen andre har nevnt, vær. Bli fortere sliten når det er varmt, må ta med seg vann på oppdrag, mye hvis det er veldig varmt osv. Dette går ut over evnen til å bære våpen. blir mye bra i framtiden tror jeg, gleder meg...

Lenke til kommentar
Bli fortere sliten når det er varmt, må ta med seg vann på oppdrag, mye hvis det er veldig varmt osv. ...

 

hvorfor ha det så utrolig realistisk?

Ser for meg at man springer en plass, plutselig får du vite: "You are tired, you should drink some water," man åpner inventorien, velger vannflasken; "drikk", så kommer en ny beskjed; "You have drunk some water, you feel more fit for upcoming challenges." Kjedelig? Jepp...

Det handler om å ha en flyt i spillet, ikke bli avbrytt av slike hendelser som egentlig er totalt unødvendige.

Lenke til kommentar

-Bedre/mer realistisk grafikk.

 

-Bedre AI.

 

-Bedre og flere baner, ikke 100 prikk like bygninger kastet sammen i et lite kart. (Gjelder spesielt i MP)

 

-Bedre support for Dual Screen

 

-Som nevnt over, særegne kjennetegn på personer/bedre mulighet for å designe sin egen person.

 

-Mer realistisk når det kommer til hopping/lene seg intill vegg osv osv.

 

-Ting ligger der du slapp de (les: blod/våpen/lik)

 

-Ikke for mye realisme, slik som "drikke vann" osv. Drikke vann kan du gjøre foran PC`en, ikke i spillet.

 

-Som på det kommende Half Life, ting reagerer realistisk på det du gjør med det. Vann/treværk osv osv.

 

-Egen konto med stats/klaninfo/utstyr man bruker osv på WWW-side hele tiden oppdatert. Ekstrem teamkilling vil føre til utestengelse en liten stund, samt dårlig "karakter" på din egen side. (MP)

 

-Flinke spillere vil ha muligheten for råere klær/utsende. (MP)

 

-Bedre lyd/musikk

 

VIKTIGST: Null mulighet for cheating i MP. Dette er den aller største nedturen spill over nettet har. Totalt ødeleggende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...